informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Lenovo i Nec zakładają spółkę joint venture, aby utworzyć największą...

Lenovo i Nec zakładają spółkę joint venture, aby utworzyć największą...

Technologie / 2011.02.02

...w Japonii grupę komputerową. Firmy Lenovo i NEC Corporation (NEC) poinformowały o strategicznej współpracy w ramach zawiązanej przez obie firmy spółki joint venture, która stanowi największą grupę komputerową w Japonii. NEC to firma komputerowa numer jeden w Japonii, a Lenovo to najszybciej rozwijający się producent komputerów z pierwszej piątki na świecie*. Nowa spółka joint venture zapewnia Lenovo i NEC wyjątkowe możliwości rozwojowe w segmencie komputerów biznesowych i konsumenckich w Japonii - trzecim pod względem wielkości rynku komputerowym na świecie - dzięki lepszej pozycji rynkowej, poszerzonej ofercie produktów i bardziej rozbudowanym kanałom dystrybucji.

Nowa spółka joint venture łączy w sobie rynkową reputację, możliwości rozwoju produktów, cenioną obsługę oraz znajomość potrzeb klientów w Japonii, którymi może poszczycić się NEC, oraz doświadczenie technologiczne, globalny potencjał rozwojowy i ogólnoświatowy zasięg łańcucha dostaw Lenovo. Spółka będzie oferować Japonii bardziej innowacyjne produkty, które będą szybciej wprowadzane na rynek, lepiej dostosowane do potrzeb klientów i konkurencyjne cenowo.

Lenovo i NEC powołają NEC Lenovo Japan Group, a w ramach tej grupy Lenovo i NEC ustanowią nową organizację — Lenovo NEC Holdings B.V., zarejestrowaną w Holandii. Na mocy porozumienia Lenovo będzie mieć 51% udziałów w nowej spółce joint venture, a NEC — 49%. Hideyo Takasu, obecny prezes spółki NEC Personal Products. Ltd., zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej spółki joint venture, a Roderick Lappin, obecny dyrektor reprezentacyjny i prezes spółki Lenovo (Japan) Ltd., zostanie prezesem wykonawczym. Zarówno Lenovo (Japan) Ltd., jak i NEC Personal Computers Ltd. — nowa spółka powstała po oddzieleniu segmentu komputerowego NEC od NEC Personal Products, Ltd. — zostaną spółkami w 100% zależnymi od nowej joint venture. W efekcie tej transakcji i po jej finalizacji NEC otrzyma od Lenovo 175 milionów USD poprzez emisję akcji Lenovo. NEC jest od dawna przodującą firmą komputerową w Japonii o szerokich możliwościach w zakresie sprzedaży, marketingu i dystrybucji. Lenovo, czwarty pod względem wielkości producent komputerów na świecie*, ma obecnie duży ośrodek badawczy, znany pod nazwą Yamato Lab, w japońskiej Jokohamie, a także główne biuro handlowe w Tokio. Połączenie działalności obu firm w Japonii rozpocznie się niezwłocznie w drodze współpracy nad produkcją, rozwojem produktów i sprzedażą.

Finalizacja transakcji ma nastąpić do 30 czerwca 2011 r.

„Umowa z firmą NEC doskonale wpisuje się w naszą strategię. Wzmacnia ona nasze zaangażowanie w segment PC, a jednocześnie zapewnia ważne, nowe możliwości rozwoju w Japonii” — powiedział dyrektor naczelny Lenovo, Yang Yuanqing. „Na rynku japońskim możemy poszczycić się imponującą innowacyjnością i zaangażowaniem. Teraz łączymy naszą globalną potęgę i dynamiczny rozwój z czołową pozycją rynkową NEC. Jest to partnerstwo doskonałe zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów”.

„Lenovo to dla NEC odpowiedni partner w odpowiedniej chwili. Zawiązane dzisiaj strategiczne partnerstwo będzie korzystne dla NEC i naszych klientów przez wiele kolejnych lat” — powiedział Nobuhiro Endo, prezes firmy NEC. „Uważam, że współpraca ta rozwinie naszą działalność na japońskim rynku komputerowym, umocni markę NEC oraz będzie oferować japońskim użytkownikom komputerów wysokiej jakości produkty i obsługę. To strategiczne partnerstwo stanowi pierwszy krok rozwoju działalności NEC na światowym rynku IT”.

W okresie przejściowym, przed rozpoczęciem działalności przez joint venture, obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność w segmencie komputerów tak jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. Dotychczasowe nazwy markowe produktów NEC i Lenovo zostaną utrzymane, a joint venture będzie wykorzystywać możliwości obu firm — na przykład rozwoju produktów NEC i pozyskiwania dostaw Lenovo — do opracowywania i udostępniania najbardziej odpowiednich produktów dla wszystkich użytkowników w Japonii. W przypadku produktów konsumenckich NEC i Lenovo utrzymają swoje marki i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami. W przypadku komputerów biznesowych NEC będzie sprzedawać i obsługiwać klientów za pośrednictwem swoich dotychczasowych kanałów.

W ramach strategicznego partnerstwa firmy Lenovo i NEC uzgodniły również, że zbadają możliwości dalszej współpracy w innych obszarach, takich jak sprzedaż komputerów i globalne wsparcie dla japońskich firm działających poza Japonią (JOC), opracowywanie, produkcja i sprzedaż takich urządzeń jak tablety, czy sprzedaż dodatkowych produktów IT, takich jak serwery.

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe