Bot pomoże wybrać kredyt w Credit Agricole
Credit Agricole uruchomił dla swoich klientów specjalnego chatbota, który pomoże w zbieraniu wniosków kredytowych na platformie Facebook Messenger. Za realizację projektu odpowiadają 18 Havas Warsaw, wyspecjalizowana w innowacyjnej komunikacji marketingowej jednostka Havas Media Group oraz startup Wandlee.
Boty coraz śmielej wkraczają w naszą rzeczywistość, a wraz z nowym narzędziem stworzonym dla Credit Agricole będą pomagać również w zbieraniu wniosków kredytowych. 18 Havas Warsaw, jednostka działająca w ramach Havas Media Group, której zadaniem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych i biznesowych m.in. we współpracy ze startupami, wykorzystała sztuczną inteligencję w bankowości.
Eksperci 18 Havas Warsaw wraz z firmą Wandlee stworzyli dla banku chatbota o nazwie KrEdytka. Użytkownicy platformy Facebook Messenger będą mogli porozmawiać z wirtualnym doradcą Credit Agricole, określając swoje potrzeby w zakresie kredytów gotówkowych. Bot zapyta ich o cel kredytowy, wysokość kredytu oraz preferowany okres spłaty – po czym przekaże te informacje do działu obsługi klienta w banku. Dzięki temu konsultanci Credit Agricole otrzymają pełniejszy zestaw informacji o potencjalnym kliencie i będą mogli lepiej dopasować propozycję kredytową do jego oczekiwań. KrEdytka przyjmie również zgłoszenia problemów, które przekieruje natychmiast do działu obsługi.
– Media społecznościowe to przestrzeń, w której klienci poszukują obecnie nie tylko rozrywki, ale również informacji i bezpośredniego dostępu do usług. Uruchamiając KrEdytkę wchodzimy w obszar tzw. conversational commerce, który jest wciąż jeszcze stosunkowo nowy. KrEdytka to dla nas nie tylko potencjalny nowy kanał sprzedaży naszych produktów, ale też narzędzie, które dostarczy nam wiedzy i informacji o grupie docelowej– mówi Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w banku Credit Agricole. Platforma Facebook Messenger to nowe medium dla biznesu, które m.in. dzięki takim narzędziom jak chatboty staje się coraz bardziej popularne, wpisując się idealnie w trend conversational commerce. Wg obecnych danych platforma Messenger ma 1,2 mld użytkowników globalnie, a internauci korzystają z komunikatorów częściej niż z aplikacji społecznościowych.
Conversational Commerce, czyli handel konwersacyjny, polega na wykorzystaniu chatów, komunikatorów oraz innych interfejsów opartych o język naturalny (także poprzez głos) w celu komunikacji z klientem. Najbardziej rozpoznawanym reprezentantem tej kategorii jest Amazon Echo – inteligentny asystent głosowy marki Amazon, umożliwiający zamawianie zakupów, obsługę urządzeń domowych czy… czytanie ebooków. Cechami charakteryzującymi ten trend są:
|
Dominik Komar, Head of 18 Havas w Havas Media Group komentuje: Boty konwersacyjne mogą znaleźć zastosowanie w obsłudze klienta, wyręczając konsultantów w wykonywaniu prostych i powtarzalnych prac – takich jak informacje o produktach i usługach, rezerwacja wizyt, obsługa reklamacji czy informacje o statusie zamówień. Przetwarzanie takich zapytań jest zwykle czasochłonne i stanowi wysoki udział kosztów contact center. Wedle naszych obliczeń chatboty mogą zmniejszyć koszty obsługi klienta blisko 30-krotnie, co wydaje się argumentem nie do pominięcia, zwłaszcza w tak dynamicznie rosnących branżach, jak e-commerce. Jesteśmy cały czas na początku drogi wykorzystującej ten kanał komunikacji na szeroką skalę, musimy więc być świadomi tego, że w wielu obszarach automaty nie są jeszcze w stanie zastąpić człowieka. Bez prób jednak niczego się nie nauczymy, warto więc stawiać pierwsze kroki, wspólne zbierać doświadczenia oraz dzielić się wiedzą. W najbliższych latach częstotliwość kontaktu klientów z inteligentną technologią, czy to za pośrednictwem komunikacji tekstowej, czy głosowej, będzie cały czas rosnąć. Jest zatem duża szansa, że wiedza zebrana dzisiaj szybko zaprocentuje.
źródło: ca/informacjebranzowe.pl