

Auriga przejmuje F1 Solutions
Auriga, pochodzący z Włoch wiodący europejski dostawca oprogramowania dla systemów bankowych i płatniczych, nabył wiekszościowy pakiet udziałów w warszawskiej spółce F1 Solutions, która jest dostawcą oprogramowania do obsługi bankomatów, wpłatomatów, sejfów depozytowych, kas oraz do zarządzania gotówką. Transakcja wspiera międzynarodową strategię ekspansji Auriga i pomoże firmie wejść na polski rynek, a także rozwijać się w Europie Środkowo-Wschodniej.
F1 Solutions powstała w 2014 roku i od tego czasu koncentruje się na oprogramowaniu do zarządzania gotówką oraz aplikacjach umożliwiających samoobsługę m.in. w bankomatach i wpłatomatach. Firma jest producentem rozwiązania F1 TPS Suite, które podobnie jak oprogramowanie Auriga jest niezależne od sprzętu i bardzo elastyczne, w tym także w środowisku/infrastrukturze NDC/DDC. Umożliwia ono zarządzanie wszystkimi operacjami samoobsługowymi z pełnym wglądem w ich historie. Oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o spersonalizowanej obsłudze klienta i z wykorzystaniem adaptowalnej technologii programistycznej. Zapewnia pełne wsparcie dla wszystkich transakcji i procesów, jak wypłaty, wpłat, zarządzanie gotówką i monitoring.
F1 TPS Suite działa na jednej czwartej bankomatów w Polsce, z kolei rozwiązanie F1 Solutions do zarządzania gotówką jest używane przez największe banki w Polsce. Obecnie F1 Solutions zatrudnia 20 osób, w tym wykwalifikowanych analityków, programistów i testerów, którzy dołączą do zespołu Aurigi.
“Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nowej formalnej współpracy pomiędzy Aurigą i F1 Solutions oraz z możliwości wdrażania rozwiązań Auriga w regionie CEE. Połączenie sił z firmą Auriga umożliwi F1 Solutions międzynarodowy rozwój przez zaoferowanie naszego oprogramowania szerszej bazie klientów” - mówi Łukasz Fusiara, CEO w F1 Solutions.
Auriga działa na rynku od 1992 roku. Flagowym produktem firmy jest WinWebServer (WWS), który jest przeznaczony do zarządzania infrastrukturą do automatyzacji bankomatów i oddziałów bankowych nowej generacji. Przełomowe rozwiązanie Auriga - #NextGenBranch - to najnowocześniejszy, cyfrowy, zdalny i zorientowany na klienta punkt obsługi bankowej. Wykorzystuje on zaawansowane rozwiązania w obszarze samoobsługi, a także takie technologie, jak bankowość wideo, sztuczna inteligencja i automatyzacja. Wszystko po to, aby dostarczać samoobsługowy dostęp do usług bankowych w trybie 24/7, a także zwiększać efektywność procesów.
„Cieszymy się, że możemy wprowadzić F1 Solutions do rodziny Auriga. Firma ta dzieli naszą pasję do innowacji technologicznych i przekształcania bankowości samoobsługowej za pomocą nowoczesnych rozwiązań. Przejęcie pozwala nam również rozszerzyć naszą obecność w regionie, pomagając większej liczbie banków i operatorów bankomatów świadczyć klientom lepsze usługi i osiągać znaczną efektywność operacyjną” powiedział Vincenzo Fiore, CEO w Auriga.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Architekt Agnieszka Kalinowska-Sołtys opowiada o misji jaką ma architektura
2023.02.02Volkswagen Bank z promocyjnymi lokatami na nowe środki – nawet 8% w skali roku
2023.02.01Jakie są korzyści z grania w kasynie online za darmo
2023.02.015 czynników, które wpływają na liczbę i rodzaj robotów w systemie AGV
2023.01.31Oznakowanie w branży automotive. Rygorystyczne normy na każdym etapie produkcji
2023.01.31Przemysłowe rzepy montażowe — komu i do czego mogą być potrzebne?
2023.01.31Biznes, R&D i nowe technologie – doskonałe trio w trosce o środowisko
2023.01.31Trendy technologiczne, które warto śledzić w 2023 roku
2023.01.312022 rok w Olivii – największe w Polsce centrum mixed use podsumowuje rok
2023.01.30