informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Haier przyspiesza ofensywę w Europie i realizuję strategię Zero Dystansu

Haier przyspiesza ofensywę w Europie i realizuję strategię Zero Dystansu

Wiadomości / 2016.08.11

Rok po objęciu przez Yannicka Fierlinga stanowiska szefa europejskiego oddziału, największy producent sprzętu gospodarstwa domowego, odnotowuje w pierwszej połowie 2016 roku na tym rynku wzrost o 25%. W ten sposób umacnia swoją pozycję jako lidera rynku.

W ciągu ostatnich 15 miesięcy firma przeszła kilka istotnych zmian. Otwarcie nowej fabryki w Rosji, zwiększenie sprzedaży produktów  Premium, nabycie oddziału General Electric, reorganizacja jej ścisłego kierownictwa europejskiego, a także rozpoczęcie pierwszej w historii firmy kampanii ogólnoeuropejskiej, dotyczącej strategii „Zero Dystansu”. Wszystkie te zmiany przyczyniły się do umocnieniem grupy Haier poza rynkiem Azjatyckim.

Strategia biznesowa w oparciu o bliskość

Od momentu swojego powstania w 1984 roku, Haier był konsekwentnie modelowany przez swoich klientów. Jest to założenie, które pozwala marce uwzględniać potrzeby oraz oczekiwania swoich konsumentów. Od projektu, przez produkcję, aż do otrzymania finalnego produktu. Konsekwencją tego jest wdrożenie strategii „Zero Dystansu”, która ma za zadanie jeszcze bardziej zbliżyć firmę do jej odbiorców.

Kiedy ponad rok temu obejmowałem stanowisko dyrektora generalnego Haier Europa, moim głównym celem było przede wszystkim zwiększenie udziału w rynku urządzeń gospodarstwa domowego i jeszcze lepsze dostosowanie się do potrzeb europejskich konsumentów – mówi Yannick Fierling, CEO Haier Europa.

Cele te zostały osiągnięte za pomocą decyzji podejmowanych w całej firmie. Między innymi w takich obszarach jak HR, rozwój przemysłu, sprzedaż i marketing.

Reorganizacja kierownictwa najwyższego szczebla w celu zwiększenia wydajności

Aby poprawić responsynwość i wydajność, a także ułatwić procesy decyzyjne, Haier przeprowadził reorganizację kierownictwa na głównych rynkach europejskich. Aby było to możliwe grupa powołała trzech nowych dyrektorów regionalnych (we Francji i Szwajcarii, Europie Południowej i Europie Północno-Wschodniej)

„Głęboko wierzę w znaczenie kapitału ludzkiego w firmie. Ogólnym celem tych działań jest umożliwienie Haier Europa funkcjonowania jako mikro przedsiębiorstwo wewnątrz międzynarodowych ustawień" - dodaje Fierling.

Otworzenie zakładu produkcyjnego i nowego centrum badawczo-rozwojowego w Europie

W kwietniu 2016 roku, Haier otworzył w Rosji nową fabrykę o powierzchni 24.500 mkw. dedykowaną produkcji lodówek. Daje ona zatrudnienie 500 osobom, a także generuje dodatkowe 1200 miejsc pracy metodą outsourcingu. Oczekuje się, że w pierwszym okresie fabryka będzie w stanie produkować 250 000 sztuk sprzętu, z docelowym nastawieniem na nawet 500 000.

“Nowy zakład pozwoli zwiększyć naszą produktywność i da możliwość bycia bardziej aktywnym w odniesieniu do rynku europejskiego przy jednoczesnym spełnieniu krótszych terminów dostaw. Mimo, że nasz chiński zakład produkcyjny jest w stanie pokryć prawie wszystkie wymagania rynku europejskiego, teraz będziemy bardziej konkurencyjni pod względem elastyczności logistyki "- powiedział Yannick Fierling.

Firma planuje także otworzyć nowe centrum badawczo-rozwojowe w Rosji, jako uzupełnienie tego znajdującego się  Norymberdze.

Produkty dające wymierne korzyści, które ułatwiają codzienne życie

Od 2015 roku, Haier znacząco zwiększył liczbę wprowadzonych do sprzedaży sprzętów, zaprojektowanych w sposób ułatwiający życie ich użytkownikom. Marka oferuje swoim klientom szereg produktów mających na celu zaspokojenie różnorodnych potrzeb i oczekiwań. Obecnie Haier posiada najszerszą gamę chłodziarko-zamrażarek na rynku, a także pralkę z podwójnym bębnem, która pozwala użytkownikom na pranie dwóch oddzielnych ładunków jednocześnie.

Ponadto grupa kontynuuje dywersyfikację na inne kategorie produktów, proponując innowacyjne systemy ogrzewania mieszkań (zarówno z jak i bez Wi-Fi).

Dynamiczna i ambitna ogólnoeuropejska kampania informacyjna

Aby wzmocnić swoją pozycję na rynku i skupić się na budowaniu świadomości marki, Haier musi udoskonalić swoją reputację. “Bez trwałego wizerunku, firma nie może być zrównoważona, a bez marki niemożliwe jest tworzenie reputacji - zauważył Fierling.

W maju ubiegłego roku, po raz pierwszy w swojej historii, marka rozpoczęła kampanię sponsorską i telewizyjną wokół strategii "Zero Dystansu". Grupa wybrała największe europejskie stacje telewizyjne, aby zaprezentować swoje know-how w ramach rynku AGD i wzmocnić swoją reputację (TF1 we Francji, RTL Group w Niemczech i Antena 3 w Hiszpanii). Spot "Zero Dystansu" miał ponad 8 milionów odsłon na YouTube. Innym wskaźnikiem wydajności pod względem widowni był ruch na stronie internetowej marki, który wzrósł o 25% podczas pierwszego kwartału.                                       

Dzięki skutecznej strategii "Zero Dystansu", Haier szybko staje się siłą, z którą należy się liczyć w całej Europie. Jej szybki rozwój nie wykazuje żadnych oznak zatrzymania w najbliższym czasie, czego dowodem jest niedawne przejęcie oddziału General Electric. Dzięki temu zakupowi, Haier posiada obecnie 72.000 pracowników i 9 centrów badawczo-rozwojowych na całym świecie. "Dzięki tej transakcji, jestem przekonany, że wzrost marki w Europie może wciąż przyspieszać umożliwiając realizację naszej misji, która stanowi Zero Dystansu z klientem"- podsumował Yannick Fierling.

źródło: haier/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe