Grupa Atlas świętuje swoje 25-lecie
Grupa Atlas od 25 lat z powodzeniem kształtuje polski rynek budowlany, pomagając w tworzeniu przestrzeni, w których Polacy czują się bezpiecznie. Jej produkty obecne są niemalże w każdym polskim domu, szkole, urzędzie czy biurze. To zaangażowana społecznie firma, która od początku swojej działalności wspiera wiele szczytnych inicjatyw i ludzi z pasją. Bo pasja wpisana jest w DNA marki Atlas.
Grupę Atlas tworzą 22 ściśle współpracujące ze sobą podmioty gospodarcze, wśród których znajdują się zarówno producenci materiałów budowlanych, jak też wytwórcy surowców do produkcji tych materiałów. W skład Grupy wchodzą również dostawcy usług: firma spedycyjna oraz spółka branży energetycznej, a także dwie aktywnie działające organizacje pożytku publicznego.
Atlas jest liderem na rynku polskim, ale z sukcesem działa także poza granicami naszego kraju, eksportując swoje wyroby m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Rosji, na Ukrainę, do krajów bałtyckich, Skandynawii, a nawet do Mołdawii, Kazachstanu czy Mongolii.
Bogaty asortyment
W ofercie Grupy Atlas znaleźć można najszerszy na rynku asortyment chemii budowlanej. Wśród kilkuset produktów, w tym również złożonych systemów technologicznych, znajdują się kleje do płytek, fugi, hydroizolacje, posadzki i podkłady podłogowe, grunty, zaprawy murarskie i tynkarskie, gładzie i szpachle gipsowe oraz systemy ociepleń. Oferta obejmująca produkty oparte na cemencie, gipsie naturalnym i syntetycznym, na surowcach bitumicznych oraz epoksydowych, tworzona jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem rynku i oczekiwaniami odbiorców.
Grupa Atlas skupia rozpoznawalne i cenione przez fachowców marki nowoczesnych materiałów budowlanych. W segmencie wyrobów na bazie cementu dominującą rolę pełni marka Atlas, z uzupełniniem o markę WIM. W segmencie produktów na bazie gipsu, w Grupie skupione są takie marki jak: Gipsar, Atlas Gips oraz Dolina Nidy. Produkty na bazie surowców bitumicznych i epoksydowych, reprezentują w Grupie takie marki jak: Izohan, Izolmat i Nexler oraz Chemiks. Portfolio marek uzupełnia też marka z branży dekoracyjnej – Fox. Poza Polską, w Grupie Atlas znajdują się także marki Lux i Taifun Master na Białorusi oraz Cesal i Romcolor na rynku rumuńskim.
Filantropia i mecenat
Atlas to z jednej strony najsilniejsza marka budowlana w Polsce, a z drugiej firma zaangażowana społecznie w wielu obszarach – sztuki, edukacji, a także niesienia pomocy osobom potrzebującym.
W 1996 roku powołała Fundację Dobroczynności Atlas, która pomaga przede wszystkim ludziom chorym, wymagającym specjalistycznej opieki medycznej. W 2003 roku otworzyła w Łodzi galerię Atlas Sztuki, która z czasem stała się jednym z najbardziej cenionych miejsc wystawienniczych w Polsce.
W 2012 roku firma dołączyła do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, będącej odpowiedzią na potrzebę zmiany w świadomości przedsiębiorców i ich pracowników, dotyczącej percepcji CSR. W 2013 r. Grupa Atlas, jako pierwsza na krajowym rynku, przygotowała raport polskiego producenta z branży wytwarzania materiałów chemii budowlanej, poświęcony społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dialog z rynkiem
Od 2008 roku Atlas prowadzi kompleksowy program współpracy z profesjonalistami rynku budowlanego. Dla tej grupy dedykowany jest program lojalnościowy oraz szeroka działalność szkoleniowa i program certyfikacji. Wspólnie z Fachowcami tworzony jest także magazyn „Atlas fachowca” i portal AtlasFachowca.pl, które integrują wykonawców wokół najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.
Laureat licznych nagród
Za swoją działalność społeczną, aktywność marketingową, a przede wszystkim ogromny wkład w polską gospodarkę, firma Atlas była wielokrotnie wyróżniana prestiżowymi nagrodami. Na szczególną uwagę zasługują godła i certyfikaty Quality International, przyznawane nie tylko za produkty, ale też sposób zarządzania biznesem oraz budowanie wizerunku marki, a także prestiżowe godło „Teraz Polska” i Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP. Ponadto od 2005 roku firma rokrocznie otrzymuje tytuły Budowlana Marka Roku i Superbrand, w tym roku świętując 10-lecie tego sukcesu.
źródło: atlas/informacjebranzowe.pl