informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Grupa biznesowa Huawei Consumer ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2014 roku

Grupa biznesowa Huawei Consumer ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2014 roku

Wyniki finansowe / 2014.10.24

Huawei poinformował o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za trzeci kwartał 2014 roku. W tym okresie Huawei Consumer sprzedał ponad 32 miliony urządzeń, w tym 16,8 milionów smartfonów, co daje wzrost na poziomie 26% rok do roku. W segmencie urządzeń klasy średniej i premium zanotowano imponujący wzrost na poziomie 162% w porównaniu z 2013 rokiem, który przełożył się na 26% zwyżkę w zakresie całej sprzedaży Huawei. Wyniki te są potwierdzeniem sukcesu premier flagowych produktów firmy, takich jak Ascend P7 czy Ascend Mate7, i przyczyniły się do obecności Huawei na tegorocznej liście 100 najbardziej rozpoznawalnych marek świata Interbrand’s 2014 Annual Best Global Brands. Huawei jest pierwszą chińską marką, która znalazła się w tym prestiżowym zestawieniu.

W trzecim kwartale 2014 roku grupa biznesowa Huawei Consumer odnotowała największy wzrost w takich regionach jak Bliski Wschód i Afryka (322%), Azja i Pacyfik (98%) oraz Ameryka Łacińska (51%). Ze względu na szybki wzrost popytu na smartfony w 2014 roku producent będzie nadal dążył do intensyfikacji swoich działań na rynkach wschodzących.

  • Stała koncentracja na flagowych produktach klasy średniej i premium

W ciągu ostatnich 3 lat grupa biznesowa Huawei Consumer zmodyfikowała ofertę przenosząc uwagę z produktów charakteryzujących się niską ceną na urządzenia klasy średniej i premium. Firma rozszerzyła strategię sprzedaży detalicznej, nie skupiając się jedynie na operatorach telekomunikacyjnych, a budując również kanał sprzedaży online i na otwartym rynku. W rezultacie zainteresowanie flagowymi modelami producenta znacząco wzrosło. We wrześniu 2014 roku Huawei Ascend P7 miał sprzedaż na poziomie 3 milionów egzemplarzy. Obecnie smartfon jest dostępny w ponad 110 krajach. Nowy model, Huawei Ascend Mate7, którego światowa premiera miała miejsce 4 września, został zakupiony w ponad 1000. sklepach detalicznych w Chinach już w pierwszym dniu swojej dostępności na rynku. Wcześniejszy, Huawei Ascend P6, wprowadzony na rynek w czerwcu 2013, osiągnął sprzedaż na poziomie 5 milionów egzemplarzy. Obecnie model ten jest dostępny w ponad 120 krajach w Europie, Środkowej Azji, Afryce i Ameryce Południowej.

„Wyniki w tym kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii, która polega na dostarczaniu wysokiej jakości urządzeń do wciąż rosnącej rzeszy użytkowników na całym świecie” – mówi Shao Yang, Vice President of Marketing grupy biznesowej Huawei Consumer. „Nasze moce produkcyjne dla Ascend Mate7 i Ascend P7 wciąż rosną. Spodziewamy się, że sprzedaż w segmencie średnim i premium zwiększy się także ostatnim kwartale”.

  • Lider w branży smartfonów obsługujących technologię 4G LTE

Grupa biznesowa Huawei Consumer ze swoimi smartfonami obsługującymi technologię 4G LTE: Huawei Ascend P7, Huawei Ascend G6 i Ascend G750, efektywnie wykorzystuje rosnący na całym świecie popyt na technologię 4G LTE. Odzwierciedlają to wyniki sprzedażowe producenta, który w trzecim kwartale 2014 roku w tym segmencie odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 34%. Huawei Honor 6 – najszybszy smartfon na rynku obsługujący technologią 4G LTE, który miał swoją premierę w czerwcu tego roku – pobił właśnie rekord sprzedaży. W Chinach w ciągu kilku dni model znalazł ponad 2 miliony nabywców. Urządzenie będzie dostępne na innych rynkach w ciągu najbliższych kliku miesięcy.

  • Rosnąca świadomość marki na całym świecie

Rozpoznawalność marki Huawei wśród konsumentów stale rośnie dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu hasła “Make it Possible” oraz serii udanych kampanii promocyjnych na całym świecie. Firma jest również zaangażowana w sponsoring wiodących klubów sportowych, tj. hiszpański Atlético Madryt czy turecki Galatasaray SK. W październiku 2014 roku grupa biznesowa Huawei Consumer zajęła 94 pozycję w rankingu Interbrand’s Best Global Brands, stając się pierwszą chińskim brandem, który znalazł się w tym zestawieniu. Marka Huawei została wyceniona na 4,3 miliarda dolarów z zastrzeżeniem, że jej wartość może wzrosnąć ze względu na nieustającą, globalną ekspansję.

W odniesieniu do raportu Interbrand’s Best Global Brands Shao Yang mówi: „Jesteśmy dumni z tego, że Huawei został pierwszą w historii chińską firmą, która znalazła się na liście Interbrand’s Top Global Brands – 100 najbardziej rozpoznawalnych marek świata. To ważne wyróżnienie dla Huawei, które jest wyznacznikiem naszego sukcesu w pokonywaniu codziennych wyzwań i budowaniu globalnej świadomości marki, rozpoznawalnej na całym świecie. Nasze wysiłki, zgodnie z hasłem “Make It Possible”, oznaczają, że Huawei jest na dobrej drodze do stania się globalnie rozpoznawalną marką budzącą zaufanie wśród klientów. Jest dla mnie i wszystkich przedstawicieli firmy powodem do ogromnej dumy”

źródło: huawei/informacjebranżowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe