

ALDI z nową, międzynarodową polityką zakupową drewna
Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord, do której należy również polska sieć sklepów ALDI, wprowadziła międzynarodową politykę zakupową drewna. W ramach przyjętych regulacji, do końca 2020 roku wszystkie produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, oferowane przez ALDI, będą w całości pochodziły z certyfikowanych źródeł lub/i surowców z recyklingu. W ten sposób ALDI przyczynia się do ochrony lasów i zapobiega ich wycinaniu.
Choć już dziś w asortymencie sieci sklepów ALDI znajduje się duża ilość certyfikowanych produktów i opakowań wykonanych z drewna, celem wprowadzonych przez sieć regulacji jest całkowite przejście na materiały certyfikowane lub pochodzące z recyklingu. W praktyce oznacza to rezygnację z artykułów, których produkcja negatywnie oddziałuje na środowisko, a w konsekwencji – na zdrowie człowieka. Dotyczy to równiż produktów, przy barwieniu których wykorzystuje się farby drukarskie, bazujące na olejach mineralnych, bądź takich, przy wybielaniu których wykorzystywane są związki chloru.
W strategii ALDI, jako firmy odpowiedzialnej społecznie, znaczącą rolę odgrywa zrównoważone i oszczędne wykorzystywanie surowców naturalnych. Zgodnie z nową polityką zakupową, od 2021 roku będziemy oferować wyłącznie takie produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, których surowce pochodzą z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingu. Niezależnie czy będą to chusteczki higieniczne, meble czy książki. Dotyczy to również wszystkich opakowań, zarówno jednostkowych, zbiorczych jak i transportowych. – komentuje Justyna Radwańska, Specjalista ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
Ingerencja człowieka w leśne zasoby ziemi i negatywne jej skutki, jak np. zmiany klimatyczne czy upośledzenie procesu filtracji powietrza, stanowią dziś olbrzymie wyzwanie, stojące przed ludzkością. Nowa polityka ALDI w zakresie wytwarzania produktów z drewna, to rodzaj panaceum na to zjawisko, którego zadaniem jest przywrócenie równowagi w gospodarce leśnej. Ważny aspekt stanowi przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów i ochrona lasów, zwłaszcza tych wyjątkowo cennych przyrodniczo.
O środowisko firma zadba również wewnątrz przedsiębiorstwa, za pomocą regulacji dotyczących zakupu materiałów biurowych i środków roboczych używanych przez pracowników ALDI, jak np. papier do ksero i drukarki, notatniki, artykuły higieniczne, meble biurowe. Odpowiedzialność za ekosystem zaczyna się na samym początku łańcucha dostaw. Wymaga więc zobowiązania ALDI, jak i ścisłej współpracy z naszymi dostawcami – podsumowuje Justyna Radwańska.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Już w maju kluczowe wydarzenie dla branży geoinformacyjnej – Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”.
2025.05.14Telefon wciąż na pierwszym miejscu w obsłudze klienta
2025.05.14Rolnicy wracają do inwestycji: w I kwartale leasing maszyn wzrósł o 27% r/r
2025.05.14Girteka przyspiesza rozwój warszawskiego biura i usług spedycji drogowej
2025.05.13DXC udostępnia rozwiązanie SaaS dla ubezpieczeń w AWS Marketplace
2025.05.13CEVA Logistics wzmacnia partnerstwo z Magneti Marelli Parts & Services
2025.05.13Zdrowe dziąsła, zdrowy organizm – świętuj Dzień Zdrowych Dziąseł. Zaznacz w kalendarzu 12 maja.
2025.05.09Grupa T2S w trosce o środowisko - Raport ESG 2024 -
2025.05.08Awanse w Avison Young w Polsce
2025.05.08