

Dyson zainwestuje 1,5 miliarda £ w badania, aby przyspieszyć swój globalny rozwój
Dyson zobowiązał się dzisiaj zainwestować 1,5 miliarda £ w nowe technologie, włączając w to 1 miliard £, przeznaczony na badania i rozwój technologii potrzebnych do stworzenia nowych produktów. W ciągu następnych 4 lat Dyson dołączy cztery nowe rodzaje produktów do swojego portfolio technologicznego oraz na całym świecie przedstawi około 100 nowych produktów.
James Dyson, założyciel i prezes powiedział: „Nasz wzrost jest napędzany przez technologie i myślimy perspektywicznie. 90% naszych technologii sprzedaje się za granicą. Szybko rozwijamy się na rynkach azjatyckich i daje nam to podstawy, aby myśleć, że jesteśmy numerem jeden w kolebce technologii –Japonii. Rynek ten jest najbardziej rozwinięty technologicznie, a Dyson radzi sobie na nim wyśmienicie. Aby utrzymać wysoką pozycję musimy nieustannie wymyślać nowe rozwiązania – w związku z tym inwestujemy w badania prowadzone w Wielkiej Brytanii oraz inwestujemy w nasze możliwości produkcyjne w południowo-wschodniej Azji.”
Informacje zaczęły się pojawiać w momencie rozpoczęcia pierwszej fazy inwestycji w wysokości 250 milionów £, przeznaczonych na rozszerzanie kampusu technologicznego w Malmesbury, którego rezultatem będzie stworzenie ponad 3000 dodatkowych miejsc pracy. Zwiększy to zewnętrzny program badań Dysona, prowadzony we współpracy z brytyjskimi uniwersytetami, w które w ciągu najbliższych 4 lat Dyson planuje zainwestować 50 milionów £. Pierwszy nowy budynek kampusu zostanie otwarty na początku 2016 roku. Będą się w nim znajdować laboratoria przeznaczone do badań i rozwoju nowych technologii. Zostanie on zbudowany z zaawansowanego, wysoko wydajnego szkła strukturalnego, którego stopień odbicia promieni powoduje, że wpadają one do środka, wytwarzając ciepło, które można dowolnie zagospodarować. Budynek będzie ogrzewany za pomocą ziemnej pompy ciepła, zasilanej przez baterie słoneczne znajdujące się na dachu. Zmniejszy to emisję dwutlenku węgla, a obiekt będzie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska budynków komercyjnych w Wielkiej Brytanii.
Aby odpowiednio zareagować na dynamiczny, globalny rozwój i poszerzanie portfolio skupiającego nowe technologie, Dyson zainwestował 200 milionów £ w nowe wyposażenie zakładów w południowo-wschodniej Azji. Pozwoli to na testowanie, wytwarzanie oraz komercjalizację nowych technologii. Cztery dodatkowe linie produkcyjne wytwarzające silniki Dysona ruszyły w Singapurze. Zwiększy to ich produkcje do 11 milionów sztuk rocznie.
Wzrost w Azji:
W 2013 roku Dyson został pierwszy raz liderem na rynku japońskim, pod względem wartość udziałów w rynku, w dziedzinie producentów urządzeń zajmującymi się sprzątaniem podłóg. Utrzymał tę pozycję także w 2014 roku dodatkowo zajmując pierwsze miejsce pod względem ilościowym. Jest także liderem na rynku tajwańskim i w Hong Kongu (uwzględniając wartość udziału w rynku). Firma zanotowała także dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach, gdzie konsumenci bardzo szybko docenili technologie Dysona.
Długoterminowe inwestycje:
Dyson inwestuje jedną trzecią swoich zysków w badania i rozwój nowych technologii. Firma zatrudnia 2000 inżynierów, z których połowa pracuje w Wielkiej Brytanii. Trwa rekrutacja nowej grupy inżynierów, których zadaniem będzie rozwój badań nad silnikami elektrycznymi; robotyki, elektroniki oraz redukcji hałasu wykorzystując najnowsze technologie akustyczne. 300 nowych specjalistów jest obecnie poszukiwanych na stanowiska: specjalista ds. sprzętu komputerowego, specjalista ds. oprogramowania, specjalista ds. robotyki.
źródło: dyson/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





