informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Amica symbolem sukcesu 25-lecia

Amica symbolem sukcesu 25-lecia

Nagrody / 2014.11.04

Amica otworzyła Polsce oczy na świat, a światu na Polskę – tak brzmi werdykt w konkursie „Firma bez granic”, zorganizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną pod Honorowym Patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Nagroda podkreśla tradycje firmy, która rozsławia markę „Polska” za granicą.

30 października br. na uroczystej gali wieńczącej akcję DGP „Nie ma wolności bez przedsiębiorczości” Andrzej Sas, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu Amica Wronki S.A., odebrał wyróżnienie dla firmy, której historia jest symbolem sukcesu osiągniętego w Polsce po roku 1989. To właśnie wtedy firma, która pierwsze kuchenki zaczęła produkować jeszcze w połowie XX wieku, dostała nowe życie. Kolejne sukcesy ugruntowywały pozycję firmy na rynku rodzimym i za granicą: wprowadzenie marki Amica, wejście na giełdę, budowa kolejnych fabryk, akwizycja duńskiej marki Gram i systematyczne wzmacnianie pozycji rynkowej w Europie.

Amica jest przykładem tego, że 25 lat polskiej wolności to także 25 lat sukcesu polskich przedsiębiorców: w 1989 roku przychody firmy nie przekraczały 100 mln zł, dzisiaj Amica zbliża się do 2 mld zł. W 1989 roku produkowała 350 tys. kuchenek, obecnie z taśmy schodzi ok. 1,5 mln sztuk kuchni, piekarników i płyt do zabudowy w meblach kuchennych. W 1989 roku kuchnie z Wronek były cenione głównie w Związku Radzieckim, dzisiaj 70 procent przychodów firma generuje na ok. 50 rynkach zagranicznych, w tym na wymagającym rynku niemieckim.

Sukcesy ostatnich 25 lat, pozycja rynkowa i doświadczenie pracowników są dzisiaj dla Amiki fundamentem dalszego rozwoju. Dzięki temu Amica może rzucić wyzwanie zagranicznym koncernom z branży AGD. Począwszy od bieżącego roku firma realizuje strategię, która zakłada potrojenie przychodów do roku 2023.

Laureatów konkursu „Firma bez granic” wybierała specjalna kapituła złożona z przedstawiciela redakcji DGP oraz partnerów i sponsorów akcji. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: Innowacyjny pomysł z globalnym potencjałem, nowatorskie podejście do tradycyjnego biznesu dla młodych przedsiębiorców urodzonych w roku 1989 oraz dla firmy, która otworzyła Polsce oczy na świat, a światu na Polskę.

źródło: amica/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe