Alfa Projekt: podpis elektroniczny w procesie doręczania przesyłki to korzyści po stronie operatora i Klienta
Alfa Projekt – spółka oferująca innowacyjne rozwiązania informatyczne dla usług logistycznych oraz dystrybuująca sprzęt dla branży automatycznej identyfikacji – na przełomie sierpnia i września 2014 roku w ramach współpracy z firma kurierską Siódemka zrealizowała kolejny etap projektu wdrożenia aplikacji kurierskiej MSK (mobilny system kurierski). Jego celem była rozbudowa możliwości mobilnych urządzeń, w jakie wyposażani są kurierzy, o nową funkcjonalność – obsługę elektronicznego podpisu. Do momentu jego wdrożenia potwierdzenie odbioru przesyłki przez jej Adresata wiązało się z koniecznością podpisania drukowanego dokumentu, który w myśl procedur bezpieczeństwa był następnie skanowany w celach raportowych i archiwizacyjnych. Wdrożenie podpisu elektronicznego wyeliminowało taką konieczność.
Obsługa elektronicznego podpisu wiąże się z szeregiem korzyści, po stronie Operatora oraz Klienta, dzięki:
- 1. Usprawnieniu operacji wydania przesyłek dla kuriera (wszystkie czynności związane z wydaniem przesyłek realizowane są droga skanowania kodów paskowych, bez drukowania dokumentów potwierdzenia);
- 2. Wyeliminowaniu obiegu dokumentów papierowych (kosztowny czasowo proces związany z drukowaniem, ewidencjonowaniem, skanowaniem i przesyłaniem dokumentów);
- 3. Redukcji kosztów związanych z obsługą dokumentów (efekt EKO: zmniejszenie ilości zużytego papieru, tonera – istotne w kontekście skali dziesiątek tysięcy stron dziennie);
- 4.Natychmiastowemu dostępowi do podpisów i związanej z tym możliwości bezzwłocznego przesłania potwierdzenia odbioru do Nadawcy indywidualnej przesyłki (Zebrane podpisy na urządzeniach mobilnych kuriera są transferowane do systemu centralnego);
- 5. Poprawie bezpieczeństwa procesu doręczenia – wraz z elektronicznym podpisem do systemu centralnego zapisywane są jego parametry – miejsce oraz dokładny czas jego złożenia przez Odbiorcę.
Wdrożenie podpisu elektronicznego przez firmę kurierską otwiera przed nią szerokie perspektywy, w zakresie rozwoju specjalistycznych usług takich jak: przesyłki proceduralne – w ramach których przedmiotem doręczenia są poufne dokumenty, w tym umowy wysyłane przez Klienta instytucjonalnego – bank, operator telefoniczny itd. – do Klienta końcowego. Proces obiegu takich dokumentów określany jest przez ścisłą procedurę, definiującą dokładnie sposoby weryfikacji danych Odbiorców i metody ich archiwizacji. Wdrożenie podpisu elektronicznego było kolejnym krokiem, wykonanym przez Alfa Projekt na drodze do maksymalnego wykorzystania możliwości oferowanych przez kurierskie urządzenia mobilne, stanowiące element jej autorskiego systemu informatycznego dedykowanego firmom działającym w branży KEP.
źródło: ap/informacjebranzowe.pl