Galeria Katowicka podsumowuje pierwsze półrocze 2017
Galeria Katowicka zakończyła pierwsze półrocze 2017 roku wyraźnym wzrostem footfallu i sprzedaży. Tylko w ciągu sześciu pierwszych miesięcy roku katowickie centrum handlowe odwiedziło ponad 7,6 mln osób, co zapowiada przekroczenie progu 15 mln - rekord na koniec roku. To blisko 4 mln klientów więcej niż w roku 2014. Jeszcze lepiej wygląda sprzedaż, która rosła średnio o 10%.
Najlepszym miesiącem ubiegłego półrocza okazał się marzec, kiedy to Galerię Katowicką odwiedziło 1,4 mln osób, czyli o ponad 20% osób więcej niż w tym samym miesiącu 2016 roku. Wpłynęło to na znaczący, bo aż 15%, wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego. Bardzo dobrym wynikiem Galeria zamknęła również maj br., kiedy to przy 1,25 mln klientów i blisko 6,5% wzroście footfallu odnotowała aż 17% wzrost sprzedaży. W tym samym miesiącu odwiedzalność poziomu +2, najwyższego poziomu obiektu, wzrosła aż o 32,5%. Ten sukces dyrekcja Galerii Katowickiej tłumaczy synergią intensywnych działań w obszarze leasingu, w tym rekomercjalizacji powierzchni, które mocno zróżnicowały i wzbogaciły ofertę handlową obiektu oraz niestandardowych działań z zakresu marketingu i CSR.
- Staramy się przyciągać klientów zarówno wyjątkowymi kampaniami i eventami, jak i coraz lepszym tenant-mix. Tylko w ostatnim czasie podpisaliśmy kilkadziesiąt umów - nowych i przedłużających okres najmu. Zorganizowaliśmy też kilkanaście wydarzeń, w tym tak wyjątkowe i duże, jak czterodniowy Fun Festival czy Katowice Fashion Week. Podczas Festivalu Galerię Katowicką odwiedziły największe, znane z telewizji kabarety oraz ponad 180 tys. klientów, z kolei Fashion Week przyciągnął do naszego Centrum najbardziej rozpoznawalne nazwiska ze świata mody – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej. - W najbliższym czasie planujemy dalsze zmiany w Centrum w zakresie najmu, jak również ciekawe eventy, m.in. akcję FitLive Before Festival, wspierającą kategorię sport, której reprezentacja w Galerii Katowickiej jest najsilniejsza na Śląsku – dodaje Bagińska.
Nowe miejsca na mapie Galerii Katowickiej
W pierwszym półroczu 2017 roku w Galerii Katowickiej otwartych zostało 12 nowych lokali. W czerwcu ruszył pierwszy w Europie flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie transportu i bezpieczeństwa dzieci - producenta fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi. Salon o pow. 160 mkw zlokalizowany jest na poziomie -1. Na mapie Galerii Katowickiej pojawiła się również nowa Strefa Biznesowa, która zajęła powierzchnię blisko 100 mkw. To nowoczesne miejsce, które zapewnia komfort i kameralne warunki spotkań i pracy. Strefa Biznesowa zaprojektowana została w nowoczesnej stylistyce, nawiązującej do kolorystyki całego obiektu.
- Galeria Katowicka nieustannie dywersyfikuje ofertę, koncentrując się na potrzebach klientów i zapewnieniu im szerokiego i zróżnicowanego portfela dostępnych marek. W ostatnim półroczu udało się nam pozyskać 12 bardzo atrakcyjnych najemców, podpisaliśmy również umowy przedłużające okres najmu z takimi salonami, jak m.in: Time Trend, Yves Rocher, Five o’clock, BoBoQ Fresh, YES czy Marilyn – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
Wśród nowych lokali w katowickim Centrum w ostatnich 6 miesiącach pojawiły się również: placówka mBanku o powierzchni 93 mkw, zajmująca prawie 49 mkw Decoaroma, salon z modą męską Kraviec o powierzchni 117 mkw, sklep z obuwiem super premium dla mężczyzn - Loake Shoemakeres, pierwszy w Katowicach i całym regionie sklep streetwearowo - sportowy Pit Bull West Coast, ponad 175-metrowy salon mody dziecięcej francuskiej marki Okaidi, a także 180-metrowy salon Nanu Nana. Otwarta została również Akademia Berendowicz & Kublin, ekskluzywny salon fryzjerski, pierwszy tego typu w Katowicach, łączący modę, design i relaks z dobrą fryzurą. Wnętrze prawie 135-metrowego lokalu zostało podzielone na dwie specjalne strefy usług: dla pań i panów. W ostatnim czasie, dzięki otwarciu 120-metrowego lokalu Pasta Masta, Galeria Katowicka uzupełniła również ofertę strefy food court. Centrum zyskało też nową, zlokalizowaną na antresoli kawiarnię, Grand Coffee.
Nagradzani za lojalność
Fala wzrostu ma swoje odzwierciedlenie w programie lojalnościowym Galerii Katowickiej, do którego przystąpiło już 24 tys. użytkowników. Zarejestrowali oni blisko 87 tys. paragonów w zamian za punkty i odpowiednio wysokie zakupy. Galeria Katowicka wydała użytkownikom już 14,5 tys. nagród. Jest to pierwsze tego typu wdrożenie, funkcjonujące w centrum handlowym w Polsce, zakończone sukcesem i znajdujące się w stanie permanentnego rozwoju. W pierwszym kwartale 2017 obroty rejestrowane w programie lojalnościowym są wyższe średnio o 400-500%, co daje bezpośrednie rezultaty we wzrostach sprzedaży najemców i całych kategorii.
źródło: informacjebranzowe.pl