Digitalizacja jest odpowiedzią na oczekiwania klientów
Digitalizacja jest odpowiedzią na oczekiwania klientów. Szczególnie intensywnie rozwija się w tym obszarze sektor finansowy i bankowy. Klienci chcą dziś korzystać z bankowości mobilnej z 24-godzinnym dostępem do informacji i fachowego, spersonalizowanego i co najważniejsze proaktywnego doradztwa w czasie rzeczywistym. Jest to tak zwany smart banking.
Odpowiednie wykorzystanie systemów business intelligence, na przykład w zakresie bieżącego przetwarzania i wizualizowania danych, może być źródłem budowania długotrwałej przewagi konkurencyjnej. Jest to szczególnie istotne w bankowości, gdzie do gry o klientów wchodzą marki, niezwiązane do tej pory bezpośrednio z segmentem płatności. Wygra ten, kto szybciej przetworzy dane i przedstawi klientowi atrakcyjną ofertę w odpowiednim czasie, na przykład gdy klientowi zacznie brakować pieniędzy na rachunku oszczędnościowym lub gdy wiemy, że cyklicznie pod koniec roku ponosi duże wydatki. Więcej na stronie.