informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Jubileuszowa edycja konkursu KOŁO to szansa, by zmienić przestrzeń publiczną Słupska

Jubileuszowa edycja konkursu KOŁO to szansa, by zmienić przestrzeń publiczną Słupska

Nieruchomości / 2018.03.27

Od 20 lat w ramach konkursu KOŁO, studenci i młodzi architekci tworzą projekty budynków z funkcją toalety publicznej dla miast. W tegorocznej, jubileuszowej edycji wydarzenia, nowoczesny obiekt dla mieszkańców ma szansę powstać na miejskich bulwarach w Słupsku. Program rewitalizacji, którym objęty został obszar nad Słupią, może znacznie przyspieszyć realizację zwycięskiego projektu. Akcja organizowana we współpracy z władzami miasta, właśnie ruszyła. Wyniki poznamy w czerwcu.   

Oprócz funkcji ogólnodostępnej toalety, przyjaznej dla osób z niepełnosprawnością czy ograniczoną sprawnością ruchową, budynek ma zapewniać mieszkańcom dodatkowe udogodnienia, takie jak drobna gastronomia, stojak na rowery czy informator Urzędu Miasta. W tym roku uczestnicy mogą  zaproponować też dowolne, dodatkowe funkcje obiektu, co będzie kolejną okazją, by wykazać się otwartością i znajomością potrzeb mieszkańców.

– Konkurs KOŁO od kilkunastu lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ciągu 20 lat zbudowaliśmy silną markę akcji, która cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko w branży architektonicznej, ale także wśród miejskich społeczności. – mówi Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager w grupie Geberit,  do której należy marka KOŁO – Co roku do konkursu zgłaszanych jest około 300 prac i mamy nadzieję, że tegoroczna, 20. edycja będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem. Chcemy, by architekci mieli głos i mogli zmieniać przestrzeń publiczną w polskich miastach, łącząc sztukę kreacji z odpowiedzią na realne potrzeby.  

Konkurs KOŁO wyróżnia dążenie do realizacji zwycięskiego projektu budynku, który nie tylko wpisze się w tkankę miasta, ale przyczyni do poprawy jakości życia mieszkańców. W tym roku prace oceni jury złożone z wybitnych architektów, a także osób związanych z rozwojem przestrzeni miejskiej Słupska. W jego skład wejdą: 

  •          prof. Ewa Kuryłowicz – Wydział Architektury PW, Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa;
  •          arch. Dariusz Herman – sędzia SARP Koszalin;
  •          arch. Mirosław Zwolski – prezes SARP Słupsk;
  •          arch. Maciej Araszkiewicz – Wydział Polityki Przestrzennej UM Słupsk;
  •          Paweł Krzemień – Referat Rewitalizacji w Wydziale Zarządzania Funduszami UM Słupsk;
  •          Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o.  

Oprócz Grand Prix w wysokości 20 000 PLN oraz trzech wyróżnień, w tegorocznej edycji konkursu organizatorzy przewidzieli również nagrody dodatkowe: za najlepiej zaprojektowaną toaletę publiczną, zgodną z zasadami projektowania uniwersalnego, a także za najciekawszą funkcję dodatkową obiektu dla mieszkańców. Uczestnicy mogą wygrać też prestiżowy, miesięczny staż w Biurze Architektonicznym Kuryłowicz & Associates sp. z o.o w ramach nagrody „Debiut Roku”. 

Przykładem zrealizowanych prac konkursowych jest m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Szczegóły konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: www.konkurskolo.pl  

AKCJA SPOŁECZNA NIE OLEWAMY MIASTA

Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców polskich miast. W ramach akcji Nie olewamy miasta, której patronem jest marka KOŁO, organizatorzy zapytali mieszkańców 8 największych miast w Polsce, czego brakuje im w ich miastach. Na podstawie zebranych zgłoszeń powstała Mapa miejskich potrzeb. Wśród 5 głównych potrzeb, uczestnicy wskazali m.in.  potrzebę wybudowania nowych toalet publicznych.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie Nieolewamymiasta.pl  oraz na Facebook.com/nieolewamymiasta

źródło: informacjebranzowe.pl