

AI zastąpi Mikołaja? Sztuczna inteligencja wsparła świąteczne zakupy
Sztuczna inteligencja staje się coraz popularniejszym doradcą zakupowym - pokazują to najnowsze badania przeprowadzone przez Talkdesk w USA. Podczas świątecznego sezonu 2024 aż 9 na 10 amerykańskich konsumentów korzystało z rozwiązań opartych na AI podczas zakupów online.
"Te wyniki nie są zaskoczeniem. Obserwujemy rosnącą akceptację dla AI w handlu elektronicznym, szczególnie gdy technologia ta realnie pomaga kupującym. Co ciekawe, 60% kupujących wykorzystywało chatboty do wyszukiwania lepszych cen i kodów rabatowych, a podobna liczba śledziła z ich pomocą status przesyłek" - komentuje Krzysztof Lewiński, CEO Armatis, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.
Badanie wykazało również, że 56% kupujących było bardziej zadowolonych z dodatkowego wsparcia AI, a 70% osób, które skorzystały z tej technologii podczas świąt, deklaruje chęć korzystania z niej przez cały rok.
"To pokazuje, że zmierzamy w kierunku harmonijnej współpracy między AI a ludźmi w sprzedaży i obsłudze klienta. AI nie zastępuje ludzkiego doradcy, ale skutecznie go wspiera, szczególnie w rutynowych zadaniach, takich jak wyszukiwanie promocji czy śledzenie przesyłek. To pozwala pracownikom skupić się na bardziej złożonych interakcjach z klientami" - podkreśla Krzysztof Lewiński.
Szczególnie interesujący jest fakt, że 7 na 10 konsumentów zwróciło w tym roku mniej produktów niż w poprzednich latach, co może sugerować, że AI pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.
Przedstawiciel Armatis przewiduje także, że w najbliższej przyszłości sztuczna inteligencja zostanie wpleciona w proces zakupowy w sposób tak płynny, że klienci nawet nie będą świadomi jej obecności. Już teraz widać ten trend - według najnowszych badań Bain & Co. z listopada 2024 roku, 7 na 10 konsumentów nie zdawało sobie sprawy, że korzystało z generatywnej AI podczas zakupów u sprzedawców, którzy ją wdrożyli.
„Wyraźnie zatem widać, jak naturalnie ta technologia integruje się z procesem zakupowym, stając się niewidocznym, ale efektywnym wsparciem dla kupujących" - podsumowuje Krzysztof Lewiński.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





