informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Betacom S.A. zmienia strategię rozwoju

Betacom S.A. zmienia strategię rozwoju

Wiadomości / 2017.11.14

Betacom S.A., czołowy integrator systemów w Polsce, fundamentalnie zmienia swoją dotychczasową strategię biznesową. Notowana na warszawskiej GPW spółka ma duże ambicje i chce w ciągu najbliższych trzech lat rozszerzyć model biznesowy o nowe obszary, które pozwolą dokonać ekspansji także na rynki zagraniczne.

Zgodnie z założeniami nowej strategii, spółka skupi swoją działalność na rozwijaniu modelu sprzedaży opartego na czterech liniach biznesowych (LoB - Line of Business) z precyzyjnie zdefiniowanymi celami i wskaźnikami jakościowymi. Każdy z LoB’ów jest mocno powiązany z dotychczasowymi kompetencjami i zakresem działalności. Betacom S.A. uruchomi linie w oparciu o doświadczenia z dotychczasowych wdrożeń, oczekiwań klientów i trendów nowoczesnego biznesu.  Podejmowane przez nowego prezesa spółki decyzje i inicjatywy mają na celu podniesienie efektywności sprzedażowej i pozycjonowanie własnych produktów na rynku w oparciu o rozwiązania czołowych, globalnych partnerów, takich jak Microsoft czy HPE .

Nowe Linie biznesowe Betacom S.A.:

  • Hybrydowe IT. Dotychczas główny obszar działalności firmy polegający m.in. na dostarczaniu usług Cloud Computing oraz sprzedaży rozwiązań infrastrukturalnych. Rozwiązania tej linii biznesowej pozwalają na optymalizację kosztów i znaczne skrócenie czasu wdrażania usług IT przy zachowaniu najwyższych poziomów bezpieczeństwa.
  • IT dla logistyki i transportu. Nowa linia biznesowa w ofercie Betacom, której głównym produktem jest aplikacja Apollo TMS – webowy system do zarzadzania procesami logistycznymi, wdrożony już z powodzeniem w kilku dużych organizacjach.
  • Rozwiązania IT dla działów Human Resources - Smart Workplace. Linia biznesowa oparta na wieloletnim doświadczeniu we wdrażaniu rozwiązań do miękkiego HR pozwoliła na stworzenie autorskiej aplikacji GUFO wspomagającej efektywne zarządzania wiedzą, informacjami i doświadczeniami wewnątrz organizacji.
  • Systemy IT dla edukacji. Linia biznesowa oparta na innowacyjnych rozwiązaniach
    z wykorzystywaniem platformy Eduwarebox. Umożliwia ona budowę dedykowanych rozwiązań IT niezbędnych dla wprowadzania i profilowania produktów lub usług edukacyjnych.

W najbliższych miesiącach planowane są także zmiany w strukturze zasobów ludzkich, mające nadać zespołom dodatkowe kompetencje. Wszystkie nowe założenia i zmiany będą w pełni zsynchronizowane z nową strategią spółki. Pozwoli to na bardziej elastyczne reagowanie na trendy rynkowe.

„Strategiczne cele jakie sobie stawiamy to zwiększenie do 2020 r. przychodów ze sprzedaży rozwiązań własnych do 20%. Ten sam wynik chcielibyśmy osiągnąć również ze sprzedaży na rynkach zagranicznych. Dążymy do wzrostu skali biznesu i osiągnięcia wzorcowej efektywności netto integratora IT na poziomie ok. 5-7%. Nasza ekspansja ma już solidne fundamenty.
Od września koordynujemy duży projekt edukacyjny w Arabii Saudyjskiej wspomagający tzw. after school learning i rozwijający portal korepetycyjny. Wdrożenie to opiera się całkowicie
o autorski produkt z portfolio LoB edukacyjnego. Co więcej rozwiązanie to z sukcesem działa już w Egipcie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Jordanii oraz Indonezji”
– komentuje Bartłomiej Antczak, Prezes Zarządu Betacom S.A.

Nowa strategia biznesowa jest oparta na gruntownej analizie sytuacji  i przepływów kapitału na globalnym rynku IT. Odejście od zakupów infrastruktury, zwrot w kierunku usług czy zmiany roli działów IT oraz większa samodzielność komórek biznesowych to bieżące trendy organizacyjne. Duży wpływ na transformację ma również przyspieszający w ostatnim czasie rozwój nowych technologii takich jak: sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość, wirtualni asystenci czy Internet rzeczy.

 „Celem zmian jest nadanie spółce unikalnych kompetencji, które pozwolą nie tylko wyróżnić się na tle krajowego rynku, ale również prowadzić aktywą ekspansję na rynkach międzynarodowych. Nie wykluczamy akwizycji spółek, które pomogą nam w zdobywaniu i rozwijaniu biznesu.  Cały czas wnikliwie monitorujemy rynek, rozmawiamy z interesującymi nas firmami oraz wzmacniamy relacje. Mimo, że plany spółki wiążą się z potrzebami kapitałowymi nie zmieniamy polityki dywidendowej i wciąż zamierzamy dzielić się zyskiem z akcjonariuszami” – podsumowuje Antczak.

źródło: betacom/agdrtv24.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe