informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
AB S.A. - wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012

AB S.A. - wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012

Technologie / 2012.05.15

AB S.A. opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku (III kwartał roku obrotowego 2011/2012). Wrocławska spółka otworzyła nowy rok kalendarzowy ze skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży przekraczającymi 1 mld zł. To o 17% więcej niż
w analogicznym okresie roku poprzedniego (853,44 mln zł). Wypracowany zysk netto wzrósł o 10% - w raportowanym okresie grupa AB zarobiła 8,31 mln zł.

Jednym z obszarów, w których AB odnotowało wysokie wzrosty sprzedaży był rynek enterprise. W jego ramach sprzedaż do integratorów w I kwartale 2012 roku wzrosła o 115% r/r., a wyniki sprzedaży serwerów - wzrost o 71% r/r To zasługa nowoczesnego podejścia handlowego oraz stałe podnoszenie jakości obsługi klientów.

„Stawiamy również na edukację swoich partnerów. Jest to jeden z istotnych czynników sukcesu  w sprzedaży zaawansowanych rozwiązań” - tłumaczy Prezes Zarządu AB S.A. „Nowe projekty oraz rosnące zainteresowanie szkoleniami sprawiły, że AB zdecydowało się na poszerzenie oferty Centrum Kompetencyjnego i nawiązanie współpracy z wiodącymi firmami szkoleniowymi w Polsce” - ujawnia Andrzej Przybyło.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, AB konsekwentnie rozbudowuje portfel marek własnych. W minionym kwartale swoją premierę miała marka TB Energy - produkty z całkowicie nowego obszaru dystrybucyjnego, ultranowoczesnych żarówek LED. W najbliższych dniach oferta spółki zostanie także poszerzona o tablety marki własnej TRILINE, które w najbliższych latach będą miały bardzo wysoki potencjał rozwojowy. Będą one uzupełnieniem istniejącej linii, obejmującej obecnie serwery i komputery PC.

Na pozytywne wyniki w raportowanym okresie istotnie wpłynął rozwój oferty produktowej. W swoim portfelu AB posiada obecnie ponad 600 światowych marek. W 2012 roku spółka zawarła już 17 nowych kontraktów dystrybucyjnych - w tym z takimi producentami jak NComputing, TP Link i Sage. AB nieprzerwanie realizuje strategię poszerzania oferty produktowej i bazy klienckiej, czego wyrazem są odpowiednio wzrosty: ilość aktywnych grupobrandów +27%, indeksów + 31%, aktywnych klientów +13% w porównaniu do I-go kwartału 2011.

Znaczące jest również to, że nowe kierunki rozwoju spółki są podyktowane globalnymi i lokalnymi trendami rynkowymi. To wyznacznik otwartości na to co nowe i elastyczności największego dystrybutora IT w regionie. Rozwijając swoją ofertę AB zwraca uwagę na potencjał wzrostowy poszczególnych grup produktowych, takich jak między innymi urządzenia mobilne: smartphone’y czy tablety, których sprzedaż będzie rosła przez najbliższe kilka lat.

źródło: ab/agdrtv24.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe