Eurofactor wsłuchuje się w głos klientów
Eurofactor Polska po raz kolejny przeprowadził badanie, którego celem było zbadanie doświadczeń i potrzeb klientów w kontaktach z firmą. Wskaźnik NPS w 2022 roku utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie i wyniósł 60 punktów. Klienci faktora najbardziej zadowoleni byli z ofertowania i obsługi bieżącej. Z procesu ofertowania zadowolonych jest 94% respondentów.
Grupa EFL, do której należy Eurofaktor Polska SA, kolejny raz przeprowadziła badanie, podczas którego zapytała klientów, wszystkich wchodzących w skład grupy firm, o ich doświadczenia ze współpracy z firmą i jak postrzegają ją na tle konkurencji. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie września i października 2022 roku przez niezależną agencję badawczą IPSOS.
„Eurofactor Polska należy do TOP 10 firm faktoringowych w kraju. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że największą wartością firmy są lojalni klienci. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score), przedstawiający skłonność klientów do rekomendowania, który dla Eurofactor po raz kolejny wyniósł 60 jest dla nas motywacją do dalszej wytężonej, codziennej pracy nad utrzymaniem wysokiego poziomu świadczonych usług, przynoszących klientom satysfakcję ze współpracy z nami ” – powiedział Stanisław Atanasow, prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.
Eurofactor, który działa na rynku od blisko 12 lat poddał się badaniu już po raz trzeci.
„Działając na rynku od ponad dekady doskonale zdajemy sobie sprawę, że tylko dobre relacje z klientami i indywidulne podejście do ich potrzeb i oczekiwań buduje naszą pozycje rynkową. Z badania, któremu poddaliśmy się już po raz trzeci wynika, że Eurofaktor postrzegany jest jako ekspert w faktoringu Taką ocenę wystawiło nam 9 na 10 badanych firm. Klienci docenili również jakość naszych usług. Za parametry oferty i dostosowanie usługi do potrzeb klientów otrzymaliśmy również 9 na 10 możliwych punktów. Jesteśmy dumni z tych wyników, ale nie spoczywamy na laurach. Na bieżąco monitorujemy rynek i staramy się wspierać klientów w bezpiecznym budowaniu ich biznesów” - powiedział Radosław Pawlak, Dyrektor Departamentu Operacji, Eurofactor Polska SA.
Klient dobrze zaopiekowany
Jednym z elementów, które miały wpływ na uzyskaną przez Eurofactor ocenę była obsługa bieżąca i współpraca ze sprzedawcą.
„ To jak firma jest postrzegana w dużym stopniu zależy od pierwszego wrażenia i tego w jaki sposób sprzedawca potrafi zaprezentować usługę. W badaniu klienci wystawili nam ocenę 9,6 pkt za przyjazne nastawienie. 9,5 pkt na 10 możliwych otrzymaliśmy za wiedzę na temat produktów i procedur. Co ważne – niemal wszyscy badani docenili dostępność sprzedawcy – 9,7 pkt oraz wysłuchanie i zrozumienie potrzeb 9,5 pkt.. Nasze atuty, które dają nam przewagę nad konkurencją, to również przyjazność i życzliwość (9,8 pkt), czas reakcji na zgłoszenie (9,4 pkt.) oraz działania podjęte w odpowiedzi na zgłoszenia i prośby (9,5 pkt) .To potwierdza, że dzięki dużej uwadze, którą przykładamy do procesu rekrutacyjnego, naszą firmę reprezentują kompetentni doradcy, którzy potrafią sprostać oczekiwaniom coraz bardziej świadomych usługi i wymagających klientów” – powiedział Mariusz Wiśniewski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży, Eurofactor.
Ponadrynkowa dynamika sprzedaży
Eurofaktor Polska w 2022 roku rósł niemal dwukrotnie szybciej niż rynek. Należący do TOP 10 firm faktoringowych w Polsce firma w okresie od stycznia do grudnia 2022 roku sfinansowała wierzytelności klientów o łącznej wartości ponad 9,6 mld zł. Wypracowana dynamika na poziomie 49% była blisko dwukrotnie wyższa od średniej rynkowej, która wyniosła 27%.
Z danych zaraportowanych przez Polski Związek Faktorów (PZF) wynika, że w 2022 roku firmy faktoringowe w Polsce sfinansowały wierzytelności w wysokości ponad 460 mld zł. To jest blisko 100 mld więcej niż w roku 2021 i dynamikę na poziomie 27 proc.
źródło: informacjebranzowe.pl