informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Brief4U – pierwszy serwis B2B dla specjalistów z obszaru komunikacji marketingowej

Brief4U – pierwszy serwis B2B dla specjalistów z obszaru komunikacji marketingowej

Technologie / 2019.05.29

Mnogość kanałów komunikacji oraz różnorodność branż działających na rynku powoduje, że wyspecjalizowane agencje, jak i freelancerzy są coraz bardziej pożądani. Dotarcie jednak do doświadczonych i sprawdzonych usługodawców jest dla marketerów dużym wyzwaniem, ze względu na brak narzędzi,  pozwalających na ich porównanie, rzetelne sklasyfikowanie oraz zweryfikowanie kompetencji. W odpowiedzi na potrzeby obu stron w zakresie poprawy jakości komunikacji w ramach realizowanych procesów przetargowych powstał serwis brief4U.

Trendy i perspektywy dla rynku B2B w Polsce

Bez wątpienia rynek komunikacji marketingowej zmierza w kierunku transformacji cyfrowej. Narzędzia cyfrowe poszerzają i wzmacniają współpracę pomiędzy podmiotami biznesowymi, pozwalają poznawać oraz analizować ich wzajemne potrzeby. Jak wynika z raportu Deloitte i Aleo, opisującego zmiany, jakie nastąpią w zakupach B2B w perspektywie 2020 roku, zarówno narzędziem,  jak i katalizatorem wzrostu efektywności w relacjach biznesowych stały się ostatnio platformy B2B, jeszcze szybciej łączące partnerów handlowych i tym samym umożliwiającym im realizację transakcji. Cel jest jasny – ma być szybko, transparentnie, wygodnie, a do tego taniej. Zauważalne jest, że uczestnicy na rynku B2B otwierają się na nowe kanały dotarcia do zewnętrznych partnerów i kontaktu z nimi. Z czego to wynika? Deloitte i Aleo wskazują 3 główne trendy w zakresie digitalizacji zakupów B2B, które obserwujemy na polskim rynku. Należą do nich przyspieszenie globalizacji, zwiększenie efektywności procesu poprzez ogólnodostępne narzędzia oraz wykorzystanie dźwigni ilościowej do zwiększenia konkurencyjności cenowej. [1]

Brief4U – w odpowiedzi na zapotrzebowania marketerów i agencji

Rozwój segmentu komunikacji marketingowej w Polsce jest bardzo dynamiczny. Obecnie szacuje się, że działa tutaj ponad 1200 firm, świadczących usługi z tego zakresu. Ze względu jednak na intensyfikacje zarówno pojawiających się podmiotów, jak i oferowanych przez nich usług, rynek jest nie tylko niezorganizowany, ale i chaotyczny, nierzadko przekładając się na negatywną w skutkach współpracę.

Jak pokazują badania Agency Managmement Instutiute  z 2018 r. do najważniejszych kompetencji firm marketingowych poszukiwanych przez Klientów należą przede wszystkim szybka i sprawna realizacja projektów (45%), obsługa trudnych i złożonych projektów (41%) czy praca przy minimalnym nadzorze (41%). Biorąc pod uwagę również mnogość kanałów komunikacji oraz różnorodność branż na rynku, znalezienie do współpracy sprawdzonego i doświadczonego partnera biznesowego na rynku jest dużym wyzwaniem, a ze względu na brak odpowiednich narzędzi do ich weryfikacji niezwykle trudne. W odpowiedzi na te wszystkie potrzeby powstał pierwszy serwis B2B dla specjalistów z obszaru komunikacji marketingowej – brief4U. Oferuje on marketerom dostęp do sprofilowanej bazy prawie 400 agencji (stan na 15.05.2019 r.), umożliwiając im wybór agencji, dopasowanych pod kątem specyfiki danego projektu marketingowego. To przełomowe rozwiązanie, digitalizujące procesy przetargowe, pozwalające na zrealizowanie ich w sprawny, transparenty sposób, jednocześnie zapewniające najszersze spojrzenie na rynek usługodawców w kraju. Serwis pomocny jest dla specjalistów nie tylko na etapie intuicyjnego opracowania briefu i przeprowadzenia procesu przetargowego. To miejsce, gdzie oprócz dotarcia do wielu ekspertów na rynku, istnieje możliwość zapoznania się, jak wybrana agencja lub marketer był oceniany, w ramach wcześniej realizowanych projektów. Może to być niezwykle pomocne w celu identyfikacji sprawdzonych i kompetentnych usługodawców. Narzędzie zatem profesjonalizuje komunikację pomiędzy podmiotami działającymi na rynku, agreguje historię współpracy i oceny, oraz ogranicza nieuczciwe praktyki na rynku, poprzez zabezpieczenie praw autorskich. 

– Briefy wysyłane przez marketerów do agencji, niejednokrotnie nie zawierają podstawowych informacji jakie powinny znaleźć się w takim dokumencie. Nierzadko wiąże się to z niezrozumieniem wytycznych przez agencje, co wydłuża czas pracy nad ofertą i wpływa na wyższe koszty usług. Jako praktycy obecni od wielu lat na rynku komunikacji marketingowej, borykający się z tymi wyzwaniami, stworzyliśmy profesjonalny serwis, który będzie pomocny zarówno dla marketerów, jak i agencji. Wszystkim zainteresowanym postanowiliśmy zaproponować możliwość bezpłatnego skorzystania z serwisu brief4U.com przez jeden miesiąc od momentu rejestracji w serwisie, bez ograniczenia ilości projektów.  – mówi Marcin Chyliński, Project Manager brief4U.com.

Korzyści dla obu stron

Rozwiązanie jest o tyle innowacyjne, ponieważ może być pomocne nie tylko dla marketerów, ale i dla agencji marketingowych. W przypadku tych pierwszych warto zwrócić uwagę, że serwis daje możliwość przygotowania profesjonalnego briefu dla agencji w sposób łatwy i przejrzysty na podstawie już opracowanego szablonu, przez co dokument jest zrozumiały dla każdej ze stron. W oparciu o największą bazę agencji, mogą znaleźć podmiot, który najlepiej odpowiada na ich potrzeby. Co więcej, w oparciu o zdefiniowane kryteria prosto i szybko porówna oferty, wybierając najlepsze, finalnie oceniając jakość pracy usługodawcy, co stanowi bezcenną informację dla innych specjalistów. Z perspektywy agencji natomiast brief4U oferuje dotarcie do większej liczby klientów, którzy są zbieżni z ich specjalizacją i wielkością realizowanych projektów. Dodatkowo zapewnia rzeczowy i konkretny feedback do przedstawionej oferty, a co kluczowe zabezpiecza do niej prawa autorskie, poprzez dokumentację procesu przetargowego na niezależnej platformie.                                                                                              

Ustrukturyzowanie całego etapu komunikacji poprzez platformę, przyniesie wymierne korzyści podmiotom działającym na rynku komunikacji marketingowej po obydwu stronach.

Wideo przedstawiające serwis brief4U.com: 

https://www.youtube.com/watch?v=3ZM4YTUngLI

 

[1] „Digitalizacja rynku B2B. Cyfrowe platformy zakupowe – raport Aleo i Deloitte”, 2017

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe