informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Wyniki finansiwe Lenovo za III kwartał

Wyniki finansiwe Lenovo za III kwartał

Wyniki finansowe / 2015.02.04

Wcześniejszego newsa uzupełniamy okomunikat Lenovo Polska. r. — Grupa Lenovo poinformowała o przekraczających  powszechne oczekiwania wynikach za trzeci kwartał roku finansowego zakończony 31 grudnia 2014 r. Wskazują one na sukcesy w segmencie PC oraz szybką integrację z przejętymi działami Motorola Mobility (Motorola) oraz IBM System x i serwerów x86 (System x). Przychody kwartalne wyniosły 14,1 miliarda USD, co stanowi 31-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku.

 

Dochody Lenovo przed opodatkowaniem i przed niegotówkowymi obciążeniami związanymi z przejęciami i fuzjami w trzecim kwartale sięgnęły 348 mln USD, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. Nieoperacyjne i niegotówkowe obciążenia związane z przejęciami i fuzjami wyniosły 74 miliony USD i obejmują m.in. amortyzację wartości niematerialnych oraz odsetki z tytułu weksli związanych z inwestycjami w działy Motorola i System x. Z uwzględnieniem tych obciążeń dochody Lenovo przed opodatkowaniem w drugim kwartale sięgnęły 274 mln USD, co oznacza spadek o 15% w ujęciu rok do roku. Dochód netto w trzecim kwartale wyniósł 253 miliony USD, co również oznacza spadek o 5%, podczas gdy dochód netto przed niegotówkowymi obciążeniami związanymi z przejęciami i fuzjami wyniósł 327 milionów USD, co stanowi wzrost o 23%.

Lenovo odnosi nadal sukcesy w swojej zasadniczej działalności w segmencie PC, pomimo znaczących przekształceń i dywersyfikacji w związku z dodaniem działów Motorola i System x. Istotną zaletą Lenovo stała się równowaga: segment PC składa się teraz na 65% przychodów firmy, urządzenia mobilne przynoszą jej 24%, a oferta dla dużych przedsiębiorstw — 9%. Zaledwie rok temu segment PC składał się na 81% działalności Lenovo.

„W tym kwartale rozpoczynamy nowy wyścig, ale wyniki wskazują, że mamy odpowiednią strategię, dobrze realizowaliśmy ją na całym świecie i dokonaliśmy właściwych przejęć. Jestem więc przekonany, że jesteśmy gotowi na zwycięstwo” — powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor naczelny Lenovo. „Nasz zasadniczy dział PC nie tylko utrzymał pozycję lidera, ale też zwiększył rentowność. Dwa nowo pozyskane działy wykazują wysoką dynamikę w pierwszym kwartale integracji. Zdecydowanie stają się naszymi motorami rozwoju. Motorola już teraz może się pochwalić sukcesami w skali globalnej: po raz pierwszy sprzedała ponad 10 milionów sztuk w ciągu kwartału, a obecnie wchodzi ponownie na rynek Chin. Integracja z działem System x również rozpoczęła się pomyślnie, choć w celu zwiększenia konkurencyjności wymaga dalszego doskonalenia i rozwoju z wykorzystaniem doświadczenia Lenovo w zakresie doskonałości operacyjnej. Jestem w pełni przekonany, że w tym roku dotrzymamy wszystkich swoich zobowiązań finansowych, a także że jesteśmy na dobrej drodze do sukcesów w perspektywie długoterminowej”.

Zysk brutto firmy za trzeci kwartał roku finansowego wzrósł o 54 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 2,1 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 14,9%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 3% rok do roku do kwoty 325 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w trzecim kwartale roku finansowego wyniósł 2,32 centa USA, czyli 17,99 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 31 grudnia 2014 r. wyniosły łącznie 1,3 miliarda USD. Innowacyjność Lenovo nieustannie stymuluje zmiany modelu biznesowego i owocuje imponującymi produktami, które zwiększają wyniki sprzedaży oraz rentowność. W październiku odbyła się ważna światowa premiera produktów konsumenckich — nowej rodziny rozkładanych komputerów i tabletów Yoga. Na targach Consumer Electronics Show na początku stycznia firma Lenovo zdobyła rekordową liczbę 77 nagród we wszystkich kategoriach — PC (w której najlżejszy notebook Lenovo w historii, LaVie, zdobył najwyższą nagrodę), tabletów, smartfonów, aplikacji, oprogramowania i urządzeń peryferyjnych. Świadczy to o wyjątkowo szerokim zakresie innowacyjności produktowej i jej zaawansowaniu.

OMÓWIENIE WYNIKÓW GRUP

W PC Group (PCG), która obejmuje komputery PC i tablety z systemem Windows, sprzedaż Lenovo sięgnęła 9,2 miliarda USD, a dochód przed opodatkowaniem osiągnął rekordowy poziom 494 milionów USD. Firma Lenovo sprzedała w tym kwartale 16 milionów komputerów PC, co stanowi wzrost o 4,9% w ujęciu rok do roku i zapewniło Lenovo 20-procentowy łączny udział w rynku. Trendy związane z konsolidacją wskazują na pomyślną przyszłość tego działu. Firma Lenovo sprzedała już 100 milionów notebooków ThinkPad, co stanowi historyczny kamień milowy tej legendarnej marki. Sprzedaż Mobile Business Group (MBG), która obejmuje produkty z przejętego działu Motorola, telefony komórkowe pod marką Lenovo, tablety z systemem Android oraz telewizory, wyniosła 3,4 miliarda USD, dając w efekcie ujemny dochód przed opodatkowaniem w wysokości 89 milionów USD. Dział Motorola sprzedał ponad 10 milionów sztuk urządzeń, co oznacza wzrost o 118% w ujęciu rok do roku, a przychody MBG powiększyły się o 1,9 miliarda USD. Motorolawkrótce wejdzie ponownie na rynek chiński i jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności  w ciągu 4–6 kwartałów od przejęcia.

Dzięki łącznej sprzedaży urządzeń pod marką Motorola i Lenovo firma Lenovo jest prawdziwie globalnym graczem — trzecim pod względem wielkości dostawcą smartfonów po firmach Samsung i Apple oraz ich najbardziej wiarygodnym następcą. Obie marki uzyskały łącznie niemal 6,6% udziału w rynku, co stanowi wzrost o 78% w ujęciu rok do roku. Udział w globalnym rynku tabletów wyniósł 4,8%. Sprzedano 3,7 milionów sztuk, co stanowi wzrost o 9% w ujęciu rok do roku, a przyczyniła się do tego premiera najnowszego tabletu Yoga. W przeciwieństwie do wielu mniejszych dostawców telefonów komórkowych, którzy polegają niemal całkowicie na spowolnieniu na chińskim rynku, Lenovo sprzedaje około 60% telefonów komórkowych poza Chinami, a w ciągu ostatnich dwóch lat firma weszła na rynki 67 krajów. Firma Lenovo rozbudowała swoją skalę, kanały dystrybucji, markę i portfel własności intelektualnej, aby móc konkurować na całym świecie i zagrozić pozycji dwóch największych graczy. W segmencie smartfonów obserwuje się trendy od klasy premium do średniej i od rynków dojrzałych do wschodzących. Dlatego też Lenovo ma doskonałe warunki do tego, by reagować na nowe fale wzrostu i zrealizować zobowiązania dotyczące rentowności działu Motorola.

Sprzedaż Enterprise Business Group (EBG), obejmująca serwery, pamięć masową, oprogramowanie i usługi sprzedawane pod markami Lenovo ThinkServer oraz działu System x, wyniosła 1,2 miliarda USD. Sprzedaż działu System x wyniosła 986 milionów USD. W ciągu zaledwie 90 dni od integracji działu System x grupa EBG osiągnęła dodatni operacyjny dochód przed opodatkowaniem, choć liczony standardowo dochód przed opodatkowaniem i z uwzględnieniem niegotówkowych obciążeń związanych z przejęciami i fuzjami wyniósł minus 42 miliony USD. Grupa jest na dobrej drodze do osiągnięcia przychodów na poziomie 5 miliardów USD oraz lepszych marż niż w segmencie PC w ciągu 1 roku. Łączna sprzedaż serwerów Lenovo ThinkServer i System x zapewniła Lenovo 3. pozycję na świecie oraz udział w rynku na poziomie 10,4%. Pomimo intensywnego ataku konkurencji w ciągu roku od ogłoszenia planów przejęcia działu System x przez Lenovo działalność grupy się stabilizuje. Osiągnęła ona szybki sukces w Chinach i zajęła pierwsze miejsce na tym rynku.

Jednocześnie korzysta z nowych możliwości w 160 krajach, które były poprzednio niedostępne dla IBM lub Lenovo.

PRZEGLĄD GEOGRAFICZNY

Region chiński Lenovo odnotował w trzecim kwartale roku finansowego przychody na poziomie 4,1 miliarda USD. Stanowi to wzrost o jeden procent w ujęciu rok do roku i składa się na 29% światowych przychodów firmy. Marża operacyjna wzrosła o 0,3 punktu w ujęciu rok do roku, do poziomu 5,7%. W trzecim kwartale firma Lenovo obroniła pozycję lidera w segmencie PC, uzyskując udział w rynku na poziomie 38,2%. Zażarta konkurencja na rynku telefonów komórkowych w Chinach wpłynęła niekorzystnie na wyniki smartfonów marki Lenovo. W regionie Azji i Pacyfiku przychody Lenovo wyniosły łącznie w trzecim kwartale 1,7 miliarda USD, co składa się na 12% światowych przychodów firmy i oznacza 7-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Firma osiągnęła rekordowo wysoką marżę operacyjną 5,4%, co oznacza wzrost o 3,9 punktu w ujęciu rok do roku, oraz rekordowo wysoki udział w rynku PC na poziomie 16,1%, co stanowi wzrost o 0,2 punktu w ujęciu rok do roku. W całym regionie ASEAN odnotowano wysoki poziom sprzedaży smartfonów.

Przychody Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) w trzecim kwartale roku finansowego nadal rosły, podobnie jak rentowność firmy. Przychody wzrosły o 1,6 miliarda USD, czyli o 40%, do poziomu 4 miliardów USD. Marża wzrosła o 1,2 punktu w ujęciu rok do roku do poziomu 3%. Dzięki dobrym wynikom w segmencie konsumenckim sukces ten przyczynił się do rekordowo wysokiego udziału w ogólnoświatowych przychodach Lenovo na poziomie 29%. W tym kwartale firma Lenovo odnotowała rekordowo wysoki udział w rynku PC w regionie EMEA na poziomie 19,6%, co oznacza wzrost o niemal 4,4 punktu. Firma Lenovo zajęła 1. miejsce na rynku PC w 13 krajach EMEA, umacniając się tym samym na drugiej pozycji na rynku PC w EMEA.

W regionie Ameryki Północnej i Południowej przychody za trzeci kwartał roku finansowego wyniosły 4,3 miliarda USD. Stanowiło to wzrost o 88% w ujęciu rok do roku i 30% światowych przychodów firmy. Sukces ten firma zawdzięcza głównie uwzględnieniu wyników działów Motorola i System x w tym regionie. Udział firmy w rynku PC regionu Ameryki Północnej i Południowej wyniósł 11,1%. Firma Lenovo utrzymała czwartą pozycję w USA, unikając ostrej konkurencji cenowej w segmencie tańszych i niskodochodowych urządzeń w celu ochrony rentowności. W Ameryce Północnej odnotowano wysoki wzrost przychodów i sprzedaży oraz dochodów. Jednocześnie firma podejmuje zdecydowane kroki w związku z trudnościami w Brazylii, które wpłynęły ujemnie na ogólne wyniki firmy w regionie.

źródło: lenovo/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe