Finał polskiej odsłony kampanii „Every Day, Care“
Setki godzin ciężkiej pracy wolontariuszy, tony materiałów budowlanych, masa wylanego potu i zmęczenia oraz trudna do oszacowania satysfakcja. Wszystko zaczęło się w ubiegłym roku od ambitnego planu Habitat For Humanity Poland, chrześcijańskiej organizacji charytatywnej, której celem jest eliminowanie problemów mieszkaniowych oraz bezdomności na świecie. Plan zakładał pomoc młodym wychowankom ośrodka opiekuńczo-wychowawczego w procesie reintegracji społecznej, poprzez przygotowanie dla nich 7 mieszkań adaptacyjnych w budynku mieszczącym się przy ulicy Brechta 12 na warszawskiej Pradze. W lokalach tych, po osiągnięciu pełnoletniości, młodzież będzie mogła kontynuować proces reintegracji społecznej, prowadząc przez okres 2-3 lat nowe, samodzielne życie.
Firma Whirlpool wsparła ten projekt w ramach realizacji polskiej odsłony globalnej kampanii „Every Day, Care”. Firma odegrała w nim kluczową rolę, angażując prawie 40 pracowników-wolontariuszy, przekazując wsparcie finansowe, a także wyposażając powstałe lokale we wszystkie niezbędne urządzenia AGD marki Whirlpool. W całym przedsięwzięciu wzięły udział także inne firmy, m.in.: Saint- Gobain, H. Stepi CEE Charity (Raiffeisen Bank), Dow Chemical Company, Turner & Townsend MetLife Polska.
„Zgodnie z tradycją niesienia pomocy osobom potrzebującym, jak też z uwagi na naszą aktywną obecność w krajach, w których prowadzimy działalność biznesową, w tym roku kampania »Every Day, Care« zrealizowana została w Polsce, będącej jednym z naszych najważniejszych rynków” – stwierdza Karim Bruneo, Corporate Citizenship Manager Whirlpool EMEA. „Wspólnie z Habitat for Humanity oraz innymi sponsorami udało nam się stworzyć przystępne socjalne mieszkania dla wychowanków domów dziecka i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pozostających w trudnej sytuacji materialnej. Nasi pracownicy są bardzo dumni z tej inicjatywy” – dodaje.
„Nasze partnerstwo z Whirlpool Corporation stanowi jeden z kluczowych aspektów pomocy w poprawie warunków mieszkaniowych osób potrzebujących w Polsce i na całym świecie. Wysoko cenimy długofalowe zaangażowanie i pasję Whirlpool do ciągłego poszukiwania nowych wymiarów naszej współpracy, w celu lepszego zaspokojenia potrzeb rodzin i beneficjentów fundacji” – powiedziała Magdalena Ruszkowska-Cieślak, szef Habitat for Humanity Poland.
Dwunastu pracowników Whirlpool Polska (z Warszawy, Łodzi, Radomska i Wrocławia) uczestniczyło w pierwszej inicjatywie wolontarystycznej, która odbyła się w listopadzie 2015 roku. Uczestniczyło w nim także dwanaście osób z Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Turcji, Francji, Niemiec, Słowacji, Portugalii, Hiszpanii, Holandii oraz Afryki Południowej – wszyscy ochotniczo pomagali przy adaptacji mieszkań na warszawskiej Pradze. Natomiast w akcji, bezpośrednio poprzedzającej oddanie mieszkań, wzięło udział 12 polskich wolontariuszy.
W ciągu ponad 17 lat współpracy z Habitat for Humanity, Whirlpool Corporation zrealizowała aktywne programy w ponad 45 krajach, przeznaczając na ich realizację wsparcie finansowe w wysokości ponad 95 milionów dolarów. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie firma przekazała ponad 175000 kuchenek i lodówek do nowych domów stworzonych przez Habitat for Humanity, które wsparły codzienne funkcjonowanie ponad 87 000 rodzin. Dodatkowo Whirlpool przekazał ponad 41 000 produktów do sklepów detalicznych Habitat ReStore o wartości niemal 5,7 milionów dolarów. Firma zaangażowała do tej pory w swoje działania tysiące pracowników-wolontariuszy, sfinansowała budowę blisko 170 domów oraz przekazała produkty dla ponad 75 000 rodzin z terenów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Whirlpool wspiera prace organizacji Habitat for Humanity na całym świecie poprzez darowizny produktów, wkład finansowy i/lub wolontariat. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://whirlpoolcorp.com/social-responsibility
źródło: whirlpool/informacjebranzowe.pl