informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Galeria Katowicka podsumowuje rok

Galeria Katowicka podsumowuje rok

Wyniki finansowe / 2018.01.25

Rok 2017 Galeria Katowicka może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Centrum handlowe zamknęło go rekordową liczbą odwiedzających – z końcem grudnia footfall osiągnął prawie 15,5 mln osób! Równie imponująco wygląda wzrost sprzedaży - w skali roku to aż 12,1%.

W 2017 roku w Galerii Katowickiej regularnie przekraczane były progi 1,2 mln, 1,3 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu, a 22 listopada w obiekcie padł rekord wszech czasów - jednego dnia pojawiło się tu ponad 72 tys., a przez cały weekend - 166 tys. osób. Wysokiej frekwencji towarzyszy nieprzerwany wzrost sprzedaży, w niektórych miesiącach minionego roku osiągający 17,4% (maj 2017 vs maj 2016), 19,3% (listopad 2017 vs listopad 2016), a nawet 24,8% (wrzesień 2017 vs wrzesień 2016).

- Imponująco wysoki footfall i stałe dwu-, a nawet trzy- czy czterocyfrowe wzrosty sprzedaży świadczą o doskonałej konwersji sprzedaży w obiekcie. Sukces sprzedażowy i frekwencyjny to wypadkowa kilku realizowanych równocześnie działań – ciągłego umacniania tenant-mix oraz prowadzonych w unikalny sposób kampanii i programów marketingowych – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Efektem intensywnie prowadzonych działań w obszarze leasingu jest otwarcie w Galerii Katowickiej ponad 20 nowych sklepów, salonów i punktów usługowych oraz przedłużenie umów z kilkudziesięcioma najemcami na kolejny okres. Powitano tu m.in. pierwszy w Europie, flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie fotelików i wózków dziecięcych - Maxi-Cosi, drugi w Polsce salon Samsung Premium Service Plaza, będący połączeniem serwisu, sklepu, showroomu, strefy relaksu i rozrywki, pierwszy na Śląsku i w Katowicach butik francuskiej marki Okaidi czy salon Nanu Nana. Pojawili się także najemcy doskonale znani i cenieni na lokalnym rynku, jak np. Salon Berendowicz&Kublin z zupełnie nowym konceptem czy długo oczekiwana kuchnia wegańska w wydaniu Mihiderki, którą pokochali mieszkańcy miasta.

Kluczem do sukcesu okazały się także nowatorskie formuły eventów. Dwa z nich, najbardziej spektakularne, to jesienna edycja Katowice Fashion Week oraz kampania Black Friday, realizowana w innowacyjny sposób pod hasłem „Czorny Piontek - Czorny Weekend, czyli fedrujemy niskie ceny do -75%” w listopadzie 2017.

Absolutną nowością w Katowice Fashion Week była sama forma wydarzenia - kolekcje zaprezentowane zostały nie na scenie, a bezpośrednio na pasażach, pośród klientów robiących zakupy. Moda na wyciągnięcie ręki, prawie 40 pokazów najnowszych kolekcji wyłącznie z dostępnych w Centrum marek, tworzona na żywo muzyka, a także wykorzystanie najnowocześniejszych technologii przekazu video na żywo na 30 ekranach w całej Galerii, to składowe sukcesu. W ciągu dwóch dni października 2017 Galerię Katowicką odwiedziło prawie 105 tys. klientów! To 32% wzrost w porównaniu do jesiennej edycji wydarzenia w 2016 roku. 68% najemców odnotowało wtedy wzrost sprzedaży średnio o +89% w porównaniu do poprzedniej edycji eventu.

Podczas kampanii Black Friday, padł rekord dziennej frekwencji w obiekcie - odwiedzalność przewyższyła nawet tę z dnia otwarcia, kiedy przed wejściem do centrum handlowego oczekiwały tłumy, spodziewając się wyjątkowych atrakcji i prezentów. Jeszcze bardziej spektakularnie wyglądały wyniki sprzedaży najemców – wzrost sprzedaży podczas całego Black Weekendu zadeklarowało 81% z nich, a ich sprzedaż zwiększyła się średnio o 584%. Natomiast w sam piątek, czyli Black Friday, wzrost sprzedaży zadeklarowało 87,4% najemców i było to średnio 1220,4% w porównaniu do roku poprzedniego.

Galeria Katowicka prowadzi także innowacyjne działania skierowane do społeczności lokalnych – jeden z kluczowych projektów Centrum, „Projekt Wyższy Poziom”, jako jedyny, otrzymał w 2017 „marketingowe Grand Prix” - Wyróżnienie Specjalne Jury w kategorii: Aktywizacja Lokalnej Społeczności w prestiżowym konkursie, organizowanym przez Polską Radę Centrów Handlowych. Eksperci docenili przełomowość akcji dla branży retail, głęboką integrację z dziesiątkami tysięcy klientów, mieszkańców Katowic i całego regionu oraz wpływ na wyznaczanie nowych kierunków rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce.

- Wielopłaszczyznowy sukces roku 2017 pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku, a proponowane przez nas działania przynoszą spektakularne efekty. Pozwala to z uzasadnionym optymizmem patrzeć na rozpoczęty właśnie kolejny rok działalności Galerii Katowickiej – dodaje Joanna Bagińska.

źródło: informacjebranzowe.pl