

Auchan Polska Sp. z o.o. publikuje wyniki za 2019 r.
W 2019 r. Auchan Polska wykazuje istotną poprawę wyników finansowych w stosunku do poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,1% do poziomu 11 048 mln PLN, co pozwoliło spółce wzmocnić wiodącą pozycję na rynku hipermarketów w Polsce.
Realizując strategię mającą na celu ugruntowanie pozycji najtańszej sieci handlowej, a także mając w centrum uwagi potrzeby i oczekiwania klienta, Auchan oferuje to co dobre, zdrowe i lokalne. Działania te pozwoliły Spółce poprawić rentowność sprzedaży brutto o 0,7%.
Optymalizacja działalności operacyjnej i ograniczanie działań generujących straty pozwoliły znacznie obniżyć koszty pośrednie i ogólne firmy. Dzięki temu wynik sprzedaży Auchan w Polsce poprawił się o 208 mln PLN, a zysk ze sprzedaży wyniósł 81 mln PLN.
Rok 2019 pozwolił nam zbudować stabilną podstawę do realizacji strategii #Auchan 2022. Jestem przekonany, że zachowując potrzeby klienta-mieszkańca w centrum naszej uwagi oraz dzięki zaangażowaniu i pasji naszego zespołu do promowania dobrego i świadomego odżywiania będziemy w stanie uzyskać bardzo dobrą dynamikę dalszego rozwoju – mówi Gerard Gallet – dyrektor generalny Auchan w Polsce.
Zakończony przegląd aktywów spółki skutkował aktualizacją wartości aktywów niefinansowych o 44 mln PLN. Po dokonanych w 2018 i 2019 roku odpisach Auchan nie przewiduje dalszej istotnej utraty wartości aktywów w Polsce.
Zmniejszenie zadłużenia pozwoliło na ograniczenie kosztów finansowych o 12 mln PLN.
Dzięki poprawie wyniku ze sprzedaży spółka zamknęła rok stratą na poziomie - 0,1% w stosunku do przychodów ze sprzedaży.
W 2019 roku firma Auchan zarządzała w Polsce 106 sklepami, w tym 74 hipermarketami, 27 supermarketami i 5 sklepami convenience pod szyldem „Moje Auchan”. Auchan Polska jest częścią obecnej w 12 krajach sieci Auchan Retail.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





