![informacje branżowe](/images/ib/logo.png)
![Aiton Caldwell - wyniki finansowe za Q4 2011](/uploads/nowosci/zdjecie/d/72eb72cbc9e1c2ffbb7bcc3a9d8bc8466dad51fd.jpeg)
Aiton Caldwell - wyniki finansowe za Q4 2011
Firma Aiton Caldwell SA oferująca hostowane usługi telekomunikacyjne (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował nieaudytowane wyniki finansowe za IV kw. 2011 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2 708 tys. zł, co oznacza 52 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (1 776 tys. zł).
W czwartym kwartale 2011 przychody ze sprzedaży wzrosły o 52% do poziomu 2,7 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2010 roku, czego powodem jest systematyczne zwiększania sprzedaży poszczególnych linii biznesowych spółki - FreecoNet oraz debiutujących w 2011 roku Vanberg Systems i Smarto, jak również zwiększenie przychodów z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich. W czwartym kwartale 2011 wynik na sprzedaży zanotowano spadek 108 tys. zł (-131 tys. zł). Wynik brutto w ostatnim kwartale 2011 osiągnął poziom 37 tys. zł i w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku był o 13 tys. zł niższy. Ponadto, w ostatnim kwartale 2011, Spółka osiągnęła wartość EBITDA o 44% niższą niż w IV kwartale poprzedniego roku, przy porównywalnej wartości amortyzacji.
SMARTO - NOWA MARKA GRUPY
W ramach przyjętej strategii rozwoju Aiton Caldwell SA poszerzył swoją dotychczasową ofertę produktową o innowacyjne rozwiązanie teleinformatyczne SMARTO - działające w modelu SaaS, czyli „Software as a Service”. Rozwiązanie stanowi kompleksowy, zintegrowany system łączący usługi telekomunikacyjne, hostingowe oraz inne usługi wspierające funkcjonowanie i zarządzanie małą firmą. Bieżąca działalność biznesowa oraz finansowa skupiła się na opracowaniu strategii sprzedaży i rozwoju produktu SMARTO oraz Vanberg Systems. Spółka obserwuje wyraźny wzrost zainteresowania kompleksowym pakietem informatycznym, zastępującym wiele rozwiązań dostępnych u różnych dostawców. W ocenie zarządu Aiton Caldwell SA, do końca obecnego roku projekt SMARTO przekroczy próg rentowności, natomiast jego udział w strukturze przychodów całej grupy wyniesie do 10 proc.
DEBIUT GIEŁDOWY
W dniu 9 grudnia 2011 roku, spółka zadebiutowała na alternatywnym rynku NewConnect. W ramach poprzedzającej debiut oferty prywatnej Spółka pozyskała 1,68 mln zł. Część środków zostanie przeznaczona na rozbudowę kanałów sprzedaży, dzięki czemu Spółka będzie w stanie sprawniej dotrzeć do odbiorców i efektywniej pozyskiwać nowych klientów i użytkowników dla premierowych linii biznesowych, zwiększając tym samym wolumen ich sprzedaży. Kolejne cele zakładają ekspansję na rynki międzynarodowe oraz konsolidację polskiego rynku VoIP. Spółka prowadzi wstępne negocjacje z dwoma zainteresowanymi podmiotami z Polski oraz bada rynek pod kątem kolejnych akwizycji.
EKSPANSJA ZAGRANICZNA
Spółka prowadzi intensywne działania w obszarze ekspansji zagranicznej. W listopadzie 2011 roku Zarząd Aiton Caldwell SA poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z rumuńskim operatorem telekomunikacyjnym MEDIA SAT. W wyniku nawiązania współpracy spółki rozpoczęły negocjacje, mające na celu opracowanie projektu telefonii SaaS dla klientów biznesowych na rynek rumuński oraz ustalenie warunków współpracy przy jego wdrożeniu. Planowo negocjacje zakończą się w I kw. bieżącego roku.
źróło: aitoncaldwell/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Co czwarta firma transportowa i logistyczna planuje większe inwestycje
2024.07.24Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu
2024.07.233 najczęstsze przyczyny wypadków w miejscu pracy - jak im zapobiegać?
2024.07.23Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
2024.07.23PRS w Polsce – na jakich planach miejscowych budowane są te projekty? Jakie ma to konsekwencje inwestycyjne i techniczne?
2024.07.22Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. 210 uczniów już odbyło w nim staże.
2024.07.22Warszawa okiem dewelopera – dlaczego warto tam kupić mieszkanie
2024.07.22Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi?
2024.07.22Przewoźnik czy kurier – które zlecenia aplikacyjne bardziej się opłacają?
2024.07.22![informacje branżowe](/images/logo/w_ib.png)