informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Eurofactor Polska kolejny rok rośnie szybciej niż rynek

Eurofactor Polska kolejny rok rośnie szybciej niż rynek

Wydarzenia / 2021.09.23

Eurofactor Polska w ciągu 10 lat działalności na polskim rynku dynamicznie rosła. Co więcej, co roku dynamika spółki była powyżej średniej dla całego rynku. Podobnie było w pandemicznym 2020 roku i pierwszym półroczu 2021 roku. W jubileuszowym roku silna, stabilna i wiarygodna spółka faktoringowa należąca do Grupy EFL ma ciągle ambitne cele. Na koniec tego roku faktor prognozuje wartość sfinansowanych wierzytelności klientów na poziomie powyżej 5 mld zł, dwucyfrowy wzrost biznesu licząc rok do roku i 10. miejsce w zestawieniu Polskiego Związku Faktorów.

- Eurofactor to dziś 10-latek. I choć jest dwa razy młodszy niż rynek faktoringowy w Polsce, ma się czym pochwalić. W pierwszym roku działalności wartość sfinansowanych przez nas faktur wyniosła 20 mln zł, a na koniec tego roku przewidujemy, że ta suma osiągnie poziom powyżej 5 mld. zł. Dzięki przynależności do Grupy Credit Agricole przez minione 10 lat  mieliśmy wsparcie prężnej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu, co niewątpliwie pomogło nam „rozwinąć” skrzydła. Ani razu przez 10 lat nie odnotowaliśmy spadku sprzedaży na koniec roku, a dynamiki, które wypracowaliśmy, zawsze były powyżej wyniku całego rynku faktoringowego w Polsce. Nasz sukces zawdzięczamy  przede wszystkim zespołowi Eurofactora, ale także kolegom i koleżankom z Grupy EFL i Credit Agricole Bank oraz klientom którzy nam zaufali – powiedział Stanisław Atanasow, prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.

Dekada wzrostu

Historia dzisiejszej spółki Eurofactor Polska S.A. sięga roku 2011, kiedy została zarejestrowana spółka Credit Agricole Commercial Finance Polska S.A. Oficjalnie swoją działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła 22 lutego 2012 roku i swoje usługi kierowała przede wszystkim do przedsiębiorstw z sektora MŚP, ale również wdrażała rozwiązania, które wkrótce zostały docenione przez duże firmy i korporacje.

- Powstanie Credit Agricole Commercial Finance Polska było odpowiedzią na zapotrzebowanie polskiego rynku na usługi faktoringowe. Wyniki działających wówczas firm, które rosły rokrocznie ok. 30%, oraz strategia rozwoju Grupy Credit Agricole były solidną podstawą do powołania w Polsce nowej spółki faktoringowej. Udział faktoringu w Polsce w stosunku do naszego PKB wynosił wówczas 4% przy średniej europejskiej na poziomie 7%.  To pokazywało, że jest miejsce  na nowego graczapowiedział Stanisław Atanasow.

W 2015 roku Crédit Agricole Commercial Finance Polska S.A. zmienia nazwę na  Eurofactor Polska S.A., podkreślając swoją przynależność do jednych z najsilniejszych grup faktoringowych w Europie. Kolejne lata to dynamiczny rozwój portfela faktoringowego – każdego roku spółka odnotowywała wzrosty liczone roku do roku. Co więcej, wypracowane dynamiki były powyżej wyników dla całego rynku zrzeszonego w Polskim Związku Faktorów.

Eurofactor Polska w ciągu 10 lat działalności wielkorotnie był laureatem wielu prestiżowych nagród i rankingów. Na swoim koncie ma m.in. tytuł  „Business Premium” przyznawany przez tygodnik Bloomberg Businessweek, nagrodę  „Najlepszy Partner w Biznesie” przyznawaną przez magazyn ekonomiczno-gospodarczy Home & Market, tytuły „Ambasador Gospodarki” i „Ambasador Innowacji” czy wyróżnienie Gazety Finansowej „Finansowa Marka Roku”.

Głos na Eurofactora

- Budując firmę od zera postawiliśmy na jej rozwój ewolucyjny i bezpieczny, a nie agresywną sprzedaż. Badaliśmy możliwości, tworzyliśmy procesy. W naszych działaniach stawialiśmy nie tylko na dobrą dopasowaną do warunków rynkowych ofertę, ale również na wysokie standardy jakości obsługi. Te zostały docenione przez naszych klientów w pierwszym badaniu satysfakcji, w jakim wzięliśmy udział w jubileuszowym roku – mówi prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.

Eurofactor uzyskał wskaźnik lojalności znacząco powyżej średniej dla konkurencji. Wskaźnik NPS, przedstawiający skłonność klientów do rekomendowania, dla spółki wyniósł 57, przy średniej dla konkurencji 44. Co więcej, Eurofactor został przez klientów bardzo dobrze oceniony jako biznesowy  partner w trudnej COVID-owej rzeczywistości. Z przeprowadzonego w okresie od września 2020 do stycznia 2021 badania wynika, że klienci wystawili faktorowi ocenę 9,2 pkt. (w skali od 1-10), podczas gdy średnia dla rynku wyniosła 8,7 pkt. 

Egzamin z dojrzałości

O sile marki Eurofactor Polska i ludzi ją tworzących świadczą wyniki działalności w pandemicznym okresie. W 2020 roku, który w zdecydowanej większości przebiegł pod znakiem kryzysu wywołanego pandemią COVID-19, raportujące do  Polskiego Związku Faktorów firmy sfinansowały wierzytelności o wartości 290 mld zł, co oznacza blisko 3% wzrost rok do roku. Eurofactor Polska wypracował ponadrynkową dynamikę, +5,4% r/r. Z jeszcze lepszym wynikiem faktor należący do Grupy EFL zakończył pierwszą połowę 2021 roku. Dynamika Eurofactor Polska wyniosła aż 56% r/r, podczas gdy cały rynek osiągnął o połowę mniejszy wzrost na poziomie +24% r/r.

- Eurofactor od dekady jest partnerem w biznesie dla przedsiębiorstw. Partnerem, który wspierał przedsiębiorców nie tylko w czasie ich prężnego rozwoju, ale i trudnych momentach. W marcu 2020 roku wspólnie z Grupą Credit Agricole i innymi instytucjami finansowymi w Polsce i na świecie stanęliśmy przed jednym z najtrudniejszych egzaminów. Dziś mogę śmiało powiedzieć, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby wesprzeć naszych klientów i nie zawieść ich zaufania, którym nas obdarzyli. Świadczą o tym zarówno nasze wyniki jak i satysfakcja klientów. Dziękuję całemu zespołowi Eurofactor Polska za wkład w rozwój firmy i atmosferę, którą  udało nam się stworzyć przez tak naprawdę tylko dekadę. Przed nami kolejne wyzwania i jestem przekonany, że zdziałamy jeszcze więcej – podsumował Stanisław Atanasow, prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.

Trendy pod lupą Eurofactor Polska

- Jubileusz X-lecia to czas podsumowań, podziękowań i… stawiania nowych celów oraz wyzwań. Świat przyspieszył na tyle, że trzeba nieustająco patrzeć w przyszłość. Przy obecnym tempie rozwoju biznesu, a w szczególności jego cyfryzacji, trzeba być na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, a w wielu przypadkach nawet je wyprzedzać. Dlatego pod lupę wzięliśmy trendy w cyfrowej transformacji firm – które odgrywają najważniejszą rolę w rozwoju biznesu i na jakie rozwiązania będą stawiać organizacje w następnych 5 latach. Wnioskami z badania podzielimy się podczas śniadania biznesowego, gdzie wystąpią nie tylko eksperci Eurofactor Polska, ale i przedstawiciele EFL, BIG, Asseco Data System oraz MDDP – zaprasza Stanisław Atanasow, prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.

Spotkanie „Trendy 2025: 10 kierunków w transformacji technologicznej biznesu” pod patronatem ICAN Management Review odbędzie się 7 października o godz. 9:00 w Centralnym Domu wTechnologii Warszawie i będzie transmitowane online na żywo. Dzięki temu każdy zainteresowany może wziąć stacjonarny udział w wydarzeniu lub obejrzeć transmisję. Wystarczy wypełnić krótki formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie

Śniadanie biznesowe - Trendy 2025: 10 kierunków w transformacji technologicznej biznesu (ican.pl)

 Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe