

Grupa Śnieżka publikuje wyniki za trzy kwartały 2025 r.
Po trzech kwartałach 2025 r. Grupa Śnieżka osiągnęła 634,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 2,0% r/r. Mimo słabszych przychodów poprawiły się zyski: EBITDA wzrosła o 3,7% r/r do 131,1 mln zł, a zysk netto o 7,8% r/r do 72,7 mln zł.
- Wartość sprzedaży krajowej w pierwszych trzech kwartałach 2025 roku osiągnęła 466,8 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5% r/r, stanowiąc 73,6% skonsolidowanych przychodów. Na rynku węgierskim przychody zmniejszyły się o 3,9% r/r, osiągając wartość 81,4 mln zł. Sprzedaż na rynku ukraińskim wyniosła 61,6 mln zł, co oznacza spadek o 4,5% r/r.
- W samym III kwartale br. przychody Grupy Śnieżka wyniosły 254,4 mln zł (+3,8% r/r), EBITDA 64,7 mln zł (+9,3% r/r), a zysk netto 41,4 mln zł (+16,0% r/r). Obroty w Polsce w tym okresie sięgnęły 187,6 mln zł (+5,0% r/r), na Węgrzech 33,9 mln zł (+7,5% r/r), a w Ukrainie 22,2 mln zł (+2,7% r/r).
- Naszą przewagę konkurencyjną budujemy na silnych markach, starannie dobranym portfolio produktowym oraz nowoczesnych procesach produkcji i logistyki, co pozytywnie przekłada się na biznes. Pomimo niższej od oczekiwań aktywności konsumentów w sektorze poprawiliśmy zyski zarówno narastająco, jak i w samym III kwartale br. Otoczenie gospodarcze w Polsce, biorąc pod uwagę trwający cykl obniżek stóp procentowych, poprawia się, jednak dane, którymi dysponujemy, wskazują, że duża część środków wydatkowana jest przez konsumentów w innych obszarach niż remonty. Świadomi uwarunkowań rynkowych koncentrujemy się na realizacji strategii „Focus and Grow 2028”, a także dyscyplinie kosztowej: wskaźnik długu netto do EBITDA na koniec września br. wyniósł 1,14 – komentuje Piotr Mikrut, Prezes Zarządu Śnieżka SA.
W pierwszych trzech kwartałach br. rynek farb dekoracyjnych w Polsce wartościowo i wolumenowo w ujęciu procentowym r/r odnotował jednocyfrowy spadek, co oznacza, że spółka osiągnęła wynik powyżej rynku – sprzedaż wzrosła o 0,5%, do 466,8 mln zł. Na Węgrzech rynek w ujęciu procentowym r/r rósł wartościowo i wolumenowo jednocyfrowo, podczas gdy wyniki spółki były słabsze od rynku – przychody spadły o 3,9%, do 81,4 mln zł. W Ukrainie rynek w ujęciu procentowym r/r rósł wartościowo przy jednocyfrowym spadku wolumenów, co przekłada się na wyniki zbliżone do rynku – sprzedaż spółki spadła o 4,5%, do 61,6 mln zł.
Na zyskowność po trzech kwartałach br. pozytywnie wpłynęły m.in. spadek kosztu własnego sprzedaży o 19,2 mln zł r/r oraz poprawa wyniku na działalności finansowej o 3,1 mln zł r/r, wynikająca z niższych kosztów obsługi długu. Rentowność EBITDA w tym okresie wyniosła 20,7% (+1,2 p.p. r/r), a w samym III kwartale br. 25,4% (+1,3 p.p. r/r). Marża brutto ze sprzedaży po trzech kwartałach br. wyniosła 51,1% (+2,0 p.p. r/r) oraz 52,9% w III kwartale br. (+2,5 p.p. r/r), co było efektem korzystnej relacji kosztów wytworzenia do uzyskanej sprzedaży. Na koniec września 2025 r. wskaźnik dług netto/EBITDA Grupy wyniósł 1,14 w porównaniu z 1,6 rok wcześniej.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





