informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku

Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku

Finanse / 2016.10.20

Według najnowszego raportu Newzoo, prywatne wydatki użytkowników na gry i aplikacje mobilne w 2016 roku sięgną prawie 45 mld dolarów. Co ważne, aż 82% tej kwoty wygenerują gry mobilne. Ponadto, w lipcu bieżącego roku w rękach użytkowników na całym świecie znajdowało się ponad 3 mld aktywnych urządzeń mobilnych (smartfony i tablety).

2,3mld aktywnych użytkowników smartfonów do końca bieżącego roku

Rynek gier i aplikacji mobilnych z roku na rok generuje coraz większe przychody. Ma na to wpływ między innymi łatwy dostęp do smartfonów i tabletów oraz coraz niższe ceny samych urządzeń. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którzy chcąc zaskarbić sobie przychylność użytkowników, opracowują rozwiązania, pozwalające na obniżenie końcowej ceny multimedialnego telefonu czy tabletu.

- W obecnych czasach smartfon o podstawowych parametrach możemy kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Stosunkowo wydajne urządza to wydatek kilkuset złotych. Pamiętajmy także o rynku używanych smartfonów. Dzięki niskiemu progowi wejścia, coraz więcej osób decyduje się na zakup i aktywne korzystanie ze smartfonu. Nawet najtańsze urządzenie będzie w stanie obsłużyć mniej wymagające gry i aplikacje.wyjaśnia Damian Fijałkowski, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Jak wynika z raportu Newzoo, w lipcu bieżącego roku na całym świecie było ponad 3 mld aktywnych urządzeń mobilnych. Jeśli chodzi o same smartfony, to do końca 2016 roku możemy liczyć na 2,3 mld aktywnych użytkowników, z których 1,9 mld gra w gry mobilne. Warto także podkreślić, że 34,8% wszystkich urządzeń stanowiły rozwiązania Apple. Samsung z kolei, utrzymuje równie silną pozycję z udziałem na poziomie 23,3%.  Ranking pięciu najpopularniejszych producentów urządzeń mobilnych zamykają: Huawei, Xiaomi oraz Lenovo.

- Z miesiąca na miesiąc przybywają nam miliony nowych użytkowników, którzy coraz chętniej dokonują zakupów w naszych aplikacjach. W pierwszej połowie bieżącego roku zanotowaliśmy 4 mln zł przychodów i 2,3 mln zł zysku netto, czyli już prawie 1 mln więcej niż w całym 2015 roku (1,4 mln zysku netto). Możemy śmiało powiedzieć, że pod tym względem, ten rok, będzie rokiem rekordowym. Co ważne już niedługo wchodzimy także na rynek NewConnect -  podkreśla Damian Fijałkowski, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Rynek gier i aplikacji mobilnych wart miliardy dolarów

Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w tym roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów. Jeśli chodzi o podział na poszczególne rynki, to za lwią część tej kwoty odpowiada region Azji i Pacyfiku – 24,6 mld dolarów (86% gry, 14% pozostałe aplikacje). Na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna – 10,1 mld dolarów (72% gry, 28% pozostałe aplikacje), za nią Europa – 6,2 mld dolarów (83% gry, 17% pozostałe aplikacje). Potem możemy wyróżnić kolejno: Amerykę Łacińską – 2,1 mld dolarów (64% gry, 36% pozostałe aplikacje) oraz Bliski Wschód i Afrykę – 1,8 mld dolarów (90% gry, 10% pozostałe aplikacje).

Wrocławski T-Bull zmierza na rynek NewConnect

Najpopularniejszą grą studia T-Bull jest wyścigówka Top Speed, w którą gra już ponad 10 milionów użytkowników na całym świecie. Firma we wrześniu ruszyła z szerokim procesem rekrutacji, który zakłada utworzenie 150 nowych miejsc pracy. Ponadto, jeszcze w tym roku T-Bull S.A. zadebiutuje także na NewConnect.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe