informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Lenovo cały czas liderem rynku PC - wyniki finansowe

Lenovo cały czas liderem rynku PC - wyniki finansowe

Wyniki finansowe / 2014.08.19

Grupa Lenovo podsumowała wyniki za pierwszy kwartał podatkowy dobiegający końca z dniem 30 czerwca 2014, osiągając przychody kwartalne rzędu 10,4 miliardów dolarów amerykańskich oraz 18-procentowy wzrost z roku na rok, przy czym kwartalny dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 22% z roku na rok do 264 milionów dolarów amerykańskich. Dochody wzrosły o 23% względem poprzedniego roku osiągając 214 milionów dolarów amerykańskich, a firma osiągnęła założony poziom udziału w rynku i wskaźników finansowych.

Lenovo utrzymało trzecią pozycję w rankingu urządzeń „smart connected”, zwiększając liczbę urządzeń o 28% względem poprzedniego roku. Firma była największym na świecie producentem komputerów PC przez pięć kolejnych kwartałów, osiągając najwyższą w swojej historii pozycję w zakresie udziału w rynku* rzędu 19,4%, co oznaczało wzrost o 2,7 punktu procentowego względem poprzedniego roku, spowodowany zwiększeniem udziału w rynkach krajów regionu EMEA i na kontynencie amerykańskim. Poziom dostaw PC w Lenovo wzrósł w pierwszym kwartale podatkowym o 15% do 14 milionów sztuk, co oznacza 21 kwartał z rzędu, w którym Lenovo wyprzedziło konkurencję w swoim sektorze. W przypadku tabletów Lenovo było trzecim największym sprzedawcą, dostarczając użytkownikom 2,3 milionów urządzeń ze wzrostem 67% (8-krotność tempa wzrostu tego rynku). Firma sprzedała po raz pierwszy więcej smartfonów niż komputerów PC, osiągając poziom 15,8 milionów sprzedanych produktów (wzrost o 39%). Pomimo silnej konkurencji na rynku chińskim, Lenovo było największym sprzedawcą smartfonów w Chinach z wynikiem na poziomie 13 milionów urządzeń.

Zysk brutto w pierwszym kwartale roku podatkowego wzrósł o 13% względem poprzedniego roku do wartości 1,3 miliardów dolarów, natomiast marża brutto wyniosła 13%. Zysk operacyjny dla pierwszego kwartału wzrósł o 40% do poziomu 283 milionów dolarów. Wskaźnik zysku na akcję osiągnął w tym okresie 2,06 centa amerykańskiego. Dochody pieniężne netto na dzień 30 czerwca 2014 wyniosły 3,58 miliardów dolarów amerykańskich.

„Był to wyjątkowo udany kwartał dla Lenovo: rekordowy udział w rynku PC, trzecia pozycja w rankingu tabletów na świecie oraz silna, czwarta lokata w liczbie sprzedanych smartfonów”, mówi Yuanqing Yang, prezes Lenovo. „Podczas gdy branża PC ponownie zaczyna notować wzrosty, na rynku smartfonów obserwujemy coraz większą popularność produktów z kategorii mainstream. Wkrótce zakończy się też nasze przejęcie Motorola Mobility oraz IBM x 86 w czym upatrujemy możliwości dalszego rozwoju firmy. Lenovo nadal wyprzedza rynek, osiągając założone cele, podnosząc zyskowność w kluczowych obszarach działalności i tworząc solidne podwaliny dla przyszłego wzrostu w całym portfelu firmy.”

SYTUACJA NA POSZECZEGÓLNYCH RYNKACH

W Chinach osiągnięto poziom 3,8 miliarda dolarów przychodów w pierwszym kwartale roku podatkowego z 2-procentowym wzrostem względem poprzedniego roku, co przełożyło się na 36% przychodów firmy na całym świecie. Lenovo utrzymało pulę zysku w Chinach podnosząc marżę w tym kraju o 0,3 punktu procentowego względem poprzedniego roku w celu uzyskania marży operacyjnej rzędu 5,5%. Udziały firmy w segmencie komputerów PC osiągnęło poziom 37,1% co daje Lenovo pozycję lidera. Według IDC, Lenovo wyprzedziło Samsunga, stając się największym producentem smartfonów w kraju. Na rynku urządzeń mobilnych Lenovo nadal podnosi zyskowność, skupiając się jeszcze bardziej na sprzedaży urządzeń z dostępem do Internetu.

W krajach regionu EMEA (Europa/Bliski Wschód/Afryka) pierwszy kwartał okazał się być wyjątkowo udany, charakteryzując się 49-procentowym wzrostem przychodów o 921 milionów dolarów amerykańskich z roku na rok, co dawało wynik 2,8 miliardów dolarów oraz 27% przychodów firmy w pierwszym kwartale na całym świecie. W krajach EMEA zaobserwowano rekordowy udział w rynku PC oraz w zakresie marży operacyjnej, dzięki czemu firma stała się liderem na rynku notebooków po raz pierwszy w swojej historii oraz pierwszą z firm wiodących w 15 krajach EMEA. Z kolei liczba smartfonów przekroczyła poziom 1 miliona urządzeń. W okresie tym liczba komputerów PC w krajach EMEA wzrosła do 4,8 punktu z roku na rok, sięgając wartości 18%.

W regionie Azji i Pacyfiku przychody Lenovo wzrosły o 270 milionów, osiągając poziom 1,6 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, co przełożyło się na 15% udział w dochodach firmy na całym świecie. Liczba smartfonów Lenovo w regionie wyniosła 1,5 miliona urządzeń (3,7 razy więcej względem tego samego kwartału rok wcześniej). Marża zysku operacyjnego w krajach obszaru wzrosła o 4,1% z wartości 0,9% w zeszłym roku. Lenovo osiągnęło pozycję numer 1 w Japonii, przez co działalność firmy znacznie podniosła ogólną zyskowność sprzedaży w całym regionie.

Na obydwu częściach kontynentu amerykańskiego, przychody osiągnęły wartość 2,2 miliarda dolarów w pierwszym kwartale roku podatkowego, co oznaczało wzrost o 19% względem roku poprzedniego. Marża zysku operacyjnego wyniosła 1,1%, czyli o 0,3% więcej niż w zeszłym roku, co spowodowane było inwestycjami firmy w krajach Ameryki Łacińskiej oraz Brazylii. Odnotowano również rekordowy udział w rynku PC wynoszący 12.5% (wzrost o 23,7% i 3 punkty procentowego udziału w rynku względem poprzedniego roku) oraz rekordowy udział w rynku USA rzędu 11,3% (wzrost o 1,5 punktu z roku na rok).

PRZEGLĄD PRODUKTÓW

Podczas pierwszego kwartału roku podatkowego, sprzedaż komputerów Lenovo typu laptop wygenerowała 49% ogólnych przychodów firmy. W przemyśle tym wysyłka laptopów spadła o 3,7% względem roku poprzedniego, co oznaczało poprawę względem 13-procentowego spadku liczby wysyłanych urządzeń w zeszłym roku, spowodowaną „odświeżaniem” i innowacjami wprowadzanymi w tej kategorii rynkowej. Wspomniana tendencja stabilizująca sprzedaż produktów spowodowała, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży laptopów PC firmy na całym świecie w pierwszym kwartale osiągnęły wartość 5,1 miliardów dolarów (wzrost o 12% z roku na rok). Firma zyskała blisko cztery punkty udziałowe, osiągając udział w rynku na poziomie 21%. W pierwszym kwartale Lenovo ogłosiło wprowadzenie ThinkPad 10, dziesięciocalowego tabletu multimedialnego dostosowanego do potrzeb klienta biznesowego oraz pierwszych modeli Chromebook w wersji N20 i N20p dla klientów indywidualnych. Urządzenia Chromebook zapewniają dostęp do funkcjonalności Chrome poprzez bardzo cienkie i lekkie urządzenia. Lenovo wprowadziło również laptop B50 dla małych przedsiębiorstw oraz modele Z40 i Z50 dla użytkowników bardziej ceniących funkcje multimedialne.

Lenovo zajęło pierwszą pozycję w pierwszym kwartale roku podatkowego w segmencie liczby sprzedanych komputerów stacjonarnych ze wzrostem o 12,1% rok do roku, w porównaniu do 2,4% wzrostu w całym sektorze. Wzrost o 1,5% punktu zapewnił udział w rynku komputerów stacjonarnych wynoszący 17,5%. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży komputerów stacjonarnych PC wzrosły o 20% (względem poprzedniego roku) w pierwszym kwartale do poziomu 3 miliardów dolarów amerykańskich (29% całkowitych przychodów firmy). Podczas pierwszego kwartału roku podatkowego Lenovo wprowadziło kilka nowych komputerów stacjonarnych PC, rozpoczynając od urządzenia serii A model A540 AIO (all-in-one) przeznaczonego dla rodzin i wyposażonego w najnowsze funkcjonalności audio i video pozwalające czerpać radość z technologii cyfrowych. Lenovo opracowało również pierwszy model TinkStation P300 o niezrównanej elastyczności – to idealne rozwiązanie dla osób, których praca wymaga korzystania z urządzeń dostosowanych do pracy z aplikacjami ISV, poszukujących urządzeń za rozsądną cenę.

Skonsolidowane przychody w sprzedaży urządzeń mobilnych** Lenovo, włączywszy w to smartfony i tablety, wzrosły rok do roku o 32 procent podczas pierwszego kwartału do poziomu 1,6 miliarda dolarów (15% ogólnych dochodów firmy w pierwszym kwartale). W Chinach Lenovo osiągnęło pozycję lidera w rankingu smartfonów, zajmując jednocześnie trzecie miejsce wśród producentów tabletów. W czasie badanego kwartału Lenovo ogłosiło wprowadzenie kilku nowych tabletów serii A z systemem Android, oferując konfiguracje i rozmiary ekranów dopasowanych do potrzeb klientów poszukujących ultra-przenośnych tabletów jak i dla miłośników multimediów. Portfel produktów obejmował również siedmiocalowy TAB A7-50, ośmiocalowy TAB A8, oraz dziesięciocalowy TAB A10, wyposażone w opcjonalną klawiaturę Bluetooth.

Lenovo nadal realizuje swoją strategię innowacyjności na rynku urządzeń „smart connected”, wprowadzając nowe, ekscytujące smartfony, tworząc również produkty dla segmentu biznesowego, które mają ukazać się w drugiej połowie roku podatkowego. Firma wciąż pracuje nad rozwiązaniami opartymi o technologie internetowe, co zademonstrowane zostało w najnowszej platformie NBD (New Business Development), mającej pobudzić innowacyjność partnerów w zakresie rozwoju sprzętu komputerowego. Jednocześnie konsekwentnie realizowane jest zamknięcie transakcji mającej na celu przejęcie Motorola Mobility oraz IBM x86, które powinno nastąpić do końca roku.

źródło: lenovo/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe