

Comarch: dalsze 33 proc. wzrostu dzięki strategii ERP 2.0
Wyniki krakowskiego producenta systemów ERP za trzeci kwartał potwierdzają skuteczność konsekwentnie realizowanej strategii ERP 2.0. Po trzech kwartałach 2014 roku sprzedaż Comarch ERP wyniosła 87,6 mln zł, stanowi to wzrost o 33 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na wynik ten najmocniej wpłynęło zainteresowanie ofertą rozwiązań w chmurze, na której Comarch ERP zarobił blisko 6,3 mln zł, czyli 59% więcej niż rok temu.
W opinii Zbigniewa Rymarczyka, wiceprezesa Comarch, dyrektora sektora ERP – kolejny kwartał pokazuje, że pozycja lidera wśród polskich producentów systemów ERP jest niezachwiana. Drugim równie ważnym czynnikiem jest sukces produktu Comarch ERP Altum, którego sprzedaż rok do roku zwiększyła się kilkukrotnie. Warto również przypomnieć opinię analityków IDC, którzy w raporcie „Poland Enterprise Application Software Market 2014-2018 Forecast and 2013 Vendor Shares, wrzesień 2014”, stwierdzili, że przyjęta przez Comarch strategia inwestycji w budowę rozwiązań z obszaru tzw. Trzeciej Platformy IT (m.in. chmura, mobilność, big data i social media) okazała się skuteczna i przełożyła się na bardzo dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży.
Kluczowymi elementami ERP 2.0 są oferowane, jako integralną część rozwiązań ERP, dodatkowe funkcjonalności poza standardowym ERP, w tym rozwiązania Business Intelligence czy e-commerce. Rozwiązanie umożliwiają pracę z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfony i tablety). Istotnym elementem jest istniejąca od 2014 r. Społeczność Comarch ERP (https://spolecznosc.comarch.pl/) użytkowników i partnerów. Platforma umożliwia wymianę wiedzy, daje użytkownikom wpływ na rozwój systemów Comarch, a także stanowi pomoc w rozwiązywaniu problemów. Całość dopełniają systemy Comarch, które w odróżnieniu od konkurencji, można zainstalować zarówno lokalnie na własnym serwerze jak i wynająć z Chmury Comarch. Pozwala to skrócić czas wdrożenia i zmniejszyć koszty zakupu zaawansowanych rozwiązań. Co ma szczególnie duże znaczenie dla małych firm. We wrześniu Comarch zdobył zaufanie 100 000 klienta, który zakupił oprogramowanie w tym w modelu.
Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes, dyrektor sektora ERP Comarch podsumowuje: – Chmura Comarch to ponad 14 lat funkcjonowania na rynku. Firma, która zdecydowała się 14 lat temu na współpracę z nami, na ten odważny krok (pamiętajcie o łączach internetowych w 2000 roku) do dziś z sukcesem prowadzi swoje biuro rachunkowe w chmurze na naszym oprogramowaniu. W pierwszym półroczu Comarch zwiększył sprzedaż w tym segmencie w porównaniu z rokiem ubiegłym o 60%. Tempo naszego rozwoju w tym obszarze powinno być nadal bardzo wysokie.
źródło: comarch/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
MINISO otwiera pierwszy sklep z zabawkami kolekcjonerskimi w Warszawie
2025.07.23Światowy Dzień Mózgu: zdrowe jelita to spokojniejszy umysł
2025.07.22Polska Spółka Gazownictwa laureatem prestiżowej nagrody SAG (Special Achievement in GIS Award)
2025.07.22Centrum badawcze Lena Lighting z akredytacją STAGE 3 CTF
2025.07.22GK SPECJAŁ powiększa centrum logistyczne w MLP Poznań do ponad 22 tys. mkw.
2025.07.22Matexi Polska rozwija współpracę z lokalnymi organizacjami
2025.07.22Angry Birds atakują CH Biała! Rodzinny weekend pełen emocji już 25 i 26 lipca
2025.07.21GH Development zapowiada nową inwestycję mieszkaniową ale!KEN na warszawskim Ursynowie
2025.07.21Armatis z nowym wizerunkiem i certyfikatem ISO 27001
2025.07.17