

Czwarty kwartał 2013 według T-Mobile Polska
W 4Q2013 przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,676 miliarda złotych i były wyższe względem trzeciego kwartału o 11 milionów. W całym roku przychody operatora wyniosły 6,648 miliarda złotych i były niższe o 5,3%, co jest rezultatem przeprowadzonej przez regulatora rynku obniżki stawek MTR. Dzięki nowym ofertom Heyah i T-Mobile na Kartę, oraz usługom przygotowanym z partnerami udało się zminimalizować ten spadek i był on najmniejszy spośród trzech największych operatorów infrastrukturalnych.
W 2013 roku EBITDA wyniosła 2,516 miliarda złotych, z czego w ostatnim kwartale 700 milionów złotych. W porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku, marża EBITDA wzrosła o 4,1 punkty procentowe i osiągnęła poziom 41,8%. Na koniec 4 kwartału 2013 roku liczba klientów obsługiwanych przez T-Mobile wyniosła 15,563 miliona pozostając najwyższą wśród operatorów. W stosunku do roku 2012 liczba abonentów kontraktowych wzrosła o 53 tysiące. W porównaniu z tym samym okresem liczba korzystających z usług przedpłaconych zmniejszyła się o 530 tysięcy, co jest rezultatem zakończenia promocji „rok ważności konta” i sukcesywnemu wyłączaniu nieaktywnych kart SIM.
W tym samym czasie z dedykowanej oferty dostępu do Internetu mobilnego korzystało 1,163 miliona klientów, co oznacza wzrost o blisko 20% względem 2012 roku. Szybko rosnąca liczba klientów to wynik, m.in., zaoferowania szybkiego Internetu na nowych obszarach, trwającej modernizacji sieci oraz projektów optymalizacji sieci we w wszystkich warstwach sieciowych i IT, które wpłynęły na wzrost szybkości Internetu i na jakość świadczonych usług. Na koniec 2013 roku 80% powierzchni i populacji kraju znajdowało się w obszarze, który został zmodernizowany. Łącznie, w zasięgu szybkiego mobilnego Internetu oferowanego przez T-Mobile w technologiach (UMTS 900/2100) jest już blisko 95% populacji kraju.
źródło: t-mobile/informacjebranżowe.pl
Najnowsze aktualności
Peakside i Partners Group pozyskały 15 mln EUR finansowania od mBanku
2025.05.07Do Wilgi zaprasza na budowę
2025.05.07Skuteczna nauka do LDEK, LEK i PES z examed.pl
2025.05.06Coś ruszy się w budownictwie? 30% firm prognozuje większą sprzedaż, 27% będzie więcej inwestować
2025.05.06Mostostal startuje ze sprzedażą III etapu Rezydencji Zegrze
2025.05.06G City Europe wzmacnia dział rozwoju – Piotr Myszka obejmuje stanowisko Head of Development
2025.05.05Wymarzona premiera. Nowa marka Koots triumfuje w German Design Award 2025
2025.05.05Ekoinbud po raz trzeci z Pomorską Nagrodą Jakości
2025.04.30Nowa kampania OKNOPLAST – na co stawia marka w tej komunikacji
2025.04.30