

Recevent
Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?
4 na 5 klientów twierdzi, że doświadczenie oferowane przez firmę jest równie ważne jak jej produkty i usługi, zaś 76 proc. z nich oczekuje od przedsiębiorstw, że zrozumieją ich potrzeby.
4 na 5 klientów twierdzi, że doświadczenie oferowane przez firmę jest równie ważne jak jej produkty i usługi, zaś 76 proc. z nich oczekuje od przedsiębiorstw, że zrozumieją ich potrzeby[1]. Odpowiedzią na oczekiwania konsumentów jest personalizacja reklam, czyli dostosowanie przekazu do wymagań odbiorców. Jak dotrzeć z przekazem do konkretnych grup docelowych? Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?
Personalizacja w reklamie zewnętrznej to proces tworzenia przekazu reklamowego dostosowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Dzięki personalizacji reklamy zewnętrznej marki mogą osiągnąć lepsze efekt i skuteczność kampanii.
Jak personalizować billboardy?
Istnieje kilka sposobów personalizacji billboardów, które pozwalają na dostosowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Umieszczenie lokalnej nazwy miasta, nazwy ulicy lub symbolu charakterystycznego dla danej okolicy na billboardzie przyciąga uwagę przechodniów, którzy czują się bardziej związani z reklamą.
– Tu świetnie się sprawdzi gra słów związana z daną miejscowością albo ulicą w konkretnym mieście. Istotną kwestię odgrywa zatem przekaz słowny. Ewentualnie wykorzystanie w grafice elementów wizualnych związanych z danym miejscem – wyjaśnia Robert Dąbrowski, prezes zarządu Recevent.
W jaki sposób personalizować bilbordy? Konieczne jest odpowiedzenie sobie na pytanie: do kogo mówimy i jaki jest cel naszych działań. Np. jeśli chcemy pozyskać pracowników w danej branży, to stwórzmy reklamę dostosowaną do ich potrzeb i dobierzmy lokalizację do tego, gdzie faktycznie bywają takie osoby.
Zrozumieć potrzeby klientów
Rynek reklamy zewnętrznej, który według prognoz ma być wart 34,4 miliarda dolarów do 2027 roku, jest główną areną marketingową dla firm wykorzystujących dane do usprawnienia swoich działań reklamowych[2]. Aby wdrożyć kampanię OOH, marketerzy potrzebują dogłębnej wiedzy na temat odbiorców, rozpoznania preferencji co do kanału medialnego preferowanego przez klienta oraz zrozumienia zachowań konsumentów dotyczących produktu.
– Analityka danych odgrywa ogromne znaczenie w procesie dobierania odpowiedniej reklamy i jej późniejszej skuteczności. W personalizacji reklam na pewno pomogą nam nowe technologie – dodaje Robert Dąbrowski. – W ciągu ostatnich kilku lat w branży reklamy zewnętrznej nastąpiło szybkie przyjęcie nowych technologii. W ciągu najbliższych 3-5 lat spodziewamy się, że trend transformacji cyfrowej w branży outdoorowej jeszcze przyspieszy.
Reklamę zewnętrzną można spersonalizować za pomocą podstawowych cech demograficznych, takich jak wiek i płeć, czy ze względu na geolokalizację reklam. Poza podstawowymi danymi demograficznymi i gestami wykorzystuje się obecnie aparaty i technologię sztucznej inteligencji, które mogą identyfikować wyjątkowe cechy. Przykładem może być reklama w Stanach Zjednoczonych. Jeśli do nośnika podejdzie mężczyzna, który posiada brodę – wówczas wyświetli mu się reklama olejków do pielęgnacji brody.
– W Stanach pojawiają się już nowoczesne technologie angażujące w reklamę samych odbiorców. Al na stałe wkracza do świata reklamy między innymi po to, by skutecznej dobierać przekaz do grup docelowych – kończy Dąbrowski.
[1] https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/state-of-the-connected-customer-report/
[2] https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-importance-of-data-in-outdoor-advertising/446185
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Soudal kontynuuje wyścig Tour de Pologne
2025.07.31Matexi Polska buduje Splot Wola z poszanowaniem dla sąsiadów i środowiska
2025.07.31Jakie kierunki budzą ich największe zainteresowanie aplikacji delivery?
2025.07.31Od dostawców do fabryki – CEVA Logistics system zarządzania opakowaniami wielokrotnego użytku dla automotive
2025.07.30Co dziś zagraża bezpieczeństwu łańcuchów dostaw?
2025.07.30Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w pierwszej połowie 2025
2025.07.30Chłodzenie hali produkcyjnej bez klimatyzacji - oszczędności w setkach tysięcy złotych
2025.07.29Vision Express przedłuża umowę najmu w parku MLP Pruszków I
2025.07.29Najlepsze biura – ile to właściwie kosztuje?
2025.07.29