

AOC oraz PHILIPS liderami sprzedaży monitorów w Q4 2017
Z danych firmy Context wynika, że co czwarty monitor sprzedany w IV kwartale 2017 r. w Polsce był opatrzony logo AOC lub PHILIPS. Oznacza to, że obie marki łącznie nadal zajmują pozycję lidera na naszym rynku. Wzrost sprzedaży monitorów w Polsce ogółem wyniósł 2,4%, a sprzedaż monitorów PHILIPS w ostatnim kwartale 2017 r. wzrosła o 11% względem analogicznego okresu w 2016 r.
W IV kwartale 2017 r. sprzedaż monitorów w Europie powiększyła się tylko o 4,1% względem analogicznego okresu w 2016 r. Jest to najmniejszy wzrost od ośmiu ostatnich kwartałów. Sprzedaż monitorów AOC i PHILIPS wzrosła natomiast o 5,2%.
AOC oraz MMD (licencjonobiorca marki PHILIPS) osiągnęły razem w IV kwartale 2017 r. 14,9% udziału w europejskim rynku monitorów, co jest niewielkim wzrostem względem IV kwartału 2016 r. Marka AOC zwiększyła swój udział o 10,9% i wykazała wzrost sprzedaży na poziomie 15,4%. Jest to najlepszy wynik w historii marki i zarazem prawie czterokrotnie większa wartość niż trend całego europejskiego rynku monitorów.
- Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie
Włożyliśmy cały nasz wysiłek, aby monitory AOC oraz PHILIPS były jeszcze ładniejsze, bardziej ergonomiczne, przyjazne środowisku, bogate w funkcje oraz oferowały najlepszą jakość obrazu. Satysfakcjonujące wzrosty pokazują, że nasz wysiłek się opłacił. Szczególnie marka AOC umocniła swoją obecność na rynku – komentuje Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie.
W Europie Zachodniej AOC oraz MMD utrzymały trzecią pozycję w sprzedaży monitorów w IV kwartale 2017 r., ze wzrostem o 14% względem IV kwartału 2016 r. Największy wkład miała w to marka AOC z 24% wzrostem sprzedaży. Udział obu marek w rynku wzrósł w przeciągu roku o 8,2%.
W Europie Środkowo-Wschodniej wzrost sprzedaży monitorów był najniższy od ośmiu kwartałów i wyniósł jedynie 1%. Pomimo tego obu markom udało się utrzymać pozycję lidera z udziałem w rynku przekraczającym 20%.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





