informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Sony i Media Expert najlepiej obsługują klientów. Tajemniczy Klient  zbadał branżę RTV/AGD

Sony i Media Expert najlepiej obsługują klientów. Tajemniczy Klient zbadał branżę RTV/AGD

Wiadomości / 2015.04.21

Mystery Shopping to badanie standardów obsługi poprzez wcielenie się w rolę typowego klienta. Taki audyt przeprowadził Daymaker w lutym w sklepach RTV, AGD i sieciach komputerowych. Najlepiej oceniono Sony Centre i Media Expert. Celem badania Mystery Shopping jest ocena faktycznego poziomu procesu obsługi. Osoba realizująca badanie nie ujawnia swojej rzeczywistej roli w kontakcie z pracownikami badanego podmiotu. „Tajemniczy klienci” Daymaker’a przeprowadzili audyt w sklepach branży RTV, AGD i sieciach komputerowych w oparciu o następujące kryteria: otoczenie sklepu, pierwsze wrażenie, zbadanie potrzeb klienta przez handlowca, wiedzę sprzedającego o produkcie oraz całościowy proces sprzedaży. Swoje wrażenia opisywali w formie odpowiedzi na 12 pytań oraz komentarzy. Łącznie maksymalnie było do zdobycia 100 proc.

Okazało się, że wśród analizowanych sieci, najlepszą obsługę zapewniają salony Sony Centre i elektromarkety Media Expert, które wyraźnie wyprzedziły konkurencję w zestawieniach Daymakerindex. Ranking sklepów RTV, AGD i komputerowych pod względem obsługi klienta (według Daymakerindex 2015):

  • 1. Sony Centre 82,0 proc.
  • 2. Media Expert 81,0 proc.
  • 3. Saturn 77,7 proc.
  • 4. Neonet 72,2 proc.
  • 5. Komputronik 70,2 proc.
  • 6. RTV Euro AGD 62,0 proc.
  • 7. Media Markt 56,0 proc.

„Poziom obsługi klienta jest kluczowym elementem sukcesu w naszej branży. Realizujemy specjalne systemy szkolenia, dzięki którym nasi pracownicy rozumieją oczekiwania klientów, ułatwiają im podejmowanie decyzji zakupowych i realnie wspierają w doborze optymalnych produktów. Chcemy, by nasi klienci byli usatysfakcjonowani nie tylko w chwili zakupu w Media Expert, ale i długo po nim. Cieszymy się, że nasza strategia działania przekłada się na zaufanie i sympatię wyrażaną również przez tajemniczych klientów”. – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Daymaker (www.daymaker.pl) prowadzi projekty audytu satysfakcji klientów dla takich branż jak samochodowa, RTV/AGD, odzieżowa i telekomunikacyjna. Głównym rynkiem działalności jest Szwecja, ale Daymaker prowadzi badania na terenie całej Skandynawii oraz w krajach nadbałtyckich, w tym w Polsce.

źródło: me/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe