Carbon Tower, Wrocław
Aplikacja pomoże bezpiecznie wrócić do biur
Wrocławski Carbon Tower postawiony przez Cavatina Holding będzie pierwszym w Polsce biurowcem, który do ochrony przed wirusem SARS COV-2 zaprzęgnie najnowsze rozwiązanie z dziedziny Prop-Tech. Twórcy start-up’u Zonifero rozbudowali swoją aplikację pozwalając za jej pośrednictwem nie tylko rezerwować biurka w odpowiedniej odległości pomiędzy pracownikami, ale dzięki technologii Bluetooth wskazać, czy dany użytkownik znalazł się w pobliżu osoby deklarującej objawy COVID19. Wszystko to z zachowaniem pełnej poufności danych użytkowników.
Carbon Tower to nowoczesny budynek w sercu Wrocławia z dostępem do ponad 19 000 m2 powierzchni biurowej klasy A. W lutym 2019 roku doszło do strategicznego partnerstwa pomiędzy inwestorem Cavatina Holding, a polskim start-up’em Zonifero. Podpisana wówczas umowa miała na celu uczynienie wrocławskiego czarnego diamentu smart biurowcem, który pozwala na dużą interakcję z użytkownikami. Obecnie w ramach współpracy Zonifero ułatwi bezpieczny powrót pracowników do biur z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i poufności danych.
Gorące biurka
System rezerwacji Hot Desk, czyli tak zwanych biurek przechodnich, dostępny w aplikacji Zonifero został tak zmodyfikowany, aby nie można było zarezerwować miejsca w odległości nie mniejszej niż 2 metry od siebie. Takie rozwiązanie pozwala zachować bezpieczną odległość pomiędzy pracownikami, a w dodatku dzięki możliwości rezerwacji miejsc pracy, pracodawcy mogą zarządzać ilością osób znajdujących się w danym momencie w biurze. Idea rotacyjnych biurek pozwala przede wszystkim na stopniowy powrót pracowników do firmy i zapewnia utrzymanie tak zwanego reżimu sanitarnego. Z aplikacji mogą także korzystać firmy sprzątające, które dzięki rozwiązaniu wiedzą, jaka przestrzeń była używana, co pozwala im poświęcić szczególną uwagę tym powierzchniom i zastosować odpowiednie środki dezynfekujące. Kolejnym elementem minimalizującym ryzyko bezpośredniego kontaktu jest system rezerwacji miejsc parkingowych, który uwzględnia konieczność większego rozsiania po hali garażowej pojazdów, tak aby kierowcy nie byli narażeni na zbyt bliski kontakt ze sobą.
Moduł ostrzegawczy
Dodatkowym rozwiązaniem mającym zapewnić bezpieczeństwo pracownikom wrocławskiego biurowca jest moduł pozwalający poinformować pracownika, o tym, że zetknął się z osobą deklarującą objawy choroby. Aplikacja działa na zasadzie dobrowolnej deklaracji dotyczącej stanu zdrowia użytkownika i informowaniu o zagrożeniu osób, które miały kontakt z osobą zgłaszającą objawy. Jeżeli dany użytkownik zasygnalizuje występowanie u siebie objawów to wszystkie osoby, które posiadają aplikację i miały z nią kontakt w przeciągu ostatnich 2 tygodni, dostaną odpowiednie powiadomienie. Dzięki temu posiadacze aplikacji mogą podjąć działania, takie jak pozostanie w domu czy zgłoszenie się do GIS w celu przeprowadzenia testu. Co ważne aplikacja nie udostępni innym użytkownikom żadnych danych o osobie, która zgłosiła występowanie objawów. – Ochrona danych użytkowników była dla nas priorytetem. System jest zbudowany o dobrowolne deklaracje, dlatego podstawową zasadą było uniemożliwienie pozyskania niepożądanym osobom informacji o użytkowniku – podkreśla Łukasz Muszyński – Chief Product Officer, Zonifero.
Zwinny rozwój funkcjonalności
Opracowane rozwiązanie jest wynikiem wcześniejszych prac nad systemem Zonifero Passport zastępującym tradycyjne karty dostępu do budynku czy pomieszczeń, aplikacją w telefonie. System wykorzystujący technologię Bluetooth do zarządzania poziomem dostępu został zmodyfikowany w taki sposób, by móc także przysłużyć się w walce z wirusem SARS COV-2. Wykorzystanie istniejącego rozwiązania i jego modyfikacja zaoszczędziło kilka miesięcy pracy nad rozwojem aplikacji i dzięki temu już dziś użytkownicy Carbon Tower mogą z niej korzystać.
Zonifero to jeden z czołowych polskich start-up’ów z obszaru Prop-Tech. Rozwijana przez twórców aplikacja powstała z wewnętrznej potrzeby pracowników grupy kapitałowej TenderHut. Możliwości Zonifero są doskonałym przykładem na to, jak szybko można dostosować produkt do zmieniających się z dnia na dzień warunków biznesowych. Sam startup Zonifero zakończył 2019 rok z rekordowym wpływem na poziomie 1 mln złotych.
źródło: informacjebranzowe.pl