Gianfranco Lanci pokieruje Lenovo w regionie EMEA
No i stało się. Lenovo poinformowała o mianowaniu Gianfranco Lanciego na stanowisko starszego wiceprezesa Grupy Lenovo i prezesa Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Lanci, to były dyrektor naczelny i prezes Acer, która chce pozwać swojego byłego pracownika za działanie na szkodę firmy. Warto dodać, że w związku z dzisiejszą informacją Lanci przedstawił plany zapewnienia Lenovo miejsca w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do roku 2013.
„Zeszły rok był trudny i niepewny dla wielu producentów, ale nasza strategia pozostała niezmieniona — chronimy i rozwijamy naszą uznaną markę THINK, a jednocześnie podbijamy nowe rynki, na przykład konsumencki” — powiedział Gianfranco Lanci, którego kadencja jako prezesa regionu EMEA rozpoczyna się oficjalnie 2 kwietnia. „W sektorze konsumenckim zajmujemy już mocną pozycję w Rosji i w Niemczech, a zgodnie z naszą strategią na ten rok planujemy wprowadzić na rynek nasze konsumenckie produkty IDEA w wielu innych krajach w całym regionie EMEA”.
Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy wchodzącą w życie 2 kwietnia 2012 r. W ramach przekształceń powstały cztery nowe regiony geograficzne firmy — EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna. Dzięki reorganizacji powstają bardziej efektywne, dynamiczne i skoncentrowane regiony, które mogą lepiej i skuteczniej wdrażać strategię „Ochrony i ataku” na całym świecie. Strategia ta umożliwia Lenovo „ochronę” zasadniczej działalności w Chinach oraz na podstawowym rynku biznesowym w celu zwiększania dochodów, a jednocześnie inwestowanie w celu „ataku” na rynkach wschodzących oraz w segmencie urządzeń konsumenckich i mobilnego Internetu. W wyniku tej strategii Lenovo jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC już od dziewięciu kwartałów z rzędu, prześcigającym całość rynku nieprzerwanie od 11 kwartałów. Będąc już liderem na rynkach wschodzących, firma ogłosiła niedawno swoje wyniki za trzeci kwartał: rekordowy udział w rynku globalnym (14%), rekordowe zyski oraz wzrost w praktycznie każdym regionie i segmencie produktowym. Przedstawiła także atrakcyjną nową ofertę produktów zaspokajających potrzeby pokolenia PC-plus.
źródło: lenovo/agdrtv24.pl