informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Polacy remontują i urządzają dom. Jak kupujemy sprzęt, wyposażenie i materiały budowlane?

Polacy remontują i urządzają dom. Jak kupujemy sprzęt, wyposażenie i materiały budowlane?

Wiadomości / 2017.10.10

Ponad połowa Polaków kupuje materiały budowlane w sklepie stacjonarnym. Średnio co 8 lat wymieniamy meble, a przed zakupem sprzętu RTV i AGD sprawdzamy strony internetowe sklepów, szukamy opinii i porównujemy ceny. Dowiedz się, jak i gdzie Polacy najważniejsze elementy wyposażenia domu.

W Polsce prawie połowa internautów kupuje w e-sklepach. Czy Polacy decydują się na zakup w nich również materiałów budowlanych, mebli oraz sprzętów RTV/AGD?

Jak i gdzie Polacy kupują materiały budowlane?

Częściowy lub generalny remont mieszkania warto zrobić przynajmniej jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli już Polacy planują zmiany, jak i gdzie kupują materiały budowlane? Ponad połowa decyduje się na zakup w sklepie stacjonarnym, jednak dopiero po wcześniejszym wyszukaniu produktów i opinii o nich w internecie. Z drugiej strony – 19% rodaków przynajmniej raz w życiu kupiło materiały budowlane w e-sklepie (częściej robili to mężczyźni niż kobiety). Wybór materiałów wykończeniowych powinien być przemyślany (mają spełniać swoją funkcję przez lata). Polacy, mając tego świadomość, przed zakupem wolą zobaczyć produkt na żywo.

Jak i gdzie Polacy kupują meble i elementy wyposażenia wnętrz?

Według statystyk Polacy wymieniają meble średnio co 8 lat. Nowych szukają zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-sklepach. Co trzeci Polak przynajmniej raz w życiu zdecydował się na zakup wyposażenia wnętrz w internecie. Częściej meble w sieci kupują kobiety, jednak mężczyźni nie pozostają daleko w tyle – meble przez internet kupuje aż 33% z nich. Co ciekawe, w internecie chętniej szukamy nietypowych elementów wyposażenia, wyjątkowych dodatków czy mebli vintage, a w sklepach stacjonarnych najwytrzymalszych mebli na lata.

Jak i gdzie Polacy kupują sprzęty RTV/AGD?

Przed zakupem elektroniki i sprzętu do domu porównujemy wiele marek i szukamy porad, a wszystko to po to, aby wybrać jak najlepszą opcję z dostępnych na rynku produktów. Prawiepołowa Polaków przed zakupem szuka informacji w sieci. W pierwszej kolejności czyta specyfikacje na stronach sklepów, później szuka opinii w przeglądarkach internetowych, a na końcu porównuje ceny poszczególnych produktów. Aż 55% przynajmniej raz kupiło sprzęt RTV/AGD w internecie. Najczęściej decyzja o wyborze i zakupie elektroniki należy do mężczyzn (robi to aż 63% panów).

Jeszcze kilka lat temu zakup materiałów budowlanych, mebli czy sprzętu RTV/AGD w internecie wydawał się niemożliwy. Polacy woleli dotknąć, przetestować, porównać, zapytać o opinię w sklepie stacjonarnym, a dopiero później zdecydować się na zakup. Chociaż materiały budowlane i meble wciąż kupujemy częściej stacjonarnie, zakup RTV i AGD w sieci jest coraz popularniejszy. 

Więcej informacji o tym, jak kupujemy, znajduje się w przygotowanej przez HRS infografikę „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”.

źródło: hrs.com/pl/blog/ /informacjebranzowe.pl