

Grupa IKEA uzyskała dochód 31,9 miliardów euro, co oznacza wzrost o 11,2% r/r
To był kolejny bardzo dobry rok finansowy dla Grupy IKEA. Stały wzrost realizowany jest dzięki wzmocnieniu podstawowej działalności w istniejących sklepach, ale także wychodzeniu naprzeciw oczekiwań konsumentów w zakresie m.in. nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma w minionym roku zwiększyła inwestycje w odnawialne źródła energii i produkty dla zrównoważonego życia w domu, w tym oświetlenie w technologii LED.
Działania w zakresie zmian klimatycznych są motorem innowacji i okazją, aby nasz biznes umożliwiał klientom jeszcze bardziej zrównoważone życie w domu - mówi Peter Agnefjäll, CEO Grupy IKEA. Jestem dumny, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, które nie tylko umożliwiły milionom gospodarstw domowych oszczędność w budżecie, ale również przyniosły znaczną oszczędność energii w skali globalnej - kontynuuje Peter Agnefjäll.
Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 2,65 miliarda złotych, co oznacza również dwucyfrowy wzrost, o 12% r/r.
To był bardzo dobry rok dla naszej firmy na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest IKEA. W Polsce odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży i ponad 24 mln wizyt w naszych sklepach. Otworzyliśmy również nowy sklep w Bydgoszczy. Cieszę się, że coraz więcej Polaków wspólnie z nami spełnia swoje marzenia o pięknym, funkcjonalnym i wygodnym domu – mówi Evelyn Higler, CEO IKEA Retail w Polsce. W zeszłym roku zrealizowaliśmy kilka ważnych przedsięwzięć w ramach strategii People & Planet Positive i mamy dalsze, ambitne plany rozwoju, które przyczynią się do pozytywnych zmian w środowisku i otaczającym nas społeczeństwie. Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii już za kilka miesięcy osiągniemy w Polsce całkowitą niezależność energetyczną. Będziemy kolejnym krajem po Skandynawii, który osiągnie ten cel – to dla nas duże wyróżnienie – dodaje Evelyn Higler.
Grupa IKEA dzieli się także dobrymi wynikami ze swoimi pracownikami. Jako wyraz uznania za ich wkład w realizację celów biznesowych, IKEA w trakcie minionego roku finansowego przekazała kolejne 105 milionów euro na program lojalnościowy TACK!. W sumie na ten cel przeznaczono już 305 mln euro.
Kończący się rok jest także szczególny pod kątem zmian klimatycznych. Grupa IKEA jest partnerem tegorocznego szczytu klimatycznego COP-21. Ponadto, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz przyspieszenia transformacji do gospodarki niskoemisyjnej oraz pomocy społecznościom najbardziej dotkniętym przez zmiany klimatyczne.
źródło: ikea/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Aż 65% MŚP nie uwzględnia AI w swojej strategii biznesowej. Najczęściej dotyczy to firm transportowych i HoReCa
2025.06.18Nowa dzielnica w Warszawie? Zobacz gdzie powstaje!
2025.06.17Sokołów z Łukaszem Fabiańskim promuje zdrowy styl życia - Czwarty finał Sokoliki Cup
2025.06.17Samochodem na wakacje – jak się przygotować?
2025.06.17Polski rynek nieruchomości komercyjnych w 2025 roku po pierwszych 5 miesiącach
2025.06.16Scallier rozbudowuje struktury organizacyjne w Polsce
2025.06.16Cukrownia w Pruszczu Gdańskim zyska drugie życie. NDI Development rozpoczyna jeden z większych projektów rewitalizacyjnych w historii Pomorza
2025.06.16CEVA Logistics łączy Daleki Wschód z Ameryką Łacińską – nowe połączenie RORO i rozwiązania end-to-end dla logistyki pojazdów gotowych
2025.06.16Maciej Wieczorkiewicz dołącza do Avison Young
2025.06.13