

Czy nadchodzi czas komunikacji SMS w biznesie?
Z tegorocznego badania „Komunikacja SMS w Polsce” przeprowadzonego przez SerwerSMS.pl wynika, że ponad 70 proc. polskich firm deklaruje chęć wykorzystywania narzędzi marketingu SMS w przyszłości. W 65 proc. badanych firm kampanie SMS już są traktowane jako narzędzie uzupełniające standardowe działania marketingowe. Co trzeci przedsiębiorca ocenia skuteczność SMS-ów jako bardzo dobrą. Konwersję sprzedażową na poziomie powyżej 81 proc. zadeklarowało 9 proc. badanych firm, z kolei co trzecia stwierdziła, że wyniosła ona 31-60 proc.
„Marketerzy coraz chętniej korzystają z komunikacji SMS w swoich działaniach biznesowych. Nie dzieje się tak bez powodu. SMS-y mają wszystkie cechy skutecznego narzędzia marketingowego. Są bezpośrednie, szybkie i skuteczne. A czego chcieć więcej w dobie marketingu 2.0? Prowadzone przez nas od 3 lat badanie dotyczące marketingu SMS w Polsce wyraźnie pokazuje, że SMS-y na dobre wpisały się w praktyki wielu polskich firm. Niezależnie czy mówimy tu o podmiotach z branży e-commerce czy dużych korporacjach, krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się w zasadzie wszędzie. Wszyscy mamy telefony, a tym samym możliwość korzystania z komunikacji SMS” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl
Wśród najważniejszych kryteriów wyboru firmy świadczącej usługi masowej wysyłki SMS blisko 60 proc. badanych wskazywało jakość świadczonych usług, na drugim miejscu znalazła się dostępna baza danych i niezawodność systemu (42 proc.). Wśród ankietowanych firm blisko co trzecia działa na szeroko pojętym rynku e-commerce, 77 proc. ankietowanych właścicieli e-sklepów planuje wdrożyć w swoim biznesie rozwiązania mobilne, a w tym także kampania SMS. Z kolei aż 64 proc. ankietowanych przedsiębiorców planuje wdrożyć w przyszłości płatności poprzez SMS-y.
„SMS-y od lat są najpopularniejszym narzędziem komunikacji w Polsce, zarówno biznesowej, jak i tej codziennej. Ich pozycja jest bardzo stabilna i w zasadzie niczym niezagrożona. Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia w standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia szybkość dostarczenia informacji, np. o promocji czy nowej ofercie. Kampanie SMS są także realizowane przez administrację publiczną w celu informowania mieszkańców o utrudnieniach drogowych czy klęskach żywiołowych. SMS-y są bardzo uniwersalne i ogranicza je jedynie wyobraźnia marketerów” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
Raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest podsumowaniem zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wiadomość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. W tym roku zbadano wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. W raporcie zostały przedstawione kształtujące się na przestrzeni lat trendy, oraz prognozy na przyszłość. „Komunikacja SMS w Polsce” to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i statystyk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





