informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Wyniki Orange Polska za 1 kwartał 2018: klienci wybierają konwergencję i światłowód

Wyniki Orange Polska za 1 kwartał 2018: klienci wybierają konwergencję i światłowód

Wyniki finansowe / 2018.04.25

W ciągu roku niemal o połowę wzrosła liczba indywidualnych klientów korzystających z usług konwergentnych, aż dwie trzecie z nich ma pakiet Orange Love. Podwoiła się też liczba użytkowników światłowodów. Przychody z usług konwergentnych w coraz większym stopniu równoważą mniejsze wpływy z usług sprzedawanych pojedynczo. Zysk EBITDA ustabilizował się. Firma ogranicza koszty i zwiększa efektywność. To efekty realizacji strategii Orange.one nastawionej na budowanie wartości.

Blisko 1,4 mln klientów indywidualnych i biznesowych korzysta już z naszych usług konwergentnych. Oferta Orange Love, którą wprowadziliśmy przed rokiem, okazała się dużym sukcesem. Szybko rośnie liczba klientów internetu światłowodowego, ponad ćwierć miliona Polaków korzysta z Orange Światłowodu. Pod względem przyłączeń był to jeden z najlepszych kwartałów w historii. Jednocześnie nie zapominamy o  tych, którzy wolą kupić tylko usługi mobilne. Tworzymy dla nich atrakcyjne oferty, w których wprowadziliśmy internet bez limitu danych. Wszystko to buduje wartość dla firmy i podstawy przyszłego wzrostu. Cyfryzacja i poprawa efektywności naszych działań również przyczyniają się do tego, że w perspektywie rocznej nasza EBITDA się stabilizuje – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

  • Najważniejsze dane finansowe – stabilna EBITDA i wzrost przychodów z konwergencji

Począwszy od 2018 roku Orange Polska raportuje dane finansowe według nowego standardu rachunkowości - MSSF 15. To oznacza, że nie będą one porównywalne z danymi za minione kwartały. Jednak na potrzeby odniesienia się do wcześniejszych wyników, posługujemy się w tej informacji danymi liczonymi według dotychczasowego standardu rachunkowości, MSR 18.

  • Wyniki finansowe są zgodne z oczekiwaniami. W pierwszym kwartale Orange Polska wypracował 746 mln zł EBITDA. To wynik zbliżony do pierwszego kwartału ubiegłego roku i jedna czwarta całorocznego celu na poziomie 3 mld zł, który firma podtrzymuje.
  • Znacznie wzrosły przychody z usług konwergentnych, o 38% rok do roku. W coraz większym stopniu równoważą one spadek przychodów z samodzielnych usług komórkowych i stacjonarnego dostępu szerokopasmowego. W sumie przychody były niższe o 1,8 proc. niż przed rokiem. 
  • Nakłady inwestycyjne wyniosły 388 mln zł i były przeznaczone głównie na rozbudowę sieci światłowodowej oraz na sieć mobilną.
  • Pośrednie koszty działalności były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. To kolejny kwartał redukcji tych kosztów.

Dobre wyniki komercyjne w usługach konwergentnych, światłowodowych i TV

  • Przybyło 55 tys. indywidualnych klientów usług konwergentnych. Łącznie jest ich blisko 1,1 mln. To 48 proc. więcej niż przed rokiem.
  • Na koniec marca z Orange Światłowodu korzystało 248 tys. klientów czyli 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale i o 112% więcej niż rok wcześniej.  
  • W ciągu roku Orange TV przybyło 100 tys. nowych klientów. To rezultat poszerzenia oferty o nowe, atrakcyjne treści dostępne również w jakości 4K (Netflix, Eleven Sports, Discovery). Łącznie z Orange TV korzysta już 875 tys. klientów.

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://orange-ir.pl/pl/results-center/results/2018. 

źródło: informacjebranzowe.pl