Equinix
Firmy połączone z ekosystemem rozwijają się szybciej. Polska wśród największych ośrodków w Europie
Mimo niepewnego otoczenia makroekonomicznego prognozy zapowiadają przekroczenie liczby połączeń bezpośrednich między firmami w porównaniu z okresem przed pandemią. Obecne ograniczenia w łańcuchu dostaw oraz niestabilność geopolityczna i gospodarcza nie spowalnia tempa inwestycji w infrastrukturę cyfrową, wynika z nowego raportu GXI.
W najnowszym Global Interconnection Index (GXI) 2023, corocznym badaniu rynku publikowanym przez Equinix, wykazano, że najbardziej zintegrowane z ekosystemem przedsiębiorstwa – te, które bezpośrednio łączą się z partnerami w celu świadczenia własnych usług cyfrowych – w ciągu ostatnich pięciu kwartałów zwiększyły swoją działalność cyfrową bardziej niż w ciągu poprzednich pięciu lat. Organizacje łączą się średnio z trzykrotnie większą liczbą partnerów ekosystemu biznesowego i węzłów komunikacyjnych, korzystając z ponad dwukrotnie większej przepustowości połączeń[1].
Firmy zmieniają się w następstwie globalnej pandemii, a koncentracja ekosystemów stała się katalizatorem innowacji cyfrowych napędzających wzrost przepustowości połączeń bezpośrednich. Według GXI 2023 prognozuje się, że globalna przepustowość połączeń bezpośrednich osiągnie ponad 27 762 terabitów na sekundę (TBps) do 2025 roku. To oznacza pięcioletnią stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 40%. A także równowartość 110 zettabajtów danych wymienianych rocznie lub przepustowości wystarczającej do obsługi ponad 50 milionów autonomicznych samochodów, z których każdy wymienia ponad 2000 terabajtów (TB) danych rocznie. Prognozowany wzrost pokazuje, jak firmy zmieniają swoje podejście do biznesu, aby wdrożyć w przyszłości infrastrukturę na platformach technologicznych.
„W dzisiejszym dynamicznym otoczeniu każda firma staje się cyfrowym dostawcą, co wymaga nowego typu infrastruktury cyfrowej, zbudowanej w sposób zrównoważony wokół wykorzystania ekosystemów w celu zapewnienia harmonijnych rozwiązań cyfrowych. Przedsiębiorstwa, które posiadają strategię digital-first, inwestują w solidny, przyszłościowy model biznesowy i łączą się z bogatymi ekosystemami, są przygotowane do skalowania, adaptacji i rozwoju” – mówi Steve Madden, wiceprezes Digital Transformation & Segmentation w firmie Equinix.
Dodatkowe informacje z GXI 2023
· Kontynuacja wzrostu w sektorze cyfrowym. GXI 2023 prognozuje, że do 2025 roku przepustowość połączeń bezpośrednich będzie rosła w tempie ponad 35% CAGR we wszystkich regionach i najważniejszych miastach. Na rynku EMEA Warszawa jest już czwartym co do wielkości ośrodkiem w obszarze Consumer Services. Polska stolica wyprzedza Sztokholm, ale jest za Londynem, Frankfurtem i Amsterdamem.
· Przyspiesza ruch w stronę krawędzi. GXI 2023 przewiduje, że zarówno przedsiębiorstwa, jak i dostawcy usług w skali globalnej będą łączyć się z infrastrukturą brzegową o 20% szybciej niż z centralną.
· Przedsiębiorstwa stają się dostawcami usług cyfrowych. GXI 2023 przewiduje, że do 2025 roku 90% firm z listy Fortune 500 stanie się cyfrowymi usługodawcami, zarówno oferującymi, jak i konsumującymi usługi cyfrowe.
· Zrównoważona droga do cyfrowego rozwoju. Wszystkie branże wykorzystują technologie cyfrowe, aby przyspieszyć realizację celów ESG. Według ostatniego badania firmy Equinix Global Tech Trends Survey prawie 40% polskich decydentów IT twierdzi, że będzie współpracować tylko z partnerami IT, którzy będą realizować kluczowe cele w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. GXI 2023 przewiduje, że sektor energetyczny i usług publicznych będzie liderem w rozwoju cyfrowym do 2025 roku, ponieważ wszystkie organizacje badają zrównoważone podejście do budowania i rozszerzania swojej obecności cyfrowej.
„Niezależnie od obecnej dynamiki rynkowej widzimy, że transformacja cyfrowa przyspiesza. Przesyłamy coraz większe ilości danych napędzających gospodarkę, ale też zapewniających wzrost jakości usług publicznych. Firmy rozwijające się dzięki chmurze obliczeniowej pokazują jak ważną rolę w tej transformacji pełni infrastruktura cyfrowa. To ona pozwala zachować wysoką przepustowość, niską latencję i korzystać z przetwarzania brzegowego” – podkreśla Sylwia Pyśkiewicz, prezes zarządu Equinix Poland.
[1] Przepustowość połączenia to maksymalna ilość danych, która może zostać przesłana za pomocą danego łącza w jednym momencie.
źródło: informacjebranzowe.pl