

Aż 45% firm planuje zakup samochodu z wyprzedaży rocznikowej. 62% sfinansuje je leasingiem
W ostatnim kwartale roku 48% przedsiębiorców planuje zakup samochodu. 60% z nich rozważa model prosto z salonu, a 45% chce skorzystać z wyprzedaży rocznika, wynika z najnowszego badania EFL. Tradycyjnie pod koniec roku obserwujemy zwiększony ruch w salonach samochodowych, dealerzy rożnych marek startują z wyprzedażami, a firmy finansujące z atrakcyjnymi ofertami. W tym roku do akcji włącza się także EFL z kampanią „Najlepsze finansowanie z miłości do aut!”.
Z badania zleconego przez EFL wynika, że jeszcze w tym roku 48% przedsiębiorców planuje nabycie auta, a 52% z taką decyzją wstrzyma się do przyszłego roku. 60% myśli o zakupie nowego auta w salonie, tylko 13% stawia na auto używane, a co czwarty rozważa obie opcje. Tylko 30% firm ograniczy się do zakupu jednego auta. 39% planuje uzupełnić swoją flotę firmową o 2-5 samochodów, 17% planuje zakup od 6 do 10 aut, 11% od 11 do 20 aut.
– Tak duża liczba przedsiębiorców planujących zakup firmowego auta jeszcze w tym roku w dużej części wynika z oferty dilerów samochodowych. Tradycyjnie pod koniec roku uruchamiane są wyprzedaże rocznika, z których wielu klientów chce skorzystać. Zresztą potwierdzają to wyniki naszego badania,z którego wynika, że 45% planuje upolować ofertę wyprzedażową. Jako partner w finansowaniu pojazdów cieszy mnie jeszcze jeden wniosek z badania: preferowanym przez aż 62% firm sposobem finansowania aut jest leasing. Grupa EFL bardzo aktywnie uczestniczy w tym rynku ofertując szeroką gamę produktów, którą doceniają tysiące zadowolonych klientów. A najlepszym wyrazem satysfakcji z naszych usług jest to, że klienci Grupy EFL często powracają i korzystają ponownie z naszych produktów. I dlatego, w związku z uruchamianymi wyprzedażami przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę, która, jesteśmy przekonani, spełni oczekiwania szerokiej rzeszy klientów poszukujących różnych rozwiązań finansowych takich jak, leasing, pożyczka czy wynajem– powiedziała Ewa Kadziewicz, dyrektor departamentu marketingu EFL.
Leasing bezkonkurencyjny
Respondenci w badaniu potwierdzili, że do sfinansowania zakupu pojazdu firmowego w pierwszej kolejności będą sięgali po leasing. Tak odpowiedziało aż 62% respondentów. W dalszej kolejności rozważają sięgnięcie do własnych portfeli (32%), kredyt (16%), wynajem (11%) i pożyczkę (7%).
Biorąc pod uwagę wielkość firmy, z leasingu najczęściej planują korzystać duże (73%) i średnie firmy (66%), a najrzadziej mikroprzedsiębiorstwa (53%). Te najmniejsze częściej niż pozostali finansują firmowe cztery kółka gotówką (42% vs. 24% w dużych firmach).
Grupa EFL w odpowiedzi na te potrzeby przygotowała ofertę, której celem jest możliwość zaspokajania każdej finansowej potrzeby klienta firmowego. Wykorzystując potencjał Grupy Credit Agricole – jednej z 10 największych instytucji finansowych – spółki Grupy CA proponują klientom pakiet niezbędnych produktów: bankowych, leasingowych, ubezpieczeniowych oraz inwestycyjnych.
– W EFL kochamy samochody i finansujemy je od lat, dlatego przygotowaliśmy kampanię „Najlepsze finansowanie z miłości do aut”. Jako prekursor polskiego leasingu od blisko 35 lat z sukcesem finansujemy auta polskich przedsiębiorców. Zaczynając od jednoosobowych działalności gospodarczych, poprzez mikro, małe, średnie firmy i duże korporacje. Mamy ogromną wiedzę
i doświadczenie nie tylko w finansowaniu leasingiem i pożyczką, ale również dzięki wykorzystaniu potencjału Grupy EFL, w wynajmie. Co istotne w Grupie EFL przedsiębiorcy łatwo i elastycznie sfinansują każdy nowy lub używany pojazd, którego potrzebują: osobowy, dostawczy, ciężarowy, jednoślady. Dotyczy to także różnych napędów: spalinowe, hybrydowe, elektryczne, po pełny wachlarz marek i modeli – mówi Ewa Kadziewicz, dyrektor departamentu marketingu EFL.
Turbo finansowanie w EFL
EFL w ramach kampanii „Najlepsze finansowanie z miłości do aut!” oferuje klientom elastyczne opcje finansowania: turbo leasing, turbo pożyczkę i turbo wynajem.
Turbo oferta od EFL to szybka decyzja kredytowa – do 500 tys. zł od ręki. Możliwość elastycznej zmiany wysokości rat leasingowych dzięki usłudze Leasingu Swobodnego. Do tego rejestracja gratis, osobisty opiekun, świetna jakościowo obsługa w trakcie umowy, a w przypadku kolizji wsparcie w postaci Centrum Likwidacji Szkód – z monitoringiem, autem zastępczym i 0 zł za likwidację szkody.
Kampania EFL pojawi się w ogólnopolskich mediach i będzie obejmowała działania w internecie i mediach masowych.
Więcej informacji o ofercie na www.efl.pl
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





