Corona Fishing
Czy biznes idzie w parze z trendem slow life? Odpowiadamy.
Slow life cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Koncepcja zakłada spokojne życie tuż obok codziennej bieganiny. Czy takie podejście w biznesie przynosi rezultaty? Różne badania rynkowe pokazują, że istotne jest zachowanie równowagi między życiem prywatnym a służbowym. Takie podejście widać szczególnie u młodego Pokolenia Z. A jakie sposoby na slow life wykorzystują ludzie biznesu?
Co piąta osoba odczuwa nieustanny stres w pracy – wynika z danych HRK. Odsetek osób, które denerwują się na co dzień wzrósł dwukrotnie. Aby zachować work-life-balance i odpocząć pracownicy, a także ludzie biznesu, wykorzystują różne sposoby.
Delegowanie zadań
Piastowanie funkcji menadżera czy CEO firmy wymaga odpowiedniego podejścia biznesowego. Zatem kluczowe jest zarządzanie kapitałem ludzkim. Aby nieco zwolnić i dać wykazać się swoim podwładnym rekomendowane jest delegowanie zadań wśród członków zespołu. Nie chodzi jedynie o drobne sprawy, ale także przekazywanie dużych projektów. W takiej sytuacji rolą szefa nie jest praca operacyjna, a jedynie nadzór nad danym zadaniem.
Slow life a hobby
Coraz więcej ludzi biznesu decyduje się na hobby, które umożliwia wyciszenie i pobycie ze swoimi myślami. Biznesmeni wybierają chodzenie po górach, pływanie po jeziorach łódkami, a także wędkowanie. Ten trend potwierdza Remigiusz Kopiej, właściciel marki Corona Fishing.
– Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wędkowaniem. To sport, który umożliwia wyciszenie, a także spędzenie czasu na łonie natury. Wędkowanie pozwala odpocząć i nabrać dystansu do otaczającego nas świata. W ciszy czas płynie zdecydowanie wolniej. Slow life wiąże się także z ekologicznym podejściem do życia. W kolekcji Corona Fishing pojawiły się właśnie produkty firmy GEOFF ANDERSON, której odzież jest tworzona z poszanowaniem środowiska naturalnego. Widzimy także, iż wędkarze poszukują nowych modeli wędek. Do naszej kolekcji wprowadzamy nowe modele tworzone przez rękodzielników – wyjaśnia.
Wędkowanie jest cenionym sposobem na relaks na całym świecie. Obecnie wchodzi także do Polski trend organizowania nieformalnych spotkań biznesowych przy… wędce.
Mindfulness, czyli medytacja uważności
Coraz większą popularnością cieszy się medytacja uważności, czyli mindfulness. Można ją wykonywać w dowolnym miejscu, także podczas wykonywania obowiązków służbowych.
– Po harmonię umysłu, ciała i duszy można sięgnąć wszędzie, nawet w biurze – wyjaśnia psycholog XYZ. – Ćwiczenia przeznaczone są dla osób, które nie radzą sobie ze stresem i negatywnymi emocjami. Mindfulness uczy sztuki koncentracji, która jest niezwykle istotna w prowadzeniu biznesu. Pomaga także zmniejszyć napięcie nerwowe, opanować umiejętność relaksowania się, jak również skupić się na małych, istotnych rzeczach tu i teraz. Medytacja świetnie wpisuje się w myśl slow life.
Slow life to coraz popularniejsze określenie w biznesie. Osiąganie coraz więcej i szybciej może doprowadzić do przykrych konsekwencji: bólu głowy, kręgosłupa, mdłości, a ostatecznie – braku satysfakcji z pracy i wypalenia zawodowego. Aby nie doprowadzić się do takiego stanu warto poznać i wdrożyć zasady pracy w stylu slow:
· delegowanie obowiązków pracownikom;
· posiadanie hobby, które umożliwia spędzanie czasu na łonie natury;
· medytacja;
· zasada „jedna rzecz w jednym czasie”;
· naucz się mówić „nie”.
źródło: informacjebranzowe.pl