

Grape Up jeszcze mocniejszy podczas pandemii
Grape Up, polska firma technologiczno-konsultingowa zajmująca się tworzeniem krytycznych aplikacji dla dużych przedsiębiorstw, zanotowała w minionym roku przychód na poziomie 42 milionów złotych, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do 2019 roku. Spółka zwiększyła również zatrudnienie o kilkadziesiąt osób.
Tak dynamiczny wzrost to efekt realizacji dużych projektów związanych z wdrażaniem innowacji dla globalnych marek, tj. Adidas, DBS, Porsche, czy Hertz. Duże zainteresowanie usługami Grape Up przełożyło się na wzrost zatrudnienia o kilkadziesiąt osób, które dołączyły do siedziby firmy w Krakowie, Białymstoku, a także do nowopowstałego oddziału we Wrocławiu. Firma cały czas rekrutuje i w każdym miesiącu do zespołu dołączają nowe osoby. Aktualnie Grape Up zatrudnia 120 osób.
„Działamy w centrum wytwarzania innowacji, najczęściej inicjując i rozwijając kluczowe projekty. Współpracując z nami, globalne przedsiębiorstwa inwestują w rozwiązania, które mają pomóc im generować dochody w przyszłości. Takie strategiczne pozycjonowanie oferty uniezależnia nas od bieżących turbulencji na rynkach. Dbamy o to, aby nasi partnerzy adoptowali się do zmian i rozwijali szybciej niż ich konkurencja. Stąd, gdy w gospodarce obserwujemy spowolnienia, u nas zwykle oznacza to więcej pracy” – mówi Artur Witek, wiceprezes Grape Up.
Jak podkreśla przedstawiciel Grape Up, dla spółki kluczowym segmentem pozostają usługi cloudowe. Firma poszerzyła ekspertyzę branżową, jeszcze mocniej specjalizując się w rozwiązaniach dla sektora automotive, ubezpieczeniowego, finansowego czy sprzedaży detalicznej.
„Te sektory przywiązują najwięcej uwagi do doskonalenia doświadczenia użytkownika i wprowadzania innowacji. Rywalizują ze szybko rozwijającymi się startupami, a to doskonały motywator do wdrażania zmian” – mówi Artur Witek.
Według Grape Up, strategicznym kierunkiem rozwoju jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w dostarczanych usługach. Z obserwacji firmy wynika, że wiele przedsiębiorstw chce korzystać z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, ale ma problemy z ich wdrożeniem. Oferta Grape Up w tym obszarze koncentruje się na pomocy w pokonywaniu barier wejścia oraz tworzeniu i implementacji zaawansowanych rozwiązań AI i machine learning.
„Chcemy systematycznie rozwijać nasze portfolio usług dot. sztucznej inteligencji i machine learning. Widzimy tu duże potrzeby rynku, które są związane z wykorzystaniem tych technologii w celu automatyzacji procesów czy poprawy jakości doświadczeń klientów” – dodaje wiceprezes Grape Up.
W minionym roku Grape Up zainwestował również w rozwój własnych produktów dla branży automotive i ubezpieczeniowej. Ich celem jest automatyzacja powtarzalnych, wybranych zadań, specyficznych dla obu branż - z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji i deep neural network. Obydwa produkty zostaną oficjalnie zaprezentowane w bieżącym roku. Równolegle z budową własnych rozwiązań, Grape Up planuje rozwój przez akwizycję.
Firma Grape Up została założona w 2014 roku na bazie istniejącej spółki Grape Software, która początkowo działała jako software house wspierający startup’y z Doliny Krzemowej. Obecnie firma pomaga globalnym przedsiębiorstwom w budowie systemów, które pełnią krytyczną rolę dla ich funkcjonowania. Grape Up to doświadczony partner, który nie tylko tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie, ale również oferuje klientom rozwój zespołów developerskich, wspierając ich we wprowadzaniu na rynek gotowych rozwiązań w krótkim czasie.
Dodatkowe informacje o Grape Up są dostępne pod adresem: https://www.grapeup.com.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





