informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Made in Poland czy made in Europe?

Made in Poland czy made in Europe?

Wiadomości / 2016.06.23

Większość polskich przedsiębiorców z pokolenia millenialsów uważa, że posługiwanie się domeną pl. ma większy sens w przypadku, gdy oferują swoje usługi lub produkty na terenie naszego kraju. Jeśli działalność prowadzą także na rynkach innych europejskich krajów, chętnie zarejestrują również domenę eu. – wynika z badania, które na zlecenie home.pl wykonała firma ARC Rynek Opinia.

Właściciele mikro, małych i średnich firm z pokolenia millenialsów wiedzą, że w naszym kraju od dłuższego czasu konsumenci bardzo chętnie kupują to, co polskie – wyjaśnia Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. - Dlatego, jeśli działają na rodzimym rynku, decydują się na tworzenie swoich stron internetowych i sklepów w domenie .pl. Ale jeśli oferują swoje produkty i usługi w innych europejskich państwach, dobiorą raczej domenę .eu. Chcą dzięki temu pokazać zagranicznym kontrahentom swoją europejskość.

Aż 66 proc. millenialsów badanych na zlecenie home.pl przez ARC Rynek i Opinia twierdzi, że firmowanie swoich usług i produktów sprzedawanych na terenie Polski oznaczeniem „made in Poland” w domenie .pl ma większą wartość niż „made in Europe” w domenie .eu. Ta zasada nie zawsze działa już jednak na rynkach zagranicznych. Wtedy lepiej korzystać z oznaczenia „made in Europe”. Uważa tak 41 proc. ankietowanych (22 proc. stawia w takim przypadku na „made in Poland”). Wynika to z bardzo prozaicznej przyczyny. Zagraniczni klienci bardziej ufają firmie, która ma adres internetowy w domenie .eu niż .pl. Taki pogląd podziela 38 proc. millenialsów, którzy prowadzą mikro, małe i średnie firmy.

Nie zmienia to jednak faktu, że badani millenialsi zdecydowanie najczęściej posiadają strony internetowe w domenie .pl. Odpowiedziało tak aż 72 proc. ankietowanych. Zdecydowanie mniejsza część młodych przedsiębiorców zarządzających mikro, małymi i średnimi firmami postawiło na końcówkę .com (31 proc.) i .eu (13 proc.).

- Polscy przedsiębiorcy od lat stawiają na adres internetowy z końcówką .pl – mówi Marta Goc. - Na koniec pierwszego kwartału 2016 roku liczba aktywnych nazw w domenie .pl wyniosła ponad 2,7 mln.

źródło: home.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe