Firma Chapel Parket Polska podsumowuje 2014 rok
Zdecydowane rozszerzenie oferty, zdobycie cennych wyróżnień, udział w ważnych wydarzeniach branżowych, realizacje w prestiżowych lokalizacjach, wprowadzenie nowych rozwiązań adresowanych do architektów oraz inwestorów indywidualnych - tak w dużym skrócie można podsumować rok 2014 z perspektywy firmy Chapel Parket Polska.
Rok 2014 i prognozy na 2015
- Branżę podłogową tworzą firmy oferujące produkty różnego typu, dlatego trudno jednoznacznie ocenić rok i wydać opinię na temat całego sektora. Z naszych rozmów z przedstawicielami branży wynika jednak, że 2014 był trudny, a w opinii niektórych nawet gorszy od 2013 - przyznaje Sebastian Kos z firmy Chapel Parket Polska. Dla przedsiębiorstwa oferującego dębowe podłogi marki Chapel Parket minione miesiące były jednak bardzo udane. - W 2014 roku po raz kolejny zanotowaliśmy wzrost zainteresowania produktami z naszej oferty; ich sprzedaż wzrosła o 12 proc. - zdradza S. Kos. - Nieustającym powodzeniem cieszą się kolekcje Chapel Parket oraz Chapel Minster. W ubiegłym roku znacząco wzrosło natomiast zainteresowanie materiałem warstwowym z serii In Between; zwiększyła się sprzedaż desek, klepek i kasetonów. Inwestorzy wybierali również nowe propozycje z oferty - wylicza ekspert marki Chapel Parket.
- Wielką satysfakcją napawa nas stale rosnąca liczba obiektów użyteczności publicznej, takich jak biurowce, hotele, czy restauracje, w których zamontowane zostały podłogi z naszej oferty. Nasze produkty można „spotkać” w prestiżowych lokalizacjach, takich jak apartamenty pokazowe w SkyTower, czy wnętrza Dworu Masuria Arte. To tylko przykłady, zestawienie wszystkich realizacji jest znacznie bogatsze. W poprzednim roku zawarliśmy kolejne znaczące umowy, także ta lista będzie coraz dłuższa - podkreśla z dumą Paweł Bekas, przedstawiciel firmy Chapel Parket Polska.
Optymizm studzi jednak rosnący popyt producentów z Państwa Środka na drewno dębowe.
- Chiński rynek podłóg zdecydowanie zwiększył poziom zakupów dębu, surowca na rynku jest zatem mniej - mówi Paweł Bekas. Mimo to, przedstawiciele firmy Chapel Parket Polska mają nadzieję, że nadchodzące miesiące nie będą gorsze od poprzednich. Tradycyjnie już, w połowie stycznia marka Chapel Parket była prezentowana podczas targów branżowych DOMOTEX 2015. Firma weźmie udział również m.in. w targach BUDMA.
Poszerzenie asortymentu
W 2014 roku firma Chapel Parket Polska wprowadziła do sprzedaży aż pięć nowych serii podłóg. Pierwsza z nich to Chapel Abbey - kolekcja warstwowych posadzek sztorcowych, układana z elementów mających 70 mm szerokości i 700 mm długości. Kolejna nowość to seria Chapel Hermitage obejmująca elementy z charakterystycznymi, poprzecznymi nacięciami wykonywanymi piłą taśmową. Subtelne ślady pozwalają uzyskać ciekawy efekt wizualny, nie wpływając przy tym na funkcjonalność podłogi. Chapel Convent, postarzane i nacinane poprzecznie deski, to kolejna propozycja wprowadzona do sprzedaży w 2014 roku. Powierzchnia drewna z tej kolekcji jest skrobana, zaś mikrofazę na częściach wzdłużnych wykonuje się ręcznie. Propozycją dla miłośników naturalnej struktury drewna jest natomiast seria Chapel Parish obejmująca szczotkowane elementy. Metoda ta podkreśla słoje drewna i jego wielowymiarową strukturę, wydobywając najlepsze cechy materiału. Piątą nowością jest kolekcja Chapel Priory składająca się z elementów w mniejszych rozmiarach (deski o szerokości 85 mm i długości 1150 mm).
Szczegółowe informacje techniczne na temat wspomnianych nowych serii i pozostałych produktów z oferty firmy Chapel Parket Polska są dostępne na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę nie tylko na nowe propozycje, ale i kolekcje będące w sprzedaży od lat. Niektóre z nich w ubiegłym roku zmieniły bowiem nazwę (Chapel Basilica zamiast Chapel Antico. Chapel Minster to nowa nazwa Middle Age Floors). Co więcej, poszerzono paletę dostępnych kolorów i wzbogacono wybór dostępnych rozmiarów elementów.
Nowości nie tylko w ofercie
W 2014 roku w firmie Chapel Parket Polska zaszło wiele pozytywnych zmian. Poza urozmaiceniem oferty, znacznemu przeobrażeniu uległa strona internetowa przedsiębiorstwa. Nowa, uruchomiona w marcu witryna, obrazuje ideę towarzyszącą powstawaniu podłóg Chapel Parket.
- Asortyment firmy Chapel Parket Polska nie ogranicza się do kilkudziesięciu gotowych produktów, ale obejmuje szeroką gamę możliwości. Oferujemy bogaty wybór elementów, kolorów, rozmiarów i sposobów wykończenia drewna. Z dostępnych rozwiązań inwestor tworzy idealną dla siebie podłogę - wyjaśnia Paweł Bekas. Strona przedstawia dostępne serie, czyli fundamenty oferty, lecz także różnorodne, możliwe do zrealizowania warianty. Informacji o produktach dostarczają również dostępne na stronie piktogramy, które dosłownie ilustrują cechy poszczególnych elementów. Na uwagę zasługuje także specjalna, utworzona w 2014 roku platforma dla profesjonalistów. Za pośrednictwem strony internetowej, a dokładniej - zakładki „Business Zone” - wszyscy zainteresowani mogą pobrać m.in. zdjęcia podłóg Chapel Parket w wysokich rozdzielczościach (tzw. CADY), odpowiednie do programów graficznych. - Materiały te cieszą się ogromną popularnością. Jesteśmy jedną z nielicznych firm w naszej branży, która udostępnia tak dużą bazę materiałów w tak wysokiej jakości - przekonuje P. Bekas.
Dodatkowym źródłem inspiracji dla architektów i projektantów jest także Księga Architekta, jedna z nowości wprowadzonych w minionym roku. Obszerny katalog zawiera najważniejsze informacje o produktach firmy Chapel Parket Polska i próbki wszystkich oferowanych serii. Narzędziem posługują się architekci, korzystają z niego także dystrybutorzy podłóg. W ubiegłym roku zmianom uległa także lista autoryzowanych sprzedawców produktów firmy Chapel Parket Polska. Adresy wszystkich dystrybutorów (w tym również tych, którzy oferują dębowe podłogi od 2014 roku) są dostępne na stronie chapelparket.pl. Narzędzia i materiały, którymi posługują się dystrybutorzy także są udoskonalane. Najdobitniej świadczy o tym zupełnie nowy sposób prezentacji produktu, tzw. Shop in shop zastosowany w łódzkim sklepie DrewnoStyl. Niespotykane w Polsce rozwiązanie polega na wydzieleniu w salonie sprzedaży przestrzeni prezentującej wyłącznie produkty marki Chapel Parket. - W specjalnym, odizolowanym od reszty sklepu, pawilonie zawarliśmy ideę towarzyszącą powstawaniu naszych podłóg. Przy pomocy tej wyjątkowej ekspozycji zapraszamy inwestorów do jeszcze bliższego poznania naszych podłóg - zachęca Sebastian Kos.
Zdobyte wyróżnienia i udział w ciekawych wydarzeniach
Opisywana już seria Chapel Abbey, ubiegłoroczna nowość w asortymencie, tuż po swojej premierze została wyróżniona przez specjalne jury międzynarodowych targów branżowych DOMOTEX 2014, które odbyły się w Hanowerze. Komisja pod przewodnictwem projektanta Stefana Diaza wybrała 62 innowacyjne produkty łączące najwyższą jakość wykonania z innowacyjnością i niebanalnym designem. W prestiżowym gronie wyróżnionych propozycji znalazła się właśnie kolekcja Chapel Abbey. Natomiast w kwietniu marka Chapel Parket zdobyła tytuł „DOBRA MARKA 2014 - Jakość, Zaufanie, Renoma”. Decyzję o uhonorowaniu podłóg podjęła redakcja Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej. Styczniowe targi DOMOTEX 2014, to nie jedyne wydarzenie branżowe, w którym uczestniczyli przedstawiciele firmy. Podłogi Chapel Parket były prezentowane m.in. podczas czerwcowej „Nocy z Designem” (wydarzenia inaugurującego cykl wystaw i spotkań pod hasłem „Design Udomowiony 2014”) i w trakcie Łódź Design Festiwal - najważniejszego przedsięwzięcia związanego z szeroko rozumianym designem w Europie Środkowo-Wschodniej, które odbywało się w lipcu. Także w lipcu miał miejsce Dzień otwarty z marką Chapel Parket zorganizowany w katowickiej Galerii Handlowej NOWY ROŹDZIEŃ przez salon sprzedaży firmy Parkett Service. Wydarzenie to cieszyło się wyjątkowym zainteresowaniem - frekwencja przekroczyła nawet przewidywania organizatorów. Z kolei w listopadzie podłogi Chapel Parket były eksponowane podczas warsztatów moodboardowych towarzyszących „Krakowskim Spotkaniom z Designem”.
źródło: chapelparket/informacjebranzowe.pl