Wielokanałowa sprzedaż odmienia wnętrza sklepów

Wiadomości :: Wiadomości
2017-04-11
Wielokanałowa sprzedaż odmienia wnętrza sklepów

Internet i kanały mobilne oferują klientom nieskończoną ilość produktów kusząc niższymi cenami, wygodą i szybkością robienia zakupów. Czy oznacza to śmierć sklepów stacjonarnych? Wręcz przeciwnie. Aż 95% sprzedaży jest pochodną interakcji działań w tradycyjnych lokalach handlowych, e-commerce i na kanałach mobilnych. Stacjonarne punkty sprzedaży są istotnym elementem „omnichannelowej układanki”. Jak będą wyglądały sklepy przyszłości?

Nie od dziś wiadomo, że coraz szybszy rozwój technologii wpływa znacząco nasze nawyki zakupowe. Dotyczy to w szczególności pokolenia milenialsów, zdobywającego coraz większą siłę nabywczą. Potrzeby nowej generacji konsumentów najpełniej charakteryzują trzy kluczowe terminy: szybkość, wygoda i elastyczność. Oczekują oni ułatwień uwzgledniających ich tryb życia, które coraz częściej toczy się w wirtualnej rzeczywistości. Czy oznacza to wojnę sklepów e-commerce z tradycyjnymi punktami sprzedaży – z góry przegraną przez te drugie?

Absolutnie nie - mówi Anna Sulima – Gillow z firmy Forbis Group – Współczesna sprzedaż to równomierne rozwijanie wszystkich platform: stacjonarnych, internetowych oraz mobilnych. Wiedzą to od dawna wszystkie liczące się marki, których produkty dostępne są zarówno w sieci, jak i w tradycyjnych punktach sprzedaży. Omnichannel jest dziś najważniejszym trendem w branży handlowej. Sklepy stacjonarne będą istnieć zawsze, ale będzie zmieniała się ich rola, a co za tym idzie forma.

Przyszłość sklepów? „Sklepy przyszłości”

„Store of the future” to miejsce budujące spersonalizowane, wielokanałowe doświadczenie konsumenta, wychodzące poza standardowe zakupy. Współczesny konsument, oprócz możliwości dokonania zakupów szybko i wygodnie, potrzebuje ciągłych i silnych bodźców oraz stymulacji w momencie podejmowania decyzji. Mają mu je zapewnić rozwiązania technologiczne piątej generacji, integrujące świat rzeczywisty z wirtualnym. Umiejętne dostosowanie narzędzi z e-sklepu w połączeniu z tradycyjnymi zabiegami Visual Merchandisingu tworzy nowoczesną hybrydę w postaci sklepu przyszłości, który budować będzie spójne, pozytywne doświadczenie marki.

Aspektem decydującym o efektywności takich rozwiązań jest dobranie odpowiedniego narzędzia dla danej marki, trafiającego do określonej grupy konsumenckiej – podkreśla ekspert Forbis Group - Kluczowa jest tu ścisła współpraca pomiędzy działami: projektowym, marketingowym oraz odpowiedzialnym za nowe technologie.

Sklepowe „science fiction”

Nowe technologie stwarzają możliwości, o których jeszcze do niedawna właściciele sklepów nawet nie marzyli. Są nie tylko narzędziem wspierającym obsługę i budującym doświadczenie klienta, ale także pomagają markom badać, rozumieć i przewidywać zachowania konsumenckie. Beacony, czyli małe nadajniki komunikujące się z naszymi smartfonami to już nie nowość. Podobnie jak inteligentne oświetlenie, zbierające dane o sposobie poruszania się klientów na terenie sklepu, czy „smart mirrors” - interaktywne lustra wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości – mówi Anna Sulima – Gillow – Istotą „sklepów przyszłości” jest całościowa zmiana myślenia o biznesie.

Businnes Inteligence polega na stworzeniu całego systemu informatycznego spinającego sprzedaż stacjonarną, internetową, technologie mobilne, centra obsługi klienta i digital marketing. W sklepach przyszłości świat wirtualny przenika się z rzeczywistym. Klient ma możliwość obejrzenia i dotknięcia produktu, a następnie, dzięki multimedialnym kioskom, samodzielnego sprawdzenia dostępności jego w innych lokalizacjach i zamówienia wybranego produktu do danego salonu albo bezpośrednio do domu. Sklep stacjonarny staje się coraz częściej rodzajem showroomu. Tradycyjne witryny i wnętrza sklepowe uzupełniane są o multimedialne ekrany, interaktywne folie, tablety czy efektowne screenwalle połączone w sterowaną zdalnie sieć. Technologia digital sinage umożliwia zmianę prezentowanych treści (przyciągających wzrok kompozycji, informacji na temat produktów czy promocji) w dowolnej chwili i elastyczne reagowanie na potrzeby klientów. Nowatorskim rozwiązaniem technologicznym wykorzystywanym w sklepach jest także technologia NFC, czyli tak zwana „komunikacja bliskiego pola”. Pozwala ona między innymi na ocenę czy produkt został podniesiony z półki. W momencie, gdy czujnik znika z zasięgu ekspozycji, klient otrzymuje na swój smartfon dodatkowe informacje na temat oglądanego produktu zachęcające do zakupu, czy dotyczące jego stosowania.

Nowe technologie to nie tylko udogodnienia zakupowe „tu i teraz”. Zbieranie i bieżąca analiza danych dotyczących zachowań w sklepach pozwala na lepszą aranżację przestrzeni handlowej i ciągłe dostosowanie się do potrzeb klientów – podsumowuje ekspert Forbis Group.

źródło: informacjebranzowe.pl

KOMENTARZE I OPINIE

Min_ea306b5ac69d611aee067653577a0bcc

Wzbogacimy się o pieniądze z OFE. Kiedy i ile wypłacimy?

2017-08-08

W przyszłe wakacje możemy być bogatsi nawet o 8 tys. złotych. Powód to zapowiedziana przez wicepremiera Morawieckiego reforma emerytalna. Propozycja zakłada, że pieniądze zgromadzone w OFE staną się naszą własnością.

Min_03e7055fdb126b12a3cb089abd17eeba

Prezydenckie propozycje zmian w zakresie pomocy kredytobiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej

2017-08-03

2 sierpnia 2017 r. prezydent Andrzej Duda skierował do marszałka sejmu nowy projekt ustawy mający na celu po pierwsze zmianę mechanizmu wsparcia finansowego osób spłacających kredyty mieszkaniowe, będących w trudnej sytuacji finansowej, a po drugie wprowadzenie nowego instrumentu wspierającego dobrowolną restrukturyzację kredytów walutowych. Nowa ustawa określa zasady przyznawania i warunki korzystania ze zwrotnego wsparcia finansowego przyznawanego osobom fizycznym zobowiązanym do spłaty kredytu mieszkaniowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej, zasady przyznawania i warunki korzystania z pożyczki na pokrycie pozostałej części zadłużenia oraz zasady wspierania dobrowolnej restrukturyzacji. Instytucją, przez którą kierowana jest do potrzebujących kredytobiorców pomoc, będzie Bank Gospodarstwa Krajowego, a źródłem jego finansowania jest Fundusz Wsparcia Kredytobiorców powołany do życia ustawą z 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.

Min_ea306b5ac69d611aee067653577a0bcc

Prezydent chce pomóc frankowiczom - czy nie za późno?

2017-08-03

Prezydent przedstawił nową propozycję pomocy Polakom zadłużonym we frankach. Oferta  może być nieco spóźniona, gdyż frankowicze najbardziej jej potrzebowali pod koniec ubiegłego roku, kiedy ich raty wzrosły do najwyższego poziomu w historii. Na szczęście kurs franka od tego czasu istotnie spadł. Z wyliczeń Expandera wynika, że dzięki temu sierpniowa rata będzie najniższa od ponad 3 lat.

Min_88b7dfeddea2e638e6fc4cf5f87b483c

Komentarz do ataku ransomware Petya

2017-06-28

Oprogramowanie Petya wykorzystuje te same podatności, co te użyte przy ataku WannaCry w maju. Jest to tzw. „ransomworm” – ten wariant zamiast atakowania pojedynczej organizacji, wykorzystując robaka infekuje każde urządzenie, które napotka na swojej drodze.

Min_d5971980973fa0c78185e60199722b32

„Grosika NIE będziemy dłużni”, czyli Dzień Bez Płacenia Gotówką

2017-06-27

Ponad 80 proc. polskich sprzedawców detalicznych korzystających z kas fiskalnych nadal nie oferuje swoim klientom możliwości płacenia kartą.  Skutkuje to licznymi problemami: proces obsługi klienta wydłuża się, zniechęceni kupujący rezygnują z zakupu, a sklep odnotowuje niższe zyski. Czy musi tak być? Z pomocą przychodzą nowe technologie.

Min_62efb29844a8cdb62958cac6239c4318

Rynek RTV/AGD w Polsce. Zachowania konsumentów, a działania marketingowe elektromarketów

2017-06-23

Polacy coraz chętniej wydają pieniądze na sprzęt RTV/AGD. Związek Pracodawców AGD (CECED Polska) wskazuje na dynamiczny wzrost sprzedaży tak pod względem ilościowym jak i wartościowym. W 2016 roku sprzedaż sprzętu gospodarstwa domowego wzrosła względem 2015 roku o ponad 6%. W ubiegłym roku na sam tylko „duży sprzęt” AGD (pralki, lodówki, kuchenki i zmywarki) Polacy wydali ponad 9,6 mld PLN[1]. Wartość detaliczna rynku RTV/AGD jest szacowana na blisko 23 mld PLN[2]. Jakie działania stosują firmy zajmujące się sprzedażą elektroniki, by zachęcić konsumentów, którzy wydają coraz więcej na tego typu produkty, do dokonywania zakupów właśnie w ich sklepach?

Min_e387d2345a155167e31f3a90c4d9cfe5

Inteligentne fabryki

2017-06-13

Inteligentne fabryki wraz z Internetem Rzeczy, analizą Big Data czy Sztuczną Inteligencją są podstawą 4 rewolucji przemysłowej opartej o technologie cyfrowe. Zaawansowana robotyka, którą się w nich wykorzystuje, nie tylko zwiększa efektywność, ale również jakość produkcji oraz optymalizuje procesy.

Min_c564fb94db0dc5d1275a92dd6b0e9819

Decyzja Brytyjczyków to trudniejszy Brexit dla Teresy May

2017-06-09

Wyniki wyborów do Izby Gmin brytyjskiego parlamentu, które wygrała Partia Konserwatywna, choć bez większości mandatów, to z pewnością złe wieści dla premier Theresy May. Bez przewagi w parlamencie i możliwości rządzenia osłabi się jej pozycja w negocjacjach dotyczących przyszłych warunków współpracy między Zjednoczonym Królestwem a Unią Europejską. Z jednej strony trudna do przewidzenia sytuacja polityczna w Wielkiej Brytanii, to także zła wiadomość dla UE.

PARTNERZY

  • Technologie
  • Nieruchomości
Copyright © 2017 Active Media Group Projekt i wykonanie: golianek.pl