Mid_021e04bfafa6c84f2baa3a0b39efc1d8

Szymon Winciorek

Business Development Manager ASUS Polska

Business Development Manager ASUS Polska

WIADOMOŚCI TEGO EKSPERTA

KOMENTARZE I OPINIE EKSPERTA

Min_021e04bfafa6c84f2baa3a0b39efc1d8

Już 26 milionów Polaków korzysta z Internetu, a 14 milionów z nich posiada konto na Facebooku!

2016-03-17

Z najnowszego badania przeprowadzonego w styczniu 2016 roku przez agencję We Are Social wynika, że z Internetu na całym świecie korzysta 3,419 miliarda osób, a 2,307 miliarda posiada przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to już 26 milionów Polaków (67% całkowitej populacji) eksploatuje zasoby globalnej sieci, z czego 14 milionów ma aktywne konto w serwisie Facebook.

Min_021e04bfafa6c84f2baa3a0b39efc1d8

Rośnie popularność urządzeń hybrydowych

2015-12-07

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez IDC w swoim ostatnim raporcie do końca 2015 roku na światowy rynek trafi łącznie 211,3 mln sztuk tabletów. Potwierdza to wcześniej już zaobserwowaną tendencję spadkową, która w dalszym ciągu postępuje. W zestawieniu rok do roku, kategoria tabletów w obecnym roku zalicza spadek o 8,1% w porównaniu z 2014. Należy jednak zauważyć, że w obrębie grupy produktowej jaką są tablety, nie każda podkategoria zalicza spadki. Wyraźnie spada zainteresowanie konsumentów małymi przekątnymi, mieszczącymi się w przedziale 7 – 9 cali. W 2014 roku ich sprzedaż stanowiła 64,1% rynku, w 2015 wartość ta spadła już do 57,7%. Nieznaczne wzrosty zaliczają tablety w przedziale 9 – 13 cali oraz 13 – 16 cali, odpowiednio 6,1% i 0,4%.

Min_021e04bfafa6c84f2baa3a0b39efc1d8

Rynek smartfonów nadal rośnie, ale wolniej niż przypuszczano

2015-09-16

Rynek chiński mocno zwolnił, a ponadto zaszły realne zmiany w rankingach sprzedaży – liderami są marki chińskie, które sprzedają często telefony w modelu bezpośrednim do użytkownika końcowego, pomijając zupełnie tradycyjny łańcuch logistyczny (producent, dystrybutor, sklepy detaliczne). W Chinach nie radzą sobie także globalni liderzy. Nasycenie rynku i odmienny model sprzedaży powodują, że czołowi gracze z wielkimi budżetami marketingowymi po pierwsze przegrywają wojnę cenową w niskiej i średniej półce, a po drugie zarabiają zaledwie centy na poszczególnych aparatach. Jest to więc prognostyk dużych zmian w strategiach rynkowych, które będą miały także odzwierciedlenie w innych krajach. Mimo spadku tempa wzrostu rynku w tym roku, myślę że w 2016 będzie ponowne odbicie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że rosnącymi rynkami, podobnie jak kiedyś Chiny, są Indie, Indonezja czy Brazylia.

PARTNERZY

  • Technologie
  • Nieruchomości
Copyright © 2018 Active Media Group Projekt i wykonanie: golianek.pl