informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
TIDAL: Podsumowanie pierwszego roku

TIDAL: Podsumowanie pierwszego roku

Wyniki finansowe / 2016.04.04

TIDAL świętuje pierwszy rok swojej działalności, która upłynęła pod znakiem świetnych albumów, live streamów i nowatorskich treści. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, należąca do artystów platforma TIDAL przekonała do siebie 3 miliony użytkowników w 46 krajach na całym świecie. Również w ciągu ostatniego roku nowymi współwłaścicielami platformy zostali m.in. Lil Wayne, Indochine, Damian Marley i TIP.

Oferując artystom większą kontrolę nad treściami, a także dostarczając fanom dostęp do muzyki w trybie offline i do live streamów z ekskluzywnych muzycznych wydarzeń oraz koncertów, platforma przekształciła się w czasie krótszym niż 12 miesięcy z tradycyjnego serwisu streamingowego w nowatorską przestrzeń rozrywki. TIDAL oferuje obecnie 40 milionów piosenek oraz 130 tysięcy filmów wysokiej jakości. Dodatkowo, organizuje wyjątkowe wydarzenia dostępne na żywo dzięki live streamom, realizuje kameralne koncerty w ramach TIDAL X, i daje dostęp do ekskluzywnych materiałów wideo z koncertów.

Długo oczekiwane premiery, dostępne na wyłączność

O TIDALU stało się głośno dzięki premierom długo oczekiwanych utworów i albumów. Premiera ostatniego albumu muzycznej ikony, Prince’a, miała miejsce wyłącznie w TIDALU. Podobnie jak dziewięć albumów innych artystów i zespołów np. The Dead Weather czy ostatni singiel Beyoncé zatytułowany „Formation”. Z kolei album „ANTI” Rihanny, który również miał swoją premierę w TIDALU, został pobrany z serwisu 1,4 miliona razy w ciągu mniej niż 24 godzin, dzięki czemu zyskał miano platynowej płyty w najkrótszym czasie w historii RIAA (Zrzeszenie Amerykańskich Wydawców Muzyki). Ponadto ostatni album Kanye Westa – „The Life of Pablo”, który jest dostępny tylko w TIDALU, został odtworzony w serwisie 250 milionów razy w ciągu pierwszych dziesięciu dni. Przytoczone przykłady zmieniają sposób postrzegania premiery albumu w przemyśle muzycznym.

Platforma streamingowa z wyjątkowymi materiałami wideo

TIDAL jest jedyną muzyczną platformą streamingową oferującą wysokiej jakości wideo, ale także dedykowane programy rozrywkowe. TIDAL był wyłącznym partnerem prezentowanego przez Kanye Westa pokazu mody Yeezy Sezon 3, obejrzanego przez ponad 23 milionów fanów, co stanowi rekord livestreamu w pierwszym roku działalności TIDALA. Na platformie można obejrzeć również dwa seriale „Money & Violence” oraz „No Small Talk” czy unikalne materiały wideo od takich artystów, jak chociażby Usher. W TIDALU miało swoje premiery wiele teledysków takich twórców, jak Madonna i jej „Bitch I’m Madonna”, Dead Weather i ich „Impossible Winter”, Usher i „Chains”, czy Calvin Harris i „How Deep Is Your Love”. TIDAL oferuje również ekskluzywne materiały zza kulis w postaci serii „Where I’m From”, która prezentuje inspiracje i początki karier artystów takich jak C-Kan, Yandel, Judith Hill, Jidenna i Lili K.

Koncerty TIDAL X i livestreamy

TIDAL jest platformą muzyczną, która stawia fanów na pierwszym miejscu dając im dostęp do ekskluzywnych materiałów, streamów czy wyjątkowych koncertów. W ciągu ostatniego roku dzięki TIDAL transmitowane na żywo było 44 globalne imprezy i koncerty, w tym: Indochine, TIDAL X: 1020 oraz papieska wizyta w Stanach Zjednoczonych. Seria TIDAL X została zainaugurowana koncertem J. Cole i rozwinęła się w wyjątkowe przedsięwzięcia, jak koncert Jacka White'a w The Fargo Theatre, czy występ Rihanny w Los Angeles z okazji debiutu jej teledysku „Bitch Better Have My Money”. W ubiegłym roku znaczna część koncertów w ramach TIDAL X była streamowana na żywo, dzięki czemu mogliśmy uczestniczyć w koncertach takich artystów i zespołów jak Coldplay, Lil Weezyana Usher, Jason Aldean, C-Kan, Yandel oraz w festiwalach Made in America Festival czy Hot97’s Summer Jam.

Odkrywanie i wspieranie następnego pokolenia artystów

TIDAL jest kuratorem treści wschodzących artystów, aby pomóc im dotrzeć do szerszego grona odbiorców poprzez programy TIDAL Rising i TIDAL Discovery. Program TIDAL Rising wyszukuje młode talenty, a TIDAL Discovery pozwala poznać szerszej publiczności twórczość niezależnych artystów, publikując ich muzykę w TIDALU poprzez partnerów dystrybucyjnych TIDAL; w ubiegłym roku na platformie pojawiło się 1000 utworów niezależnych twórców. Programy TIDAL Rising i TIDAL Discovery przedstawiły szerszej publiczności takich artystów jak Justine Skye i Alessia Cara, które dołączyły na scenę podczas koncertu TIDAL X: 1020. Z kolei Jidenna, Tanlines i wielu innych młodych artystów mogło się zaprezentować na dedykowanej scenie podczas festiwalu Made in America. Swoje livestreamy mieli też artyści z innych państw niż ameryka, jak C-Kan i Yandela, których występy były transmitowane z Meksyku i Puerto Rico.

Wspierając społeczności w innowacyjny sposób

TIDAL jest zaangażowany we wspieranie inicjatyw dobroczynnych. TIDAL X: 1020, koncert charytatywny z okazji 1-milionowego abonenta TIDAL, przyniósł 1,5 miliona dolarów organizacjom charytatywnym. Ponadto TIDAL pomaga Arcade Fire zaangażowanym w dobroczynny festiwal KANAVAL Kanpe dla Haiti oraz dotuje koncert Prince Rally 4 Peace w Baltimore. TIDAL wspiera również akcję Art for Rights za którą stoi Amnesty International, a twarzą kampanii jest Lil Wayne, która zachęca uczniów do uczestnictwa w pracach społecznych w zamian za szansę zobaczenia gwiazd występujących w ich szkole.

źródło: tidal/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe