![informacje branżowe](/images/ib/logo.png)
![Develia buduje ulice na warszawskim Grochowie](/uploads/nowosci/zdjecie/d/970a060a58e3b90eba5080d8cd5b3d4bfac745f9.jpeg)
Aleje Praskie
Develia buduje ulice na warszawskim Grochowie
Firma deweloperska Develia oddała do użytku całkowicie przebudowaną, blisko 400-metrową ulicę Drwęcką na warszawskim Kamionku-Grochowie. Nowa arteria znacząco poprawi komunikację dla mieszkańców okolicznych osiedli mieszkaniowych, w tym powstających tuż obok Alei Praskich.
W ramach inwestycji powstało również skrzyżowanie ulicy Drwęckiej i przecinającego ją odcinka Siennickiej z rondem. Deweloper zrealizował też pełne oświetlenie, kanalizację, kanały teletechniczne oraz fragment wodociągu. W ramach budowy ulicy urządzono nowe tereny zielone z licznymi nasadzeniami drzew i krzewów. Dużą korzyścią dla lokalnej społeczności i mieszkańców powstających w okolicy nowych osiedli mieszkaniowych, takich jak realizowany tu przez Develię projekt Aleje Praskie, są dwa przystanki autobusowe z wiatami.
- Projektując nasze inwestycje, zwracamy uwagę na to, aby mieszkańcy mieli dobry dostęp do komunikacji publicznej. Ten rejon Grochowa będzie niebawem dogodnie połączony z innymi częściami Warszawy za pośrednictwem III linii metra i powstającej nieopodal stacji Mińska. Już dziś mieszkańcy Alei Praskich i sąsiednich osiedli mogą korzystać z przystanków na ul. Drwęckiej, dzięki czemu autobusy podwożą ich niemal pod sam dom – komentuje Joanna Żak, dyrektor regionalny ds. przygotowania i realizacji inwestycji w Develii.
Aleje Praskie to nowoczesne osiedle mieszkaniowe, które powstaje przy ul. Podskarbińskiej. Obecnie w realizacji znajdują się etapy III, IV i V. W sprzedaży dostępne są mieszkania z III etapu inwestycji. W jego ramach powstaną dwa 4-piętrowe budynki z 252 lokalami o powierzchni od 28 do ponad 103 metrów kwadratowych z tarasami, balkonami lub zielonymi ogródkami. Do użytku mieszkańców zostanie oddana podziemna hala garażowa z komórkami lokatorskimi oraz boksami na rowery. Na kondygnacji parterowej jednego z budynków powstanie przestronna przestrzeń usługowa o powierzchni ok. 1000 m kw. z przeznaczeniem na przedszkole z placem zabaw.
Inwestycja powstaje w myśl zasad zrównoważonego rozwoju i z zastosowaniem rozwiązań ograniczających jego wpływ na środowisko naturalne. Pomiędzy poszczególnymi budynkami zaplanowano rozległe, otwarte dla lokalnej społeczności powierzchnie zielone. Centralnym punktem kompleksu będzie duży, zadrzewiony dziedziniec z placem zabaw oraz siłownią plenerową. Powstanie tu również tężnia solankowa – to pierwsze tego typu rozwiązanie w projekcie deweloperskim w Warszawie. Całość dopełnią deptaki, drewniane pomosty, podświetlone LED-owym światłem tarasy oraz elementy wodne, przy których staną siedziska i ławki. Powierzchnie zielone zostaną pokryte łąkami kwietnymi zapewniającymi odpowiednie warunki dla zapylaczy i innych owadów. Ruch samochodów na terenie osiedla będzie ograniczony do niezbędnego minimum. Aleje Praskie są certyfikowane w międzynarodowym systemie BREEAM. Otrzymanie takiego wyróżnienia oznacza, że inwestycja jest przyjazna dla ekosystemu i komfortowa dla mieszkańców. Wiążą się z tym również wymierne korzyści dla nabywców – zastosowanie energooszczędnych materiałów oraz odnawialnych źródeł energii przekłada się na niższe rachunki za eksploatację mieszkań i części wspólnych.
Develia to deweloper, który współpracuje z władzami miasta stołecznego Warszawy przy rozbudowie infrastruktury drogowej. W zeszłym roku w pobliżu Alei Praskich firma przeprowadziła przebudowę ulicy Podskarbińskiej, a w bieżącym zrealizuje nowe fragmenty ulic Makowskiej i Siennickiej. Po drugiej stronie Wisły, na bemowskim Chrzanowie, gdzie realizuje Osiedla Bemosphere oraz Bemowo Vita, współuczestniczy w budowie ul. Nowoczłuchowskiej, która stanie się główną osią komunikacyjną nowej dzielnicy mieszkaniowej powstającej na zachód od ulicy Lazurowej. Remontowała i budowała również inne ulice w tym rejonie, takie jak ul. Szeligowska i ul. Żeńców. Dodatkowo na swoich osiedlach Develia realizuje tereny zielone i pasaże piesze, które łączą poszczególne kwartały zabudowy zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Powyższe projekty to nie koniec współpracy dewelopera ze stołecznym ratuszem – trwają rozmowy w sprawie realizacji kolejnych inwestycji drogowych.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Co czwarta firma transportowa i logistyczna planuje większe inwestycje
2024.07.24Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu
2024.07.233 najczęstsze przyczyny wypadków w miejscu pracy - jak im zapobiegać?
2024.07.23Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
2024.07.23PRS w Polsce – na jakich planach miejscowych budowane są te projekty? Jakie ma to konsekwencje inwestycyjne i techniczne?
2024.07.22Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. 210 uczniów już odbyło w nim staże.
2024.07.22Warszawa okiem dewelopera – dlaczego warto tam kupić mieszkanie
2024.07.22Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi?
2024.07.22Przewoźnik czy kurier – które zlecenia aplikacyjne bardziej się opłacają?
2024.07.22![informacje branżowe](/images/logo/w_ib.png)