7 trendów w branży Internetu rzeczy na 2018 rok

Technologie :: Technologie
2018-01-05
7 trendów w branży Internetu rzeczy na 2018 rok

Według danych IHS Markit, firmy specjalizującej się w analizie rynków, na świecie jest już 20 miliardów urządzeń podłączonych do sieci. Generują one ogromną ilość danych, które mogą być nie lada wyzwaniem. Firmy będą musiały zmierzyć się w 2018 roku przede wszystkim z zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i prywatności związanej z całą technologią podłączoną do Internetu rzeczy. Poniżej 7 trendów, które powinny mieć największy wpływ na zjawisko Internet of Things w bieżącym roku.

  • Branża dyktuje warunki dla tempa rozwoju IoT

Pomimo tego, że z roku na rok do sieci podłączonych jest coraz więcej urządzeń, to każda branża ma swoją własną specyfikę. Stopień implementacji rozwiązań z dziedziny Internetu rzeczy jest w dużej mierze uzależniony od profilu działalności danej firmy. Najwięcej zastosowań IoT będziemy mogli zaobserwować najprawdopodobniej w przedsiębiorstwach zajmujących się motoryzacją, transportem, handlem detalicznym czy produkcją, w tym zarządzaniem łańcuchem dostaw, ale także w firmach medycznych. Przykładowo, sprzedawcy będą chcieli wykorzystać potencjał Internetu rzeczy, żeby w jeszcze łatwiejszy sposób dotrzeć do klientów, a także sprawić, żeby cały proces zakupowy był dla każdego z nich bardziej osobisty. Rozwój sektora Connected Care spowoduje natomiast wysyp rozwiązań wykorzystujących podłączone czujniki monitorujące poszczególne procesy organizmu. Nie możemy pominąć także inteligentnych linii produkcyjnych, naszpikowanych sensorami, które optymalizują poszczególne etapy funkcjonowania produkcji i pozwalają na bieżąco monitorować przebieg działań.

  • Branża będzie jeszcze bardziej rozproszona

Rozwój modelu „Everything as a Service”, polegającego na dostarczaniu klientowi danej, wykupionej usługi działającej w chmurze obliczeniowej w modelu abonamentowym, oznacza wzrost rozproszenia danych. Stanie się to wyzwaniem dla wielu organizacji, które staną przed koniecznością uporządkowania, a być może także reorganizacji procesów i wykorzystywanej technologii. Firmy będą musiały przywiązywać większą wagę do jakości i bezpieczeństwa danych, co przełoży się jednak na wartość tworzonych na ich podstawie analiz i pozwoli wykorzystać je do osiągania wyraźnej przewagi rynkowej.

  • Bezpieczeństwo będzie priorytetem

Im więcej generowanych danych, tym więcej wyzwań związanych z ich bezpieczeństwem. Zabezpieczenie wszystkich urządzeń podłączonych do sieci będzie trudne, dlatego znalezienie rozwiązania zapewniającego bezpieczeństwo danych będzie jednym z głównych celów przedsiębiorstw na rok 2018. Firmy będą musiały również zadbać o odpowiednią ochronę informacji, w tym danych osobowych. Konsekwencje niedostosowania polityki firmy do regulacji RODO, która wejdzie w życie 28 maja 2018 roku, mogą być bardzo dotkliwe. Zapowiadane kary sięgają nawet 20 milionów euro, bądź 4% globalnych rocznych obrotów przedsiębiorstwa. Kroki podjęte odpowiednio wcześniej pozwolą spokojnie czekać na wiosenną dyrektywę i skupiać się na kluczowych działaniach.

  • Platformy mobilne odegrają jeszcze większą rolę

W 2018 roku nasili się tendencja zwrotu od koncepcji mobile-first ku mobile only, co spowoduje, że skala zarządzania systemami i urządzeniami podpiętymi do Internetu przeniesie się na urządzenia mobilne. Trend ten widać na przykład przy urządzeniach ubieralnych wykorzystywanych w sporcie i codziennych aktywnościach, ale także w przypadku inteligentnych opasek monitorujących zdrowie oraz aplikacji pomagających sterować domem, biurem czy sprzętem AGD. Coraz mniej niezwykłe jest już także uruchamianie samochodu z poziomu smartfona.

  • Spersonalizowany marketing

Coraz więcej firm będzie wykorzystywało Internet rzeczy w celu jeszcze bardziej spersonalizowanych działań marketingowych. Klienci nadal będą powiadamiani o atrakcyjnych ofertach, jednak rynek dojrzeje. Firmy marketingowe będą bliżej znalezienia równowagi. Prezentacja ich ofert będzie się odbywała w bardziej wyważony i przystępny sposób, wykorzystując np. beacony rozsiane po sklepach. Dla wielu klientów fizyczne doświadczenie zakupów jest nadal bardzo ważne i na tym polu szansę na sukces mają firmy, które dostrzegą potencjał „podłączenia” swojej przestrzeni handlowej do sieci.

  • Wzrost wykorzystania zaawansowanej analityki i rozwiązań do zarządzania

Wzrost ilości danych wymusi na firmach konieczność wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii machine learning. Będzie to spowodowane faktem, że ilość danych stworzonych przez IoT będzie po prostu zbyt duża, aby ludzie mogli nią zarządzać samodzielnie. SAS, SAP czy Teradata to przykłady firm, które już od pewnego czasu funkcjonują na rynku zaawansowanej analityki, umożliwiając monetyzację danych i ich optymalizację dla biznesu różnych branż. Poza samą analityką niezbędne będzie też wdrożenie platform Internet of Things służących do kolekcjonowania danych i zarządzania coraz większą liczbą urządzeń do nich podłączanych. W swojej ofercie ma je na przykład Telit. Rozwój „świata podłączonego” spowoduje pojawienie się nowych przedsiębiorstw zajmujących się IoT, sztuczną inteligencją czy technologią machine learning. Niewykluczone, że to właśnie wśród nich pojawią się kolejne jednorożce, które zrobią rewolucję na rynku.

  • Wzrost wartości rynku

Według danych firmy badawczej MarketsandMarkets, rynek Internetu rzeczy osiągnie do 2022 roku wartość 640 miliardów dolarów, notując wzrost na poziomie ponad 25% w stosunku do 2017 roku. Technologia IoT bez wątpienia już teraz rewolucjonizuje wiele branż, a skala tych działań tylko się powiększy.

 

KOMENTARZE I OPINIE

Min_d7128891dcd82f2e8593282f7ad04bbd

Trendy w reklamie Digital OOH w 2018 roku

2018-01-16

Rok 2017 był dla branży DOOH bardzo owocny. Dzięki dynamicznemu rozwojowi najnowszych technologii w sektorze reklamy digital out-of-home reklamodawcy zyskali większy dostęp do kreatywnych możliwości, przez co medium to stało się jeszcze atrakcyjniejsze w oczach odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej. Czego zatem możemy się spodziewać w nadchodzącym roku i na co reklamodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę chcąc optymalnie wykorzystać potencjał cyfrowej reklamy zewnętrznej? Odpowiedzi na to pytanie postaram się udzielić w poniższym artykule.

Min_cb8883ed6a1a2777b33f8df873f8f403

Cyberzagrożenia w 2018 roku według eksperta F-Secure

2018-01-10

W 2018 roku należy spodziewać się dalszej popularyzacji osobistych asystentów (takich jak Siri czy Alexa). Wraz ze wzrostem zainteresowania użytkowników z pewnością pojawią się też ataki na tego typu systemy. Początkowo będą to żarty czy akty wandalizmu – mieliśmy już przykłady aktywacji asystentów przez reklamy telewizyjne czy ultradźwięki. Przyszły rok może przenieść nowe kategorie ataków w tym zakresie, być może już o komercyjnym charakterze.

Min_cadc6e534fd863777164d15c7761f5f2

Milionowe korzyści dzięki profesjonalnemu zarządzaniu oprogramowaniem

2018-01-08

W czasach, w których większość pracowników korzysta z kilkunastu aplikacji zainstalowanych jednocześnie na służbowych telefonach, tabletach czy komputerach, nadal istnieją firmy, które zarządzają licencjami oprogramowania… ręcznie. Często są to przedsiębiorstwa działające globalnie i zatrudniające kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Wśród kadry zarządzającej brakuje świadomości, że profesjonalne oprogramowanie do zarządzania licencjami może przynieść miliony złotych oszczędności oraz zwiększyć bezpieczeństwo IT organizacji.

Min_ce7a4cd5ee0e8a378a1d7eb4c1e29936

7 trendów w branży Internetu rzeczy na 2018 rok

2018-01-05

Według danych IHS Markit, firmy specjalizującej się w analizie rynków, na świecie jest już 20 miliardów urządzeń podłączonych do sieci. Generują one ogromną ilość danych, które mogą być nie lada wyzwaniem. Firmy będą musiały zmierzyć się w 2018 roku przede wszystkim z zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i prywatności związanej z całą technologią podłączoną do Internetu rzeczy. Poniżej 7 trendów, które powinny mieć największy wpływ na zjawisko Internet of Things w bieżącym roku.

Min_bd622603392b9993973349b0feac3881

Co Facebook dał branży marketingowej w 2017 roku?

2017-12-20

W kończącym się roku Facebook wprowadził tyle ciekawych, lepszych i gorszych zmian, że można byłoby napisać o nich książkę. Warto jednak skupić się na kilku trendach, które z pewnością są najbardziej istotne z punktu widzenia marketerów i dają im szeroką perspektywę.

Min_052eaeaef69ec206f68f63dd754a992a

Wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług. Na co zwrócić uwagę przy księgowaniu i dokumentowaniu?

2017-12-19

Polskie firmy rozszerzają swoją działalność poza granice kraju. Często odbiorcami są klienci z Unii Europejskiej. W ujęciu podatkowym transakcje wewnątrzwspólnotowego świadczenia usług są niekiedy rozliczane i dokumentowane inaczej niż sprzedaż krajowa. Podejmując się zatem świadczenia usług na rzecz kontrahentów z Unii, warto sprawdzić, na co zwrócić uwagę.

Min_ea306b5ac69d611aee067653577a0bcc

Wzbogacimy się o pieniądze z OFE. Kiedy i ile wypłacimy?

2017-08-08

W przyszłe wakacje możemy być bogatsi nawet o 8 tys. złotych. Powód to zapowiedziana przez wicepremiera Morawieckiego reforma emerytalna. Propozycja zakłada, że pieniądze zgromadzone w OFE staną się naszą własnością.

Min_03e7055fdb126b12a3cb089abd17eeba

Prezydenckie propozycje zmian w zakresie pomocy kredytobiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej

2017-08-03

2 sierpnia 2017 r. prezydent Andrzej Duda skierował do marszałka sejmu nowy projekt ustawy mający na celu po pierwsze zmianę mechanizmu wsparcia finansowego osób spłacających kredyty mieszkaniowe, będących w trudnej sytuacji finansowej, a po drugie wprowadzenie nowego instrumentu wspierającego dobrowolną restrukturyzację kredytów walutowych. Nowa ustawa określa zasady przyznawania i warunki korzystania ze zwrotnego wsparcia finansowego przyznawanego osobom fizycznym zobowiązanym do spłaty kredytu mieszkaniowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej, zasady przyznawania i warunki korzystania z pożyczki na pokrycie pozostałej części zadłużenia oraz zasady wspierania dobrowolnej restrukturyzacji. Instytucją, przez którą kierowana jest do potrzebujących kredytobiorców pomoc, będzie Bank Gospodarstwa Krajowego, a źródłem jego finansowania jest Fundusz Wsparcia Kredytobiorców powołany do życia ustawą z 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.

PARTNERZY

  • Technologie
  • Nieruchomości
Copyright © 2018 Active Media Group Projekt i wykonanie: golianek.pl