Electrolux i Foodsharing Kraków - razem w walce z marnowaniem żywności

Wiadomości :: Społeczna odpowiedzialność biznesu CSR
2017-11-24
Electrolux i Foodsharing Kraków - razem w walce z marnowaniem żywności

Wspólne działania w imię społecznego celu, a wszystko z myślą o zmianie świata na lepszy. Firma Electrolux przygotowała mobilną aplikację, która ma ułatwiać pracę takich podmiotów jak Foodsharing Kraków, wparła też krakowską organizację w uruchomieniu kolejnej Jadłodzielni.

Skala marnotrawstwa żywności w Polsce jest wielka o czym świadczyć mogą nieubłagane statystyki. Jak wynika z danych Eurobarometru Polacy wyrzucają do kosza więcej żywności, niż ich sąsiedzi. Rocznie każdy z nas marnuje prawie dwa razy tyle co statystyczny Niemiec (149 kg/os) i ponad dwukrotnie więcej niż Słowak (111 kg/os) i trzykrotnie więcej niż Czech (81 kg/os). Dodatkowo rok do roku ilości te rosną w całej Europie.

Właśnie z tego powodu tak ważne są działania, które podejmuje się, aby zapobiec marnowaniu żywności – nie tylko w skali globalnej, ale także lokalnej. Tym większą mają one wartość, jeśli dla tej wspólnej idei łączą się we wspólnym działaniu organizacje pozarządowe i biznes. Tak jest w tym przypadku – firma Electrolux, wiodący producent sprzętu AGD, wraz z krakowską organizacją Foodsharing Kraków podjęły wspólne działania, które mają celu ograniczenie ilości marnowanej żywności w Małopolsce.

„Każda duża zmiana zaczyna się od postawienia pierwszego, małego kroku i my ten krok postawiliśmy wspólnie z naszym partnerem – organizacją Foodsharing Kraków. Obowiązkiem dużego biznesu jest podejmowanie działań, które mają realny wpływ na otoczenie społeczne. Electrolux jako odpowiedzialny członek społeczności przykłada dużą wagę do sposobu, w jaki wpływa na świat, w którym funkcjonuje. Podejmując wspólne działania z organizacjami pozarządowymi mamy możliwość przyczynienia się do rozwiązywania problemów, które są bliskie każdemu z nas.” – mówi Dominika Kosman, Head of Communications Electrolux CEE.

Niemarnowanie w wersji 2.0

Electrolux i Foodsharing Kraków współpracują już od jakiegoś czasu na kilku płaszczyznach. W październiku br. na rynek wypuszczona została darmowa aplikacja mobilna Taste&Share przygotowana przez Electrolux we współpracy z ww. organizacją. Jej celem jest ułatwienie przekazywania produktów spożywczych pomiędzy osobami, dla których niemarnowanie ma znaczenie.

Aplikacja Taste&Share to swego rodzaju przestrzeń komunikacji pomiędzy użytkownikami, która ma ułatwić dzielenie się żywnością. Jest darmowa i powstała na dwa systemy operacyjne – Android oraz iOS. Zasady działania aplikacji są bardzo proste:

· Każdy, kto ma produkty spożywcze, których nie chce lub już nie potrzebuje, a są one zdatne do spożycia, może zgłosić je w aplikacji z myślą o oddaniu ich komuś, kto je wykorzysta.

· Z drugiej strony, może też przeglądać listę dostępnych produktów w poszukiwaniu tych, które przydadzą się w kuchni.

· Dzięki aplikacji użytkownicy mogą nawiązać kontakt i przekazać sobie produkty.

Użytkownicy mogą zgłaszać i wymieniać za pomocą aplikacji produkty i półprodukty spożywcze, a także gotowe dania. Zgłaszane produkty będą musiały być świeże oraz mieć ważny termin przydatności do spożycia (regulamin zobowiązuje do podania wszystkich niezbędnych szczegółów w opisie dodawanego produktu).

Edukacja kluczem do sukcesu

Aplikacja to część szerszego programu Taste&Share, w ramach którego Electrolux zachęca Polaków do zmiany swoich zachowań i ograniczenia marnowania jedzenia. Liczy się każdy gest, bo wielka zmiana rozpoczyna się od małych kroków. Od nas samych zależy czy każdego dnia przyczyniać się będziemy do wzrostu skali marnowania żywności, czy wręcz przeciwnie. Program składa się z kilku elementów, będących inspiracją i motywacją do wprowadzania zmian w swoje codzienne czynności. Jego głównym elementem jest uruchomiona aplikacja mobilna, dodatkowo w jego ramach funkcjonuje także strona internatowa z poradami i przepisami pozwalającymi ograniczać marnowanie – tasteandsharepl, powstała także broszura edukacyjna (do pobrania na stronie). W działania programu wpisane są także warsztaty gotowania z resztek, które organizowane są dla różnych grup odbiorców.

Razem w imię lepszego jutra

Działania edukacyjne to jednak nie wszystko. Współpraca na linii biznes-organizacja pozarządowa prowadzona jest także z naciskiem na realne wsparcie działań lokalnych.

W listopadzie br., w ramach podjętego partnerstwa, firma Electrolux wsparła inicjatywę uruchomienia kolejnej, drugiej już Jadłodzielni prowadzonej przez Foodsharing Kraków – punkt przy ul. Dolnych Młynów 10 w Krakowie. Firma przekazała na ten cel jedną ze swoich lodówek, dzięki temu oddawane do punktu produkty dłużej będą mogły zachować swoją świeżość.

Jadłodzielnie to wyjątkowe miejsca, które dzięki pracy wielu wolontariuszy przedłużają życie wielu produktom spożywczym. Każdy może stać się ich użytkownikiem – zarówno jako ofiarodawca, jaki i odbiorca. Wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach zapisanych w regulaminie, których przestrzeganie jest gwarancją bezpieczeństwa tych produktów.

W Krakowie obecnie działają dwie Jadłodzielnie prowadzone przez Foodsharing Kraków – przy ul. Długiej 9 oraz ul. Dolnych Młynów 10.

źródło: electrolux/infromacjebranzowe.pl

KOMENTARZE I OPINIE

Min_d7128891dcd82f2e8593282f7ad04bbd

Trendy w reklamie Digital OOH w 2018 roku

2018-01-16

Rok 2017 był dla branży DOOH bardzo owocny. Dzięki dynamicznemu rozwojowi najnowszych technologii w sektorze reklamy digital out-of-home reklamodawcy zyskali większy dostęp do kreatywnych możliwości, przez co medium to stało się jeszcze atrakcyjniejsze w oczach odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej. Czego zatem możemy się spodziewać w nadchodzącym roku i na co reklamodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę chcąc optymalnie wykorzystać potencjał cyfrowej reklamy zewnętrznej? Odpowiedzi na to pytanie postaram się udzielić w poniższym artykule.

Min_cb8883ed6a1a2777b33f8df873f8f403

Cyberzagrożenia w 2018 roku według eksperta F-Secure

2018-01-10

W 2018 roku należy spodziewać się dalszej popularyzacji osobistych asystentów (takich jak Siri czy Alexa). Wraz ze wzrostem zainteresowania użytkowników z pewnością pojawią się też ataki na tego typu systemy. Początkowo będą to żarty czy akty wandalizmu – mieliśmy już przykłady aktywacji asystentów przez reklamy telewizyjne czy ultradźwięki. Przyszły rok może przenieść nowe kategorie ataków w tym zakresie, być może już o komercyjnym charakterze.

Min_cadc6e534fd863777164d15c7761f5f2

Milionowe korzyści dzięki profesjonalnemu zarządzaniu oprogramowaniem

2018-01-08

W czasach, w których większość pracowników korzysta z kilkunastu aplikacji zainstalowanych jednocześnie na służbowych telefonach, tabletach czy komputerach, nadal istnieją firmy, które zarządzają licencjami oprogramowania… ręcznie. Często są to przedsiębiorstwa działające globalnie i zatrudniające kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Wśród kadry zarządzającej brakuje świadomości, że profesjonalne oprogramowanie do zarządzania licencjami może przynieść miliony złotych oszczędności oraz zwiększyć bezpieczeństwo IT organizacji.

Min_ce7a4cd5ee0e8a378a1d7eb4c1e29936

7 trendów w branży Internetu rzeczy na 2018 rok

2018-01-05

Według danych IHS Markit, firmy specjalizującej się w analizie rynków, na świecie jest już 20 miliardów urządzeń podłączonych do sieci. Generują one ogromną ilość danych, które mogą być nie lada wyzwaniem. Firmy będą musiały zmierzyć się w 2018 roku przede wszystkim z zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i prywatności związanej z całą technologią podłączoną do Internetu rzeczy. Poniżej 7 trendów, które powinny mieć największy wpływ na zjawisko Internet of Things w bieżącym roku.

Min_bd622603392b9993973349b0feac3881

Co Facebook dał branży marketingowej w 2017 roku?

2017-12-20

W kończącym się roku Facebook wprowadził tyle ciekawych, lepszych i gorszych zmian, że można byłoby napisać o nich książkę. Warto jednak skupić się na kilku trendach, które z pewnością są najbardziej istotne z punktu widzenia marketerów i dają im szeroką perspektywę.

Min_052eaeaef69ec206f68f63dd754a992a

Wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług. Na co zwrócić uwagę przy księgowaniu i dokumentowaniu?

2017-12-19

Polskie firmy rozszerzają swoją działalność poza granice kraju. Często odbiorcami są klienci z Unii Europejskiej. W ujęciu podatkowym transakcje wewnątrzwspólnotowego świadczenia usług są niekiedy rozliczane i dokumentowane inaczej niż sprzedaż krajowa. Podejmując się zatem świadczenia usług na rzecz kontrahentów z Unii, warto sprawdzić, na co zwrócić uwagę.

Min_ea306b5ac69d611aee067653577a0bcc

Wzbogacimy się o pieniądze z OFE. Kiedy i ile wypłacimy?

2017-08-08

W przyszłe wakacje możemy być bogatsi nawet o 8 tys. złotych. Powód to zapowiedziana przez wicepremiera Morawieckiego reforma emerytalna. Propozycja zakłada, że pieniądze zgromadzone w OFE staną się naszą własnością.

Min_03e7055fdb126b12a3cb089abd17eeba

Prezydenckie propozycje zmian w zakresie pomocy kredytobiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej

2017-08-03

2 sierpnia 2017 r. prezydent Andrzej Duda skierował do marszałka sejmu nowy projekt ustawy mający na celu po pierwsze zmianę mechanizmu wsparcia finansowego osób spłacających kredyty mieszkaniowe, będących w trudnej sytuacji finansowej, a po drugie wprowadzenie nowego instrumentu wspierającego dobrowolną restrukturyzację kredytów walutowych. Nowa ustawa określa zasady przyznawania i warunki korzystania ze zwrotnego wsparcia finansowego przyznawanego osobom fizycznym zobowiązanym do spłaty kredytu mieszkaniowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej, zasady przyznawania i warunki korzystania z pożyczki na pokrycie pozostałej części zadłużenia oraz zasady wspierania dobrowolnej restrukturyzacji. Instytucją, przez którą kierowana jest do potrzebujących kredytobiorców pomoc, będzie Bank Gospodarstwa Krajowego, a źródłem jego finansowania jest Fundusz Wsparcia Kredytobiorców powołany do życia ustawą z 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy.

PARTNERZY

  • Technologie
  • Nieruchomości
Copyright © 2018 Active Media Group Projekt i wykonanie: golianek.pl